Sv: Og hva får dine foreldre til jul?
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
Ja, det er jo helt greit, det. Flott gave, forresten!
Vi har aldri fått et øre mer enn 1000 kr fra våre foreldre (de er pinlig opptatt av rettferdighet, så summen er alltid lik), selv om de er stinn av gryn. Gosj, det hørtes litt utakknemlig ut, og det erjeg virkelig ikke, for de er rause med mye annet, for eksempel praktisk hjelp. Så det er helt ok, virkelig. Men jeg er ikke vant til dyre gaver selv om de alltid har hatt god råd, ikke da jeg var liten heller. Jeg opplever også at mine foreldre ikke ønsker noen dyr gave fra oss. De gangene vi har tatt på oss spanderbuksene, føler jeg at de har blitt litt ille til mote. 
Foreldrene mine har alltid hatt god råd. Vi snakker stort hus, to biler, to hytter, båt og mange millioner på konto. Men vi har aldri vært bortskjemt på matierielle ting. Vi hadde alltid det vi trengte, for all del. Men vi fikk aldri det vi pekte på. I stedet har de gitt oss dyre gaver til bursdag og jul. Da vi var mindre var det selvsagt ikke snakk om så store beløp, det har vokst i takt med at vi har blitt voksne og kanskje trenger ting som koster litt. Men vi har aldri, aldri forventet dyre gaver.
I fjor fikk vi for eksempel tilskudd til ny bil og snøfreser. Jeg ble litt " Dere kan jo ikke gi oss så dyr gave!". Da sa faren min at det er nå vi trenger pengene, ikke om 20 år når de går bort og vi uansett kommer til å arve mye.
Foreldrene våre er også veldig nøye på at ting skal være rettferdig. Da vi fikk tilskudd til bil for eksempel, fikk broren min samme beløp inn på konto selv om han ikke skulle kjøpe ny bil.