Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bor du nærme foreldre eller svigerforeldre?
Ja, nær der en av oss vokste opp 134 56,78%
Ja, men de har flyttet til oss et annet sted 6 2,54%
Nei, men vi vurderer å flytte hjem 1 0,42%
Nei, men de vurderer å flytte hit 1 0,42%
Nei, vi bor ikke nærme 89 37,71%
Ostepop 5 2,12%
Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-13, 14:04   #101
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?

Jeg er en av de mange som tenker at "Hagelangs" er min låt, (jeg ha´kke flytta herfra, jeg har rømt"), og ja, 007, det er ganske kjipt. Ikke fordi jeg egentlig ville bli, (tror neppe de som rømmer fra fengsel egentlig vil bli heller, jeg skjønner ikke helt hvor du fikk den definisjonen din fra?), men fordi bygda jeg vokste opp i står for meg som et forferdelig sted, (svært vakkert, da), med et fryktelig uheldig miljø og hvor det ikke var mulig å skille seg ut uten å bli et mobbeoffer, ikke bare mobbet av medelever, men også av lærere. Det betyr ikke at alle bygder er slik, men det betyr at bygda jeg vokste opp i er/var slik, for meg er Oslo definitivt et fristed. Og den bittelille bygda hvor vi har kjøpt landsted er et fristed.

For å svare på poll: Popcorn. Mine foreldre bor delvis i min barndoms bygd, delvis i Oslo, og familien har alltid hatt sterke bånd til den bydelen jeg bor i i Oslo, mine besteforeldre har alltid bodd her.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 14:04   #102
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor i en, etter norske forhold, stor by.

Jeg bor i mitt barndomshjem, med min mor fem minutter unna. I klassen til storesøster er det fire barn med en forelder oppvokst i strøket, to av dem bor i foreldrenes barndomshjem.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 14:04   #103
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk ikke noen forening om hvor de minst sjarmerende menneskene jeg har møtt er vokst opp eller har flyttet til. Jeg burde laget meg et excelark.

Hvorfor mener du at det ligger i definisjonen på å rømme at man helst ville bli, 007? Også når man rømmer fra fengsel, da? Nå er jeg semantisk nysgjerrig, altså, selv om du antagelig hadde et annet poeng.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 14:08   #104
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg bor jo på dette forferdelige stedet Bygda.
Og der har jeg jammen svigermor i nabohuset også
Her koser vi oss i et trangsynt og bakstreversk miljø med å snakke nedsettende om alle som bor i byen og drikke oss fulle på hjembrent.

Jeg er oppvokst på beste vest, Asker og jeg har ikke flytta, jeg har rømt

Asker er bøgda, dah.

Jeg syns forøvrig sladder og hjembrent høres koselig ut. Det skal jeg begyne med. Tror faktisk jeg har et hjemmebrentsapperat på loftet fra pappas studentdager i Trondhjem.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 14:10   #105
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da vi traff hverandre, bodde vi begge i Oslo. Da vi begynte tenke på å få barn, trengte vi større sted å bo, og valgte da flytte ut av Oslo, men trengte pendleavstand, da Ernie jobber i byen.

Ernie sin familie bodde litt for langt unna Oslo til at det var naturlig å flytte den veien. Kyniske som vi er, tenkte vi potensielle barnevakter, så vi flytta i nærheten av min familie. Det er ingen av oss som bor der jeg vokste opp lenger. Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 18, rett etter solgte mor og far huset og fikk liten og praktisk leilighet i Drammen. Min bror og hans familie valgte å flytte til solsiden av dalen, og det er på denne siden vi og har slått oss ned. Det kunne ikke falle meg inn i måneskinn å flytte over på andre siden igjen.

He he, barndomshjemmet mitt lå ute til salgs igjen for litt siden. Jeg foreslo, på spøk, for mannen min at vi kunne jo kjøpe det. Åh, det paniske blikket han hadde en stund, før det gikk opp for ham at jeg bare tøysa.

Gammel 18-10-13, 14:12   #106
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Asker er bøgda, dah.

Jeg syns forøvrig sladder og hjembrent høres koselig ut. Det skal jeg begyne med. Tror faktisk jeg har et hjemmebrentsapperat på loftet fra pappas studentdager i Trondhjem.

Finn sier nei.
Mellom 3 og 6 millioner i prisforskjell på bolig

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 14:14   #107
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Nei, vi valgte å flytte fra byen vi vokste opp da vi begynte å studere - og ikke flytte tilbake ever Vi ønsket å gi barna våre andre muligheter, selv om det resulterte i legre avstand fra familie. Vi bor i Oslo. Familien 2 timer + unna.

