|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#661 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hva strikker du nå? IVNytt Nøstebarnteppe til tantegutten min, og har garn liggende til enda et teppe til egen nummer tre også. Jeg må finne noe kjapt og morsomt å strikke ved siden av, så jeg ikke kjeder meg ihjel. Gulerota så langt er heklekanten til slutt.
|
|
|
#662 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
![]() |
Sv: Hva strikker du nå? IV
Hvilket garn bruker du? Kanskje jeg skal strikke en sånn til tantebarnet på seks år til jul. Takk for tipset. |
|
|
|
|
#663 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg strikker med Nepalgarn fra Drops.
|
|
#665 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
![]() |
Sv: Hva strikker du nå? IVTakk Carrera. |
|
|
|
|
#668 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva strikker du nå? IVJeg strikker votter til mannen. Er ferdig med votter til meg.
|
|
#670 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hva strikker du nå? IVNeste prosjekt ut fra Lene Holme Samsøe; min nye favorittdesigner. Rett nem raglan heter modellen, og jeg strikker den i Pickles soft superwash.
|
|
#671 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva strikker du nå? IVJeg har akkurat strikket Kinsale-genser til mellomste.
|
|
#672 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå? IVJeg er i gang med en Marius med rund sal til datteren. Må bare ha ro til å sette meg ned å strikke, så skal det bli genser.
|
|
#673 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Denne var veldig fin! |
|
|
|
|
#674 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva strikker du nå? IVJeg venter på garn så i mellomtiden strikker jeg et pauseprosjekt, nemlig jukseflettelue til 3-åringen. Bruker Drops Nepal. Strikker den nesten likt som denne, bortsett fra at jeg strikker vrangbord på 4 cm først, så strikker jeg vridde rette masker der hvor mønsteret begynner (de rette "stripene" der det ikke er fletting). Gjør selve flettingen litt annerledes enn i mønsteret, men synes det blir finest og ta juksefletten over to rader i stedet for én.
|
|
#675 |
|
I mål
|
Denne var veldig fin. Er den vanskelig? Hvor finner du mønster? Det går over all forventning med Mariustunikaen til lillesøster, så jeg jobber med å planlegge neste prosjekt, en genser til storebror. Han må velge selv, men ser for meg at han kunne tenkt seg noe slikt. |
|
|
|
|
#676 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva strikker du nå? IVFin genser lillerosin! Den er vendbar, eller?
|
|
#677 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva strikker du nå? IVJeg strikker boleroen på bildet |
|
|
|
|
#678 |
|
|
Ikke vanskelig i det hele tatt! Mønsteret er fra et hefte som heter "Børnestrik på pinde 3 1/2 - 4". Det kan kjøpes hos Sandnesgarn; jeg kjøpte det hos Sommerfuglen.
Nei, finest på vranga.
|
|
#679 |
|
Har bakt søte kaker
|
Ok, men man strikker med rette masker også vrir man bare innsiden ut eller? Også er detaljene i rettstrikk med vrange masker?
|
|
#680 |
|
|
Sv: Hva strikker du nå? IVJa, stemmer.
![]() |
|
|