Sv: Hvordan spise "regnbuen" hver dag?
Aubergine kan stekes i små biter sammen med kjøtt for å få i seg lilla (om det går som det, eller "rød"løk som egentlig er mer lilla) 
Minsten får helt klart ikke i seg alle fargene hver dag… gulrøtter er vel det han spiser mest av.
Grønn: avokado kan lures på tacolefsene, sammen med agurk. Kiwi i biter. Erter spiser han i fiskeboller i hvit saus
Gul: banan, appelsin hakket løk brukes flittig i kjøttdeig og supper, hvitløk også, honningmelon spises mye av i perioder. Kålrot går å mose litt i potetmosen, eller brukes i grønnsaksuppe (sellerirot også). Løk i pytt i panne 
rød: Chili brukes i diverse, økologisk ketchup med rørsukker, vannmelon spises mest som sommeren. Tomater brukes mye i f.eks tomatsuppe, spagetti bolognese o.l (han liker ikke ferske tomater, paprika eller noe). Bringebær særlig om han får vaniljesaus
Oransje: gulrøtter, det kan rives i brødbakst i tillegg til å ha rå til dip. Rives i bolognese saus, tomatsuppe
blå: spises nok lite her, men minsten spurte om jeg kunne kjøpe blåbær i dag så da får vi se (han pleier ikke spise det) :P
Kål spiser minsten faktisk om jeg lager kålgryte
Minsten spiser nok mest grønnsaker/frukt med kamerater på besøk, da skjærer jeg ofte opp 2-3 alternativer og de spiser det de liker
|