Gammel 18-10-13, 14:15   #108
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Én ting er i hvert fall sikkert; det er helt meningsløst å diskutere noe på Internettet. Det er ingen som rikker seg en millimeter, og tilsynelatende ingen som har fått mer innsikt eller toleranse noen av veiene, siden vi disktuterte dette heftig for 1, 2, 3, 4, 5 og 6 år siden.

Den eneste fordelen er at man kan dra "noen-pleier-å-si"-kortet i tillegg.

- No. 4 -
Gammel 18-10-13, 14:16   #109
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Vi bor 10 min gange fra mine svigerforeldre (hvor min mann trådde sine barneben) og 10 min kjøring fra min mor (hvor jeg vokste opp) så vi er både på 'gamle tomter' og i nærheten av begges foreldre. Vi stortrives med det.

Gammel 18-10-13, 14:20   #110
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Vi flytta til min hjemkommune da vi fikk barn -bevisst valg. Nå bor vi enda nærmere enn bare i samme kommune -har flytta inn i samme gate som foreldrene mine.
Svigers bor heldigvis en lang flytur unna.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 14:21   #111
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Én ting er i hvert fall sikkert; det er helt meningsløst å diskutere noe på Internettet.

Nei, nå må du gi deg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 14:23   #112
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Nei, nå må du gi deg.

Mener du det, altså? Hm. Kanskje du har rett, og jeg tar feil.

- No. 4 -
Gammel 18-10-13, 14:31   #113
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Én ting er i hvert fall sikkert; det er helt meningsløst å diskutere noe på Internettet. Det er ingen som rikker seg en millimeter, og tilsynelatende ingen som har fått mer innsikt eller toleranse noen av veiene, siden vi disktuterte dette heftig for 1, 2, 3, 4, 5 og 6 år siden.

Den eneste fordelen er at man kan dra "noen-pleier-å-si"-kortet i tillegg.

Tja. Jo. Jeg har gått fra å påstå at jeg får eksem av å befinne meg utenfor Oslos bygrenser, til å tilbringe masse tid i et gammelt hus lengst inne på landet. Og drømmer om å bo der.

Gammel 18-10-13, 14:34   #114
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tja. Jo. Jeg har gått fra å påstå at jeg får eksem av å befinne meg utenfor Oslos bygrenser, til å tilbringe masse tid i et gammelt hus lengst inne på landet. Og drømmer om å bo der.

Og risikere at barna dine kan bli bygdetullinger?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 14:34   #115
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener du det, altså? Hm. Kanskje du har rett, og jeg tar feil.

Jeg har sikkert rett ( ), men i akkurat den by/land-diskusjonen så mener jeg egentlig ikke så mye. Utrolig nok.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 14:35   #116
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor mener du at det ligger i definisjonen på å rømme at man helst ville bli, 007? Også når man rømmer fra fengsel, da? Nå er jeg semantisk nysgjerrig, altså, selv om du antagelig hadde et annet poeng.

Jeg tenkte sånn at om man må rømme fra landet man bor i pga krig og sult og sånn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 14:35   #117
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Bor ikke på samme postnummer, men i samme kommune og nabokommune, og ikke lenger enn at noen av dem naturlig kan hente i barnehage. Tar vel ca 30 min å gå hjem til mine foreldre. Jeg skulle gjerne bodd enda litt nærmere dem, men har ikke råd. Bor ikke på beste vestkant, men tilsynelatende slik for en del folk fra andre deler av landet.

Sist redigert av Pelle : 18-10-13 kl 14:47.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 14:47   #118
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Og risikere at barna dine kan bli bygdetullinger?

Jeg ble ikke bygdetulling selv om jeg vokste opp på bygda. Det var bare alle de andre.

Gammel 18-10-13, 14:48   #119
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg tenkte sånn at om man må rømme fra landet man bor i pga krig og sult og sånn.

Jeg har mye å utsette på hjemstedet mitt, men det var nok mat, da.

- No. 4 -
Gammel 18-10-13, 14:49   #120
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Me bur ein halv time fra svigers. Greitt nok, men det var på ingen måte ein avgjerande faktor for at me slo oss ned her. Mamma og pappa flytta til same bygd som oss for tre år sidan. Det var eit svært bevist og modig val av dei, omgå har hatt stor glede av kvarandre. No bur berre mamma her, sidan pappa døydde i vår.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.