|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Helt konge
|
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Tradisjonen tro får min mor og stefar hver sin pysj. De sier i fra når de gamle er utslitte. Det er en fin tradisjon. Og så får de et veldig hyggelig og morsomt innrammet familiebilde som ble tatt av alle mine søsken ogv åre barn i sommer. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Pappa får en bok, det er broren min som ordner det. Mamma får en topp. Dette spleiser jeg og broren min på.
|
|
|
|
#63 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Mamma får et lerret med bilder fra en fotoshoot vi var på, hun, Malin og meg. Pappa får en badekåpe og slipsnål fra meg og søsteren min, og sokker/boxere fra ungene.
|
|
|
|
#64 |
|
............
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Ei 2 liters gryte ( som de har ønsket seg).
|
|
|
#65 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Kan jeg spørre hvor mye dere bruker? Tur til Istanbul og ny seng er liksom helt fjernt for meg, som er mer på 300-kronersnivå... Jeg er nok også såpass egoistisk at jeg hadde prioritert ny seng til oss selv hvis jeg hadde hatt så mye å bruke på gaver. Eller tur. For min egen del hadde det også vært litt rart å legge seg på et sånt nivå når det ikke er andre i familien som gjør det. Folk må selvsagt gjøre det de har lyst til, men jeg fascineres av det. Sist redigert av Hyacinth : 14-12-13 kl 21:10. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Vi tjener mer enn foreldrene våre og jeg har alltid tenkt at de skal få for samme sum som de kjøper til oss. Noe de alltid har fått og som har vært ca 1000 kr pr forelder. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Mamma får trådløs printer.
|
|
|
#68 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?
Det kommer jo an på relasjonen også. Vi har tre foreldrepar, og det er ytterst forskjellig hva som er aktuelt til hvem. I år var det meningen å gi tur til det ene paret, men det ble ikke noe av. Og det hadde i så fall vært et unntak, og ikke noe vi hadde gjort hvert år. Ser jeg for meg.
|
|
|
|
#69 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#70 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Min mor får: Lokk til en karafell, som hun ønsket seg og en pen lue.
|
|
|
#71 |
|
Kontrollfrik
Vi har en nær relasjon til det ene foreldreparet. Likevel verken kan eller vi vi gi slike summer. Det er ikke vanlig i vår familie. Vi får for 1000 kr tilsammen fra våre foreldre, og vi bruker ikke det engang på dem. De har alt de trenger og tjener veldig mye mer enn oss, siden noen nevnte det aspektet. Og de har beskjedene ønsker i kategorien "dusjsåpe". |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Foreldrene min har absolutt alt. Søsteren min og jeg har akkurat vært på ferie sammen og da kjøpte vi et smykke til mamma og en morsom juletrefigur til pappa (en superkul fiskende julenisse). I tillegg får de en kurv/eske med diverse mat, litt morsom hermetikk, kaffe, god sjokolade og en flaske vin.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Personlig pessimist
|
Men det er jo helt greit? Vi kan heller ikke gi turer og den slags som normalen, og selv om vi kunne hadde vi ikke prioritert det. Men vi kan som unntak, og til noen vil vi også. Da gjør vi det. Ellers ikke. Hva andre gjør er jo opp til dem, og hvilket nivå resten av familien legger seg på er jeg egentlig ikke opptatt av i det hele tatt. Vi gir det vi har lyst til. Lenge ga vi f eks. jevnt over dyrere gaver til barna til våre venner/familie enn våre fikk tilbake. Det var helt greit for oss.
|
|
|
|
#74 |
|
Off the map.
|
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Mine foreldre er utenlands og får ikke gave i år.
|
|
|
#75 |
|
Kontrollfrik
Sv: Og hva får dine foreldre til jul?Niobe: Ja, selvsagt er det greit. Sist redigert av Hyacinth : 14-12-13 kl 21:16. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi bruker mye på julegave til foreldrene våre. Først og fremst fordi vi har lyst og råd, men også fordi vi får gaver av stor verdi fra dem (mye mer enn det en tur til Istabul koster). Og ettersom broren min og jeg spleiser, kan man jo ikke måle verdien med det andre gir.
|
|
|
#77 |
|
Kontrollfrik
Ja, det er jo helt greit, det. Flott gave, forresten! |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Foreldrene mine har alltid hatt god råd. Vi snakker stort hus, to biler, to hytter, båt og mange millioner på konto. Men vi har aldri vært bortskjemt på matierielle ting. Vi hadde alltid det vi trengte, for all del. Men vi fikk aldri det vi pekte på. I stedet har de gitt oss dyre gaver til bursdag og jul. Da vi var mindre var det selvsagt ikke snakk om så store beløp, det har vokst i takt med at vi har blitt voksne og kanskje trenger ting som koster litt. Men vi har aldri, aldri forventet dyre gaver.
|
|
|
#80 |
|
Kontrollfrik
Jeg kan se hva de mener. Mine foreldre er nok i den samme kategorien hva materielle ressurser angår, men de deler likevel ikke ut. De bruker en del på seg selv, og det er selvsagt helt greit. |
|
|
|
![]() |
|
|