Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.
Første gang håpte jeg forsiktig på en gutt og trodde på gutt selv (kjøpte litt guttete klær i smug), men alle andre var så dønn sikre på at jeg var "jentegravid". Jeg er ikke helt sikker på hvorfor jeg ønsket meg gutt, men jeg har i grunn alltid vært litt redd jenter, og jeg er dårlig på intriger og drama.
Andre gangen håpte jeg virkelig på gutt, fordi jeg da var klar over at jeg hadde en arvelig sykdom som får større konsekvenser for en jente...
Og to gutter har vi. 
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Jeg har aldri skjønt meg på sånne "jentegreier", så jeg tenkte før førstemann at det kunne være greit å få en gutt. Jeg fikk en jente, og det tok uhyre kort tid før det var greit.
Siden jeg er økonom, ønsket jeg meg en jente andre gang også. Mest på grunn av arv. Vel, denne gangen fikk jeg en gutt. Og han var jammen hjertelig velkommen han også når jeg bare hadde fått trukket pusten et par ganger.
Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.
Helt ærlig - jeg har ønsket meg gutter, og har alltid vært veldig klar på at jeg har ønsket meg gutter.
Jeg lekte bare med gutter som barn, jeg hang med gutta på skolen og under studier... Jeg skjønner meg rett og slett ikke på jenter. 
Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.
Jeg ønsket gutt. Jeg tenkte det var enklere, og at jeg skjønte gutter bedre enn små, rosa jenter.
Også fikk jeg en litt halvrosa gutt. 
På kvinnedagen velger jeg å trekke frem utsagn jeg synes snakker ned små jenter. Dette er rett og slett fordommer. Intriger, jentegreier, skjønner meg ikke på jenter osv. Som jentemamma blir jeg provosert, og jeg kjenner meg ikke igjen. Jeg skulle ønske vi snart kunne begynne å se barna som de individene de er og ikke autmatisk plassere dem i en bås basert på kjønn. Jeg er ikke sikker på om min mammahverdag er så helt anderledes enn Filifjonkas mammahverdag til tross for at jeg bare har jenter og hun bare har gutter. Jeg tror derimot min mammahverdag er veldig anderledes enn hverdagen til en mamma som rosablogger om barna sine.
Jeg er utrolig takknemlig for de tre jentene jeg har og vi ønsker oss ikke flere barn. Men innimellom tar jeg i og tenke at det hadde vært gøy å se hvordan gutteversjonen av jentene hadde sett ut. Jentene er ganske like utseendemessig.