Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor mange biler har dere?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvor mange (fungerende) biler har dere?
Ingen 17 6,42%
En 117 44,15%
To 113 42,64%
Tre 14 5,28%
Fire eller flere 4 1,51%
Deltakere: 265. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-14, 13:55   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror det er veldig få som profilerer seg som miljøaktivister som gjør slik altså. Jeg gjør så godt jeg kan ift. miljøet. Jeg bor lite, sykler eller kjører kollektivt, bruker opp den bilen vi har, og flyr på ferie kanskje annenhvert år. Jeg flyr endel med jobben da, det er ikke så bra. Og flyvingen er hele tiden oppe til debatt i hodet mitt. Det er ikke noe jeg forsvarer utifra et strengt miljøsynspunkt. Jeg vet det er en av de få tingene som virkelig hadde lønt seg, miljømessig.

Å redusere antallet flyturer - spesielt privat - ville nok vært enklere for mange enn å redusere bilbruken. Og sydenturen er nok raskt for mange et større CO2-utslipp enn hva bruken av bilen(e) gir på et år. Og også for flyene blir det et større regnestykke enn bare hva utslippet akkurat fra turen blir.

Sett i henhold til miljø, bør nok mange ha mer tanker rundt forbruket generelt og ferieløsninger enn hvor mye bilen brukes.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.