Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Åtte om dagen!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-14, 09:27   #11
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtte om dagen!

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men jeg trenger inspirasjon: tips til grønnsakssuppe? Tips til sunn spinat-smoothie?

Veldig enkel kveldsmat er å varme olje i ei gryte, frese løk (eg brukar gjerne gul løk, kvitløk og vårløk) og ev. andre grønnsaker ein måtte ha i kjøleskapet. Hell over litt vatn og buljong og hermetiske tomatar. Tilsett gjerne også sånne kuler med frossen spinat som løyser seg opp av varmen frå suppa. Kan smakast til med chilli/chillipaste, krydder, urter o.l.

Om ein vil ha meir "mat" i den kan ein ha i kikerter, bønner eller linser.

Eg et den slik (med grønnsaker som tyggemotstand), men barnet et den gjerne litt meir kokt og stavmiksa med t.d. fullkonspasta.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.