Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder til

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-14, 18:53   #21
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave til barn man er fadder til

Forøvrig hadde jeg ikke gitt mer til en nevø eller niese jeg var fadder til enn en nevø eller niese jeg ikke var fadder til.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 18:54   #22
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kniv?

Det har han , arvet mange etter pappaen min + at han hadde fått endel fra før. Godt forslag i grunn, det hadde vært noe jeg hadde kjøpt om han ikke hadde så mange.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 18:54   #23
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mansjettknapper?
Slipsnål?

Gammel 07-01-14, 18:55   #24
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg differansierer heller ikke på nevøer og nieser - fadder eller ikke.

Har forøvrig gitt dem kunst til rundt 1000,-

Gammel 07-01-14, 18:57   #25
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Forøvrig hadde jeg ikke gitt mer til en nevø eller niese jeg var fadder til enn en nevø eller niese jeg ikke var fadder til.

Vi velger å gi mer , det gjøres også av de andre fadderne. Det er også litt spesielle omstendigheter , så jeg vil prøve å gi sånn at han får mest mulig likt det søsteren får året etter når hun konfirmeres.

Gammel 07-01-14, 18:59   #26
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.gmax.no/produkt/591106/aj...grevling-trekk

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 19:08   #27
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skiller ikke på tantebarn/fadderbarn, men vi indeksregulerer. Dvs. de som konfirmerte seg for 5-6 år siden fikk +/- 1.000,-, han som stod konfirmant i år fikk +/- 1.500,-. Sikkert ikke %-vis korrekt, men ca. Vi ble enige om summen søster'n og jeg. Man har gjerne ulik økonomi, men føler likevel at man kanskje må yte likt tilbake og da er det greit å bli enige i forkant.

Gammel 07-01-14, 19:13   #28
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

2000 synes jeg er mye, men jeg er kanskje gjerrig...

Ehh. Melder meg inn i gjerrigklubben. Godt det er lenge til fadderbarna våre skal konfirmeres.

Gammel 07-01-14, 19:22   #29
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Mer enn 2000,-?!

Vi har ett fadderbarn (nevø), og det har aldri slått meg at han skulle få dyrere presang enn de andre nevøene/niesene våre. Vi har forøvrig 13 av slaget (going on 14...), som kommer til å bli konfirmert i løpet av noen få år, så slike summer er helt uaktuelt. (Når det er sagt, tror jeg aldri vi ville kommet på å gi noe mer enn en tusenlapp til konfirmasjonen selv om vi bare hadde hatt et par stykker.)

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 19:24   #30
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener vi ga 1000 for noen år siden, men 1500 til forrige konfirmasjon som var i høst. Skiller ikke mellom fadderbarn og "vanlige" nevøer/nieser.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 19:32   #31
Chablis
Drømmer

Standard

2000 synes jeg er mye, men jeg er kanskje gjerrig...

Jeg aner ikke hva som er vanlig, er derfor jeg spør. Er noen år siden sist jeg var i konfirmasjon. Etter å ha lest på diverse forum så ar jeg inntrykk av det ligger på 2000 +, derfor ble den summen nevnt.

Gammel 07-01-14, 19:34   #32
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

http://www.gmax.no/produkt/591106/aj...grevling-trekk

Godt forslag, må bare høre med søsteren min om han har det.

Gammel 07-01-14, 19:35   #33
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes 2000,- er masse. Jeg ville kjøpt en Jerven fjellduk. En dyr investering, men en fin overlevelsesmulighet for en som liker å ferdes ute i all slags vær. Jeg kjenner flere som har slike og bruker dem.
http://www.gmax.no/produkt/728602/je...llduken-thermo

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 19:46   #34
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hos oss er det to konfirmanter(kusiner) i år. Den ene er jeg fadder på,og jeg er nok den eneste av oss to fadderne som vil være tilstede, jeg var også med på fødselen hennes så hun er litt spesiell for meg, jeg har gitt meg selv ett tak på 1500,- da jeg og må reise nordover i konfirmasjonen. Den andre kusina mi, blir det nok en gave til max 500,- Må reise til den konfirmasjonen også,men ikke fult så langt.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 12:55   #35
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Vi har brukt å gi kr 1000,- og det er det beløpet de andre fadderene også har gitt.

Gammel 14-01-14, 13:17   #36
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel stor variasjon mellom familier. Fadderbarn får litt mer hos oss, i mannen sin familie er det naturlig nok ingen forskjell, de døper ikke babyer. I mannens familie er det 500-1000 som er satsen til konfirmasjon, i min familie 2-3000. Så vi må legge oss i øvre sjikt i hans og nedre i min. Jeg hadde gitt 2000 til fadderbarn jeg er i slekt med, 1500 til andre.

Gammel 15-01-14, 00:01   #37
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nå kjenner jeg at det er godt at mine 10 fadderbarn ikke er født i samme år.
Jeg tenker at rundt 1000,- er max i forhold til vår økonomi.

Gammel 15-01-14, 00:05   #38
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For et par år siden ga vi 1000 kroner pluss at vi spleiset på et smykke sammen med svigersøsteren min. Så kanskje rundt 1300 tilsammen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 10:33   #39
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg repeterer meg selv i gavetråder, men tenker at det er greit å si at ikke alle gir like dyre gaver. Skjønner at veldig mange har andre gavetradisjoner enn min familie. To- tre tusen synes jeg er vilt mye penger

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 10:54   #40
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg repeterer meg selv i gavetråder, men tenker at det er greit å si at ikke alle gir like dyre gaver. Skjønner at veldig mange har andre gavetradisjoner enn min familie. To- tre tusen synes jeg er vilt mye penger

Jeg nikker med Vixen her.

Vi har gitt 1500,- og de gangene var det mer enn hva de andre fadderene ga.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.