Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Skolestart for 5-åringer?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-14, 09:13   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolestart for 5-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Men tenker du at dette nødvendigvis betyr at han er skoleklar, Skremmern? Min 09'er kan også si noe i den gata, men det betyr absolutt ikke at han hadde hatt godt av å begynne på skolen nå. Og dette har selvsagt begynt etter at storesøster begynte på skolen i høst.

Enig i at det kan gjøres mye i barnehagene, men som alltid er det jo et ressursspørsmål. Og fordypning i det hvert enkelt barn er interessert i krever jo veldig, veldig mye ressurser. Jeg er selvsagt enig i at det er idealet, dog.

Jeg sammenligner han litt med søsteren på seks, og ja, han kunne absolutt startet på skolen nå. Klart han sier en masse greier som ikke alltid gir mening, jeg jatter jo med ham når han sier han ER Spiderman. Men han er veldig opptatt av læring og han liker mye bedre stillesittende aktivitet fremfor frilek. Vi gir han mye av den læringen han "krever" hjemme, men jeg vet at hvis det var opp til han, ville han disponert alle timene med frilek i barnehagen annerledes. Men HAN er ikke den eneste grunnen til at jeg veier for og mot, altså, jeg benytter bare en hver anledning til å snakke litt om han.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.