|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilForøvrig hadde jeg ikke gitt mer til en nevø eller niese jeg var fadder til enn en nevø eller niese jeg ikke var fadder til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilOg jeg differansierer heller ikke på nevøer og nieser - fadder eller ikke.
![]() |
#25 |
Drømmer
|
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder til
Vi velger å gi mer , det gjøres også av de andre fadderne. Det er også litt spesielle omstendigheter , så jeg vil prøve å gi sånn at han får mest mulig likt det søsteren får året etter når hun konfirmeres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder til |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilVi skiller ikke på tantebarn/fadderbarn, men vi indeksregulerer. Dvs. de som konfirmerte seg for 5-6 år siden fikk +/- 1.000,-, han som stod konfirmant i år fikk +/- 1.500,-. Sikkert ikke %-vis korrekt, men ca. Vi ble enige om summen søster'n og jeg. Man har gjerne ulik økonomi, men føler likevel at man kanskje må yte likt tilbake og da er det greit å bli enige i forkant.
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ehh. Melder meg inn i gjerrigklubben. Godt det er lenge til fadderbarna våre skal konfirmeres.
![]() |
#29 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilMer enn 2000,-?!
![]() |
#30 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilMener vi ga 1000 for noen år siden, men 1500 til forrige konfirmasjon som var i høst. Skiller ikke mellom fadderbarn og "vanlige" nevøer/nieser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Drømmer
|
Jeg aner ikke hva som er vanlig, er derfor jeg spør. Er noen år siden sist jeg var i konfirmasjon. Etter å ha lest på diverse forum så ar jeg inntrykk av det ligger på 2000 +, derfor ble den summen nevnt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilJeg synes 2000,- er masse. Jeg ville kjøpt en Jerven fjellduk. En dyr investering, men en fin overlevelsesmulighet for en som liker å ferdes ute i all slags vær. Jeg kjenner flere som har slike og bruker dem |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilHos oss er det to konfirmanter(kusiner) i år. Den ene er jeg fadder på,og jeg er nok den eneste av oss to fadderne som vil være tilstede, jeg var også med på fødselen hennes så hun er litt spesiell for meg, jeg har gitt meg selv ett tak på 1500,- da jeg og må reise nordover i konfirmasjonen. Den andre kusina mi, blir det nok en gave til max 500,- Må reise til den konfirmasjonen også,men ikke fult så langt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Singing in the rain
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilVi har brukt å gi kr 1000,- og det er det beløpet de andre fadderene også har gitt.
![]() |
#36 |
maler
|
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilDet er vel stor variasjon mellom familier. Fadderbarn får litt mer hos oss, i mannen sin familie er det naturlig nok ingen forskjell, de døper ikke babyer. I mannens familie er det 500-1000 som er satsen til konfirmasjon, i min familie 2-3000. Så vi må legge oss i øvre sjikt i hans og nedre i min. Jeg hadde gitt 2000 til fadderbarn jeg er i slekt med, 1500 til andre.
![]() |
#37 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilNå kjenner jeg at det er godt at mine 10 fadderbarn ikke er født i samme år.
![]() |
#38 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilFor et par år siden ga vi 1000 kroner pluss at vi spleiset på et smykke sammen med svigersøsteren min. Så kanskje rundt 1300 tilsammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder tilJeg repeterer meg selv i gavetråder, men tenker at det er greit å si at ikke alle gir like dyre gaver. Skjønner at veldig mange har andre gavetradisjoner enn min familie. To- tre tusen synes jeg er vilt mye penger |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
etterpåklokest
|
Jeg nikker med Vixen her. |
![]() |
![]() |
![]() |
|