|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilket kjønn ønsker/ønsket du helst? | |||
Før første barnet ønsket jeg jente |
![]() ![]() ![]() ![]() |
99 | 61,88% |
Før første barnet ønsket jeg gutt |
48 | 30,00% |
Før andre barnet ønsket jeg jente |
69 | 43,13% |
Før andre barnet ønsket jeg gutt |
40 | 25,00% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg jente |
33 | 20,63% |
Før tredje eller flere barn ønsket jeg gutt |
13 | 8,13% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
Det er viktig å være ærlig mot seg selv, men det kan jo bli uheldig å kommunisere ønskene på feil måte. Jeg har vært borti en del som høyt og åpenlyst har presentert |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Whatever, never mind
|
Helt enig! Reagerte på disse utsagnende jeg og. Er det ikke snart på tide å bli kvitt slike stereotyper? |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg er egentlig helt enig med deg, Java, og det var derfor jeg tok med kneggesmilyen. For det var selvsagt en spøk. Jeg vet jo at det stemmer like dårlig at jenter er intrigemakerske dramaqueens, som at gutter er hyperaktive bråkmakere. Mine to gutter er rolige og sarte.
![]() |
![]() |
#144 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg ønsket meg en jente. Vet ikke helt hvorfor, men jeg kjente mange ganger på hvordan jeg hadde reagert om det var en gutt. Selvsagt hadde jeg nok blitt like glad uansett, men jeg håpet ørlite ekstra på jente. Så sånn er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Da jeg ble gravid håpet jeg på en jente. Men ble gutt
![]() |
#146 |
By the Sea
|
Det å ikke ønske å gjøre kjønnspreferanser til noe man bør skjule og skamme seg over står ikke i noe motsetninsforhold til det du skriver her og Skilpaddas innvending lengre opp.
![]() |
#147 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Før første trodde jeg at jeg ønsket meg jente, når vi på UL fikk vite at det var gutt var jeg overlykkelig. Nummer to og tre ønsket jeg gutter, kjente og på meg at det var det jeg bar på. Med nummer fire kjente jeg at det var en jente, så da ønsket jeg meg til en viss grad det etter hvert, selv om jeg i utgangspunktet hadde håpet på 4 gutter.
![]() |
#148 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg tror faktisk jeg aldri har opplevd at noen har sagt noe om at vi må prøve oss på nr tre for å få en jente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg ønsket meg veldig en gutt. Jeg har selv kun søstre, så det å få en gutt var noe jeg virkelig ønsket meg. Gjennom svangerskapet var jeg 100% sikker på at babyen i magen var en jente, sikkert for å ikke bli "skuffet". Det hadde jeg nok ikke blitt, men jeg ble veldig glad da jordmoren sa det var en guttebaby. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
Det er ikke tull og tøys. Hvis du ser hva unge mødre ønsker seg og jeg vil påstå særlig de som er mest i rosabloggekategorien så er ønsket jente. Skulle det bli gutt så pyntes han også til det ypperste, men ønskene blant unge mødre med sterk interesse for klær, sminke, Restylane og lignende tør jeg påstå er å få jente. Det skinner veldig gjennom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
|
Det tenker jeg også. Jeg synes det er kjemperart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Med eldste hadde jeg ingen ønsker overhode. Jeg var som Mave bare vettaskremt over hele greia. 20 år gammel, og ikke engang ferdig utdannet. Vi visste ingenting før fødselen. Vi hadde dog bare klart å bli enige om et jentenavn, så om det hadde kommet en gutt hadde vi fått trøbbel.
![]() |
#154 |
|
Det er definitivt ikke akseptert å si at man ikke har preferanser. Man blir ikke trodd evt blir man satt i bås med noe som antas å være et mindretall som ikke har preferanser for alt mulig eventuelt fortrenger sine preferanser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Mannen min ønsket seg veldig en gutt første gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg tenker også at hvis jeg hadde hatt kjønnspreferanser så hadde det ikke vært noe jeg hadde hatt behov for å kommunisere ut heller. Ikke fordi det er så skamfullt og ikke fordi jeg ville forsøkt å fortrenge det, men fordi jeg ikke helt ser noen anledning det ville vært ok å snakke om sånt i. Jeg ville nok også følt det kleint å si at jeg ønsket meg så sterkt en gutt og så oppdage at det var ei jente. Det er rett og slett en følelse jeg ville holdt for meg selv om jeg hadde hatt den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Jeg var litt redd for at jeg skulle få en jente, rett og slett fordi jeg var redd for å overføre egne spøkelser fra fortiden. Frykten for å ikke se forskjellen på henne og meg, og derved påvirke negativt. Men når jeg forstod at jeg var disse tankene bevisst, så gikk det greit likevel. Et barn er jo ikke en forlengelse av en selv, uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
By the Sea
|
Jeg har svart dette mange ganger og ikke opplevd et det ikke har vært aksept for det? Det er egentlig det vansligste svaret andre rundt meg som er gravide gir også. Om de egentlig mener det eller ikke har jeg aldri tenkt på - det spiller ikke noen rolle for meg.
![]() |
#159 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?Grunnen til mine ønsker var jo basert på praktiske årsaker, hhv alle barna til våre venner - og det praktiske etterpå med å få to av samme kjønn. Kjønn er ellers ikke særlig viktig for meg, og jeg ønsket egentlig ikke å vite kjønn på første ul. Men mannenn ville, så da synes jeg det var fair å vite det likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
This is normal!
|
Det gjør ikke jeg.
![]() |
![]() |
|
|