|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
lettere utlada
|
Sv: JulaftendilemmaJeg snakket med min mann om det i dag, og han er enig med meg og kommer til å snakke med foreldrene sine.
|
|
|
#203 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulaftendilemmaÅ være på samme linje som mannen er en god ting, uansett
|
|
|
#204 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: JulaftendilemmaJeg håper dere får en god jul, Taien!
|
|
|
#205 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: JulaftendilemmaSå godt at mannen din er enig med deg Taien.
Da sliter jeg som ikke har noe særlig til filtre nå heller.
|
|
|
#206 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Julaftendilemma
Men med hjelp av tålmodighet og mange og lange samtaler, og vilje til å se saken fra begge sider, er det altså mulig å bli inderlig oppriktig glad i en svigermor som i utgangspunktet var "håpløs". Helt sant, jeg vet det. |
|
|
|
|
|
#207 |
|
Mother of Dragons
|
Men kanskje du hektet deg oppi småting i utgangspunktet da?
|
|
|
#208 |
|
maler
|
Sv: JulaftendilemmaMan kan bli glad i noen som ikke bidrar med noe positivt også.
|
|
|
#209 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: JulaftendilemmaSå flott at det ser ut for å ordne seg, Taien! Nå ble jeg glad |
|
|
|
|
|
#210 |
|
Flawsome
Synes du dette var så uforsiktig av meg? Jeg synes at såpass må man tåle å lese og få lov til å skrive her inne. Jeg synes jeg er veldig tydelig på at jeg snakker ut fra egne opplevelser. Og det å si at noe er mulig, betyr ikke at det er mulig for alle, eller at alle har det samme utgangspunktet for å lykkes. Selvsagt (!), og jeg opplever da ikke at jeg er belærende? Tvert imot, så innrømmer jeg jo at også jeg har hatt et tidvis vanskelig svigermorforhold. |
|
|
|
|
|
#212 |
|
Gal kattedame
|
Sv: JulaftendilemmaHer hadde jeg ikke sagt eller gjort noe som helst med mindre mannen din hadde tatt initiativ selv.
|
|
|
#213 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: JulaftendilemmaJeg hadde faktisk ikke invitert dem, så jeg synes du har et stort hjerte. For min del holder det med kjip jul annenhvert år.
|
|
|
#214 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#215 |
|
Flawsome
Jeg skjønner at råd kan misforstås. Helt greit, det. Men jeg synes ikke man skal la være å forsøke å gi råd og komme med historier om at det kan gå fint til tross for et (i mitt tilfelle) veldig dårlig utgangspunkt, selv om det, naturlig nok, kan befinne seg både lange og såre tær i en diskusjon som denne. Mine tær er nok også litt såre ennå etter mange tøffe svigermor-runder. Jeg oppfatter dessuten folk her inne som såpass realitetsorienterte at de makter å la være å ta til seg mer eller mindre gode råd dersom de føler at de slett ikke befinner seg i riktig målgruppe for rådene. |
|
|
|
|
|
#216 |
|
Mother of Dragons
|
Joda, jeg er enig i det. Og jeg er helt enig i at man skal kunne komme med råd.
|
|
|
#217 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: JulaftendilemmaMan kan fint overse småkonflikter, og jeg tror mange (særlig damer) kan være for sære når det gjelder egne tradisjoner på høytidsdager som julaften. Uenighet om middagstidspunkt, matvalg og hva man pynter bordet med er i den gata. Heldigvis er det flest hjem med denne type småkonflikter, så jeg skjønner hva Madicken mener. |
|
|
|
|
|
#218 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: JulaftendilemmaMen folk flest er vel sånn på det jevne personlighetsmessig, både svigermødre og svigerdøtre, det er det jeg tar utgangspunkt i, ikke at jeg har en strålende kjemi med mine svigerforeldre, for det har jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#219 |
|
Flawsome
Jeg skjønner hva du mener, men i denne tråden (og i livet ellers) tar jeg ofte sjansen på at det kan være hensiktsmessig å si at "hei, det gikk faktisk bra for meg, oddsene til tross". Men når mennesker helt tydelig ligger nede for telling, ville jeg aldri sagt noe sånt. |
|
|
|
|
|
#220 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tenker at man ikke skal, eller bør for den saks skyld, la være å komme med råd og egen erfaringer, men kanskje heller være ekstra bevisst på formuleringen, og passe på at den blir udiskutabelt personlig og subjektiv så ikke det man skriver så lett oppfattes noe som passer for alle, og som noe som kan være Løsningen for alle hvis man bare er villig til å legge inn innsatsen. For det er jo stort sett ikke det man mener, men i tråder som lett blir preget av personlige konflikthistorier, som f.eks. tråder om vanskelige svigermødre, eller andre tråder om vanskelige eller personlige tema, så er ofte tærne litt såre fra før. Hvis man føler at man har prøvd alt, virkelig strukket seg til enden av verden og tilbake igjen for å få en situasjon til å funke, og så tripper noen inn på lette danseføtter og sier at "Det er ikke vanskelig: Du må bare gjøre sånn her!"
|
![]() |
|
|