Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?
Jeg tenker at vi må forholde oss til individer. Og forså mekanismene bar en rekke av de tingene vi ser. Jeg synes ikke det er det spor rart om de nygifte rashid og Fatima har lyst til å kjøpe leilighet på Furuset når hele familien bor der allerede. Også vi nordmenn ser jo verdien i å bo nær nettverket vårt. vi kan jo ikke nekte Fatima og Rashid ¨gjøre det samme, selv om det betyr at det er veldig mange pakistanere som bor steinkast fra hverandre på Furuset (i Oslo).
Jeg er også bekymret for de unge asylsøkerne. Og for dopsalg og ransbølger. Men vi KAN rett og slett ikke hive alle som gjør ting som ikke er lov eller ønskelig på en buss og vinke farvel til dem.
Men det gjøres jo ting hele tiden, Milfrid - jeg skjønner ikke at du ikke ser det. Det er jo ikke slik at det enten er FrP-metoden eller ingenting?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|