|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#441 |
|
maler
|
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?
Eh nei? Man registrerer timer og stoler stort sett på at de ansatte jobber de timene man skal. Det er ganske mange som ikke har noen form for stemplingsur. Jeg kan ikke tenke meg at stemplingsur og millimeterkontroll vil gjøre noe godt for skoleverket. Da vil man tape mer innsats enn man vinner, det er helt sikkert.
|
|
|
#442 |
|
Er frisk!
|
To the point!
Sist redigert av oslo78 : 19-02-14 kl 19:37. |
|
|
|
|
|
#443 |
|
Er frisk!
|
Jeg vil gjerne føre timer og bli kontrollert! Men det er ikke et alternativ dessverre.
|
|
|
|
#445 |
|
Tittel og tittel....
|
Men det har jo sånn sett ingen hensikt, annet enn at man beviser overfor seg selv at man jobber nok.
|
|
|
|
#446 |
|
Er frisk!
|
Jeg har ført jeg, men det er ingen som gir meg avspasering i forhold til antall timer jeg har jobbet.
|
|
|
|
#447 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?Kan det være en ide at lærerfagforeningene gikk inn for at lærerne førte timer? Dette vil synliggjøre for KS det store antallet lærere som jobber mer enn avtalt, og man vil også se de som ikke fyller avtalen. Ved å få fakta på bordet vil kanskje diskusjonene bli bedre. |
|
|
|
|
|
#448 |
|
Tittel og tittel....
|
Akkurat det tror jeg faktisk KS er veldig klar over. Men for all del, jeg kan gjerne føre timer, jeg. Men jeg tror nok det viktigste for lærerne er å få en arbeidstidsordning som er bra og som fungerer. For meg virker det som at du er veldig farget av den skolen du har erfaring fra, jeg tror og håper at den er unntaket. Vet du forresten at dette du beskriver er noe som er jevnt over vanlig i alle klasser/trinn?
|
|
|
|
#449 |
|
Er frisk!
|
Jeg kommer til å foreslå det på jobben min i hvert fall. Det skader ikke å ha dokumentasjonen i orden.
|
|
|
|
#450 |
|
villende
|
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?Jeg tror det hadde vært lurt av lærerforeningene å sette et absolutt krav om timeføring, dersom bunden arbeidstid skal innføres. Ikke minst hadde man da fått differensiert mellom de timetypene som krever mye ekstraarbeid, og de som ikke krever så mye. Dette er helt i tråd med intensjonene bak arbeidsmiljøloven, og er noe som det er vanskelig å for arbeidsgivere å vri seg unna. Sånn som situasjonen er nå, så ender lærerne opp med å mistenkes for å ikke fylle de 43,5 timene ordinær arbeidstid per uke, og at avspaseringen de har i feriene bare er et gode og ikke noe de reelt sett har opparbeidet seg. Med timeføring er det mye lettere å ha noe å slå i bordet med ved senere forhandlinger. |
|
|
|
|
|
#451 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Mine barn har hatt seks ulike kontaktlærere og veldig likt for alle. Litt bedre i sjette klasse hvor vi ihvertfall får noen vurderinger selv om ingen av dem er fremovervurderinger. |
|
|
|
|
|
#452 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?Et godt innlegg fra enda en lærer på FB:
|
|
|
#453 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Veldig enig. Å stramme inn for alle fordi noen få er unnasluntrere, er virkelig ikke veien å gå. Hvis man tror skolen blir bedre for eget barn ved å følge KS-forslaget, tar man grundig feil. |
|
|
|
|
|
#454 |
|
maler
|
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?Jeg synes i grunnen det siste innlegget der også er ganske sytete og tåkebelagt. Det er mulig man må være lærer for å skjønne brodden i sånne innlegg.
|
|
|
#455 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig. |
|
|
|
|
|
#456 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Jeg synes ikke innlegget er godt i det hele tatt. Det er altfor ordrikt og uklart, og fullstendig utilgjengelig for "folk flest". Vi må ha med oss folkeopinionen, og det får vi ikke på denne måten.
|
|
|
#458 |
|
Bedreviter
|
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene? |
|
|
|
|
|
#459 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja |
|
|
|
|
|
#460 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
No les eg mykje av det som blir skrive i bloggar, facebook etc og har ikkje inntrykk av at det er desse tinga som er fokus?
|
![]() |
|
|