|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
| Se resultatene: Hvor mange (fungerende) biler har dere? | |||
| Ingen |
|
17 | 6,42% |
| En |
|
117 | 44,15% |
| To |
|
113 | 42,64% |
| Tre |
|
14 | 5,28% |
| Fire eller flere |
|
4 | 1,51% |
| Deltakere: 265. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#162 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange biler har dere?Vi har en bil nå for tiden. Men det er kun fordi jeg byttet jobb i høst og jobber veldig nært hjemmet og da bruker mannen bil til jobben og mannen har også byttet jobb hvor han kan bruke privatbilen.
|
|
|
|
#163 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvor mange biler har dere?En venninne av eldste snakket om hvor mange biler de hadde i går, hun syns nemlig det er litt rart at vi bare har en. |
|
|
|
|
|
#165 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor mange biler har dere?
Jeg tror det er veldig få som profilerer seg som miljøaktivister som gjør slik altså. Jeg gjør så godt jeg kan ift. miljøet. Jeg bor lite, sykler eller kjører kollektivt, bruker opp den bilen vi har, og flyr på ferie kanskje annenhvert år. Jeg flyr endel med jobben da, det er ikke så bra. Og flyvingen er hele tiden oppe til debatt i hodet mitt. Det er ikke noe jeg forsvarer utifra et strengt miljøsynspunkt. Jeg vet det er en av de få tingene som virkelig hadde lønt seg, miljømessig.
Absolutt, helt enig! Om man ikke støyer litt bevisstgjør man heller ikke.
Det kommer nok veldig an på hytta. Å bygge nytt er jo en stor miljøbelastning, og å holde hytter litt varme når man ikke er der er en miljøbelastning. Det finnes etterhvert mange hyttepalasser med varmekabler, badstu og andre moderne innretninger som bruker mye strøm, også når folk ikke er der.
|
|
|
#166 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor mange biler har dere?... og kjøringen til/fra hytta. Den tror jeg utgjør en ganske stor prosentvis andel av kjøringen til mange med hytte.
|
|
|
#167 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvor mange biler har dere?Vi har én bil. Vi kjøpte ny nå denne uken, en bil som for meg er så flæsj og prangende at jeg nesten blir litt pinlig berørt. Den ER ikke så flæsj og prangende egentlig, men for meg som ikke er opptatt av, og heller ikke har, statussymboler, så ble dette litt voldsomt.
|
|
|
#168 |
|
Har diplom
Sv: Hvor mange biler har dere?Gratulerer med ny bil, Divine! Jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for det altså. Jeg har bestilt ny bil som kommer til sommeren, der kravet var mest mulig duppeditter, så den er ganske fancy. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mange biler har dere?Jeg synes forøvrig dårlig samvittighet er en dårlig driver for å komme videre, og bli bedre. På de fleste områder i livet. |
|
|
|
|
|
#170 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å redusere antallet flyturer - spesielt privat - ville nok vært enklere for mange enn å redusere bilbruken. Og sydenturen er nok raskt for mange et større CO2-utslipp enn hva bruken av bilen(e) gir på et år. Og også for flyene blir det et større regnestykke enn bare hva utslippet akkurat fra turen blir.
|
|
|
#171 |
|
Bedreviter
|
Det tror jeg veldig lite på. Den siste rapporten fra Transportøkonomisk institutt som jeg leste om folks kjørevaner, viste at de fleste bilturene folk tar er på under to km. |
|
|
|
|
|
#172 |
|
|
Really? Det høres jo helt vanvittig ut. |
|
|
|
|
|
#173 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor mange biler har dere?Er ikke flyutslippene litt overdrevet? Det er forskjell på å kjøre og fly Oslo-Bergen, men ikke ENORM forskjell?
|
|
|
#174 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hvor mange biler har dere?Vi har to. En stor familie-Volvo som vi bruker til hytten, og en liten cabriolet-lekebil som er veldig gøy om sommeren.
|
|
|
|
#175 |
|
This is normal!
|
Jeg tror forskjellen er ganske stor. Jeg kan ikke nok om dette til å vite om det som kommer fram i denne artikkelen stemmer, men der står det at en flyreise tur-retur London fra Oslo gir like mye klimautslipp per passasjer som et halvt års gjennomsnittlig bilbruk (5500 km):
|
|
|
|
#176 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mange biler har dere?Teo: Det er nok riktig. Men man kan ordne mye i hverdagen, til og fra jobb med mer, for det en ferie koster i miljøregnskapet. En flytur for fire personer til Thailand bidrar til tilsvarende global oppvarming som en gjennomsnittsbil som kjører 60.000 kilometer. Og det er på lang sikt. På kortere sikt er fly enda verre. |
|
|
|
|
|
#177 |
|
This is normal!
|
Og da har vi ikke en gang begynt å snakke om chemtrailsproblemene!
|
|
|
|
#178 |
|
Har diplom
Det er vel ikke så rart? Jeg bruker for eksempel bil når jeg skal handle, selvom det bare er en km til butikken. Tungt å bære hjem. :lat: Jeg bruker også bil til å hente unger når tiden er knapp, selvom jeg strengt tatt kan gå. Og hadde jeg tatt tog til jobb hadde jeg nok kjørt til stasjonen, ca to km unna. Så hvis jeg ikke kjørte bil til jobb hadde nok minst 70% av bilturene vært rundt to km. |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Har diplom
Sv: Hvor mange biler har dere?Ja, jeg sier ikke at det er smart. Men det er jo unektelig ganske effektivt, og det vil jeg tro andre syns også? |
|
|
|
![]() |
|
|