|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bor du nærme foreldre eller svigerforeldre? | |||
| Ja, nær der en av oss vokste opp |
|
134 | 56,78% |
| Ja, men de har flyttet til oss et annet sted |
|
6 | 2,54% |
| Nei, men vi vurderer å flytte hjem |
|
1 | 0,42% |
| Nei, men de vurderer å flytte hit |
|
1 | 0,42% |
| Nei, vi bor ikke nærme |
|
89 | 37,71% |
| Ostepop |
|
5 | 2,12% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg er en av de mange som tenker at "Hagelangs" er min låt, (jeg ha´kke flytta herfra, jeg har rømt"), og ja, 007, det er ganske kjipt. Ikke fordi jeg egentlig ville bli, (tror neppe de som rømmer fra fengsel egentlig vil bli heller, jeg skjønner ikke helt hvor du fikk den definisjonen din fra?), men fordi bygda jeg vokste opp i står for meg som et forferdelig sted, (svært vakkert, da), med et fryktelig uheldig miljø og hvor det ikke var mulig å skille seg ut uten å bli et mobbeoffer, ikke bare mobbet av medelever, men også av lærere. Det betyr ikke at alle bygder er slik, men det betyr at bygda jeg vokste opp i er/var slik, for meg er Oslo definitivt et fristed. Og den bittelille bygda hvor vi har kjøpt landsted er et fristed. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg bor i en, etter norske forhold, stor by. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg har faktisk ikke noen forening om hvor de minst sjarmerende menneskene jeg har møtt er vokst opp eller har flyttet til.
|
|
|
#104 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?
Asker er bøgda, dah. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Da vi traff hverandre, bodde vi begge i Oslo. Da vi begynte tenke på å få barn, trengte vi større sted å bo, og valgte da flytte ut av Oslo, men trengte pendleavstand, da Ernie jobber i byen.
|
|
|
#106 |
|
can-jur
|
Finn sier nei.
|
|
|
|
#107 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Nei, vi valgte å flytte fra byen vi vokