|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilket kjønn ønsker/ønsket du helst? | |||
Før første barnet ønsket jeg jente |
![]() ![]() ![]() ![]() |
99 | 61,88% |
Før første barnet ønsket jeg gutt |
48 | 30,00% |
Før andre barnet ønsket jeg jente |
69 | 43,13% |
Før andre barnet ønsket jeg gutt |
40 | 25,00% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg jente |
33 | 20,63% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg gutt |
13 | 8,13% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#301 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
Det har det heller ikke hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Charlie: Det kommer jo an på hvordan du oppdrar eventuelle sønner, da!
![]() |
#303 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg driver jo med min egen forskning på området, og ifølge MegSelv behandles svigersønner "bedre" enn svigerdøtre, det stilles mer krav til kvinner og svigermødre er mer kritiske til sine svigerdøtre enn det svigermødre er til sine svigersønner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hehe, vel, for min del må du ikke ta det så veldig seriøst, jeg ville jo ikke for mitt bare liv tørre å innrømme da jeg var gravid at jeg ønsket meg det ene eller det andre, det viktigste var jo friskt barn etc ... Det er ikke snakk om noe sterkt ønske, og jeg hadde ikke blitt skuffet om jeg hadde fått det motsatte heller. Så det stikker ikke så djupt akkurat. Det er vel mer hva jeg så for meg at jeg skulle få.
![]() |
#306 |
Borte
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?[******************
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 10-03-14 kl 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
|
Og jeg kjenner litt på at jeg ikke håper at sønnene mine roter seg borti ei jente som er sosialisert inn i at kvinnen er den som bestemmer hvordan familiære ting skal være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
|
Ja akkurat det med kjønnspreferanse er en ting jeg godt synes kan være litt tabu å snakke åpent om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Liten digresjon, men: Hvert år kjøper jeg en samle-julepynt til hver av barna, nå har de en hel liten samling etter hvert. Kjære ting de pakker frem hvert år. Som selvsagt reflekterer min smak, og antagelig vil forme slik de ser på hvordan "jul skal se ut" når de blir voksne. Slik min smak er preget av mitt barndoms juletre.
![]() |
#310 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg tror du legger for mye i det, Guava. Det at man ser for seg et bestemt kjønn, eller svarer "gutt" eller "jente" når spurt om hva man håper det blir, betyr ikke at man blir skuffet, lei seg eller ulykkelig over å få det motsatte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Yes, we can!!
|
Min mor vokste opp til stadige gjenfortellinger om historien om da hun ble født: Hvordan morfar kom hjem til kårhuset til moren sin og brøt ut i storgråt. "Hva ER det?!!" utbrøt oldemor, redd for at noe hadde gått galt. "Det ble en JENTE!" hulket morfar.
![]() |
#312 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Mtp hvor upopulære jenter er mange steder i verden plager det meg ikke nevneverdig at mange ønsker seg jenter i Norge. Men klart, kommentarer lik de katta og Fjonka har fått, gjør meg innmari sint! |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Har tro på forbedring
|
MIne barn har og et nært forhold til farmora si - Hun på sin side ser ut til å være redd for å "trenge seg på" hjemme hos oss. De har et nært forhold til min mor også, men da mest kjæresten hennes - som er det nærmeste gutta kommer til en bestefar (og han gjør en sjeldent god jobb på området)
![]() |
#314 |
Borte
|
Nettopp.
![]() |
#315 |
Semiaktiv
Her har ikke min mor noe mer hun skulle ha sagt enn svigermor, når det gjelder "å si noen ting knyttet til barnebarna", hvor mye klær ungene skal ha på seg og hva som gjelder for mat osv. Det er vi foreldrene som styrer, og vi lar ikke mødrene våre blande seg borti, så der er det helt likegyldig hvem som trumfer hvem av meg og mannen. Ikke at mødrene våre har noe ønske om det heller, det er jo ikke det det går ut på å være bestemor. At man skal samarbeide med datter/svigerdatter, eventuelt sønn, om barneoppdragelse og være med på å bestemme hvordan ting skal være. Svigermor er både farmor og mormor (mannens søster har også tre barn), og svigermor blander seg da ikke noe mer borti hvordan datteren gjør ting med sine barn, enn hvordan vi gjør ting med våre. Hun er bestemor for alle barnebarna sine, på lik linje.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 10-03-14 kl 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Jeg har et godt forhold til min mor, men ringer henne aldri/sjelden - og aldri for å skravle. Svigermor tror vi er der hele tiden, men det er feil. (Hun syter en del om dette). Syting er imidlertid ikke sett på som en sjarmerende egenskap hos oss. Barna har aldri hørt meg ytre et eneste nagativt ord om svigermor - kun ros og kjærlighet. Og derfor blir jeg så sint når hun kommer med ette farmor/mormor-opplegget - når det er HUN som størst grad trekker seg unna, ikke orker, eller klager på at hun er sliten etter å ha vært barnevakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
awesom
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Å ønske seg et bestemt kjønn basert på hvor nært forhold mn får til dem senere i livet er litt fjernt for meg. Jeg tenker at dersom jeg investerer godt i barna mine, skaper en sunn og god relasjon med dem, og når den tid kommer, mine svigerbarn så tror jeg ikke det har noe som helst å si.
![]() |
#318 |
This is normal!
|
Jeg legger ikke så mye i hva den enkelte har svart, siden det er mange grunner og grader av å ønske seg jente eller gutt. Flere har jo også skrevet at de ser annerledes på det nå enn da de hadde disse tankene. Og at de ikke har blitt lei seg om for at det ikke ble det man ønsket.
![]() |
![]() |
#319 |
Semiaktiv
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Så du tror altså at de som har ønsket seg det ene eller det andre, ut fra forestillinger om hvordan det ville bli, behandler barna sine i forhold til dette, og lar dem ikke forme sin personlighet uavhengig av dette?
![]() |
#320 |
Borte
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?*****************
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 10-03-14 kl 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|