Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-13, 09:52   #661
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Nytt Nøstebarnteppe til tantegutten min, og har garn liggende til enda et teppe til egen nummer tre også. Jeg må finne noe kjapt og morsomt å strikke ved siden av, så jeg ikke kjeder meg ihjel. Gulerota så langt er heklekanten til slutt.

Gammel 07-12-13, 13:53   #662
Fnissa
Aktiv

Fnissa sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Fnissa er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg holder på å avslutte Osloanorakk nr to, og garn til den tredje er kjøpt inn. Så enkel og kjapp å strikke, så det blir noen julegaver. Ved siden av så holder jeg på med et par leggvarmere til meg selv.

Hvilket garn bruker du? Kanskje jeg skal strikke en sånn til tantebarnet på seks år til jul. Takk for tipset.

Fnissa er ikke aktiv  
Gammel 08-12-13, 23:14   #663
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fnissa, her.

Hvilket garn bruker du? Kanskje jeg skal strikke en sånn til tantebarnet på seks år til jul. Takk for tipset.

Jeg strikker med Nepalgarn fra Drops.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 08-12-13, 23:21   #664
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker en lue i dobbel perlestrikk fra Drops. Egentlig skal den gå over til å bli riller på toppen, men jeg synes det bare var sånn passe pent. Må da gå an å felle i perlestrikk, vel?

Gammel 09-12-13, 09:48   #665
Fnissa
Aktiv

Fnissa sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Fnissa er litt kul
Standard

Takk Carrera.

Fnissa er ikke aktiv  
Gammel 09-12-13, 10:41   #666
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nisselue til mellomste.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 09-12-13, 11:14   #667
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den luen var utrolig fin. Oppskriften er skrevet ut. Jeg må da klare å tilpasse den til en 12 åring.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 15-12-13, 00:50   #668
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker votter til mannen. Er ferdig med votter til meg.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 15-12-13, 01:24   #669
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har akkuratt begynt på litagogenseren. Synes den var så kul!

Gammel 30-12-13, 12:04   #670
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neste prosjekt ut fra Lene Holme Samsøe; min nye favorittdesigner. Rett nem raglan heter modellen, og jeg strikker den i Pickles soft superwash.

Gammel 31-12-13, 11:23   #671
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat strikket Kinsale-genser til mellomste.

Og nå skal jeg i gang med siste ermet på Fishermans pullover.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 31-12-13, 16:05   #672
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er i gang med en Marius med rund sal til datteren. Må bare ha ro til å sette meg ned å strikke, så skal det bli genser.

Gammel 31-12-13, 16:21   #673
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Neste prosjekt ut fra Lene Holme Samsøe; min nye favorittdesigner. Rett nem raglan heter modellen, og jeg strikker den i Pickles soft superwash.

Denne var veldig fin!

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 02-01-14, 09:49   #674
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jeg venter på garn så i mellomtiden strikker jeg et pauseprosjekt, nemlig jukseflettelue til 3-åringen. Bruker Drops Nepal. Strikker den nesten likt som denne, bortsett fra at jeg strikker vrangbord på 4 cm først, så strikker jeg vridde rette masker der hvor mønsteret begynner (de rette "stripene" der det ikke er fletting). Gjør selve flettingen litt annerledes enn i mønsteret, men synes det blir finest og ta juksefletten over to rader i stedet for én.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 02-01-14, 10:24   #675
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne var veldig fin. Er den vanskelig? Hvor finner du mønster? Det går over all forventning med Mariustunikaen til lillesøster, så jeg jobber med å planlegge neste prosjekt, en genser til storebror. Han må velge selv, men ser for meg at han kunne tenkt seg noe slikt.

apan er ikke aktiv  
Gammel 02-01-14, 10:26   #676
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Fin genser lillerosin! Den er vendbar, eller?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 02-01-14, 10:34   #677
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker boleroen på bildet

og skal felle av på dette sjalet

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 02-01-14, 11:59   #678
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Denne var veldig fin. Er den vanskelig? Hvor finner du mønster? Det går over all forventning med Mariustunikaen til lillesøster, så jeg jobber med å planlegge neste prosjekt, en genser til storebror. Han må velge selv, men ser for meg at han kunne tenkt seg noe slikt.

Ikke vanskelig i det hele tatt! Mønsteret er fra et hefte som heter "Børnestrik på pinde 3 1/2 - 4". Det kan kjøpes hos Sandnesgarn; jeg kjøpte det hos Sommerfuglen.

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Fin genser lillerosin! Den er vendbar, eller?

Nei, finest på vranga.

Gammel 02-01-14, 12:02   #679
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Ikke vanskelig i det hele tatt! Mønsteret er fra et hefte som heter "Børnestrik på pinde 3 1/2 - 4". Det kan kjøpes hos Sandnesgarn; jeg kjøpte det hos Sommerfuglen.

Nei, finest på vranga.

Ok, men man strikker med rette masker også vrir man bare innsiden ut eller? Også er detaljene i rettstrikk med vrange masker?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 02-01-14, 12:19   #680
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Ja, stemmer.

man kunne nok brukt den begge veier, men det er en detalj med vrangmasker nedover ryggen som gir en stripe.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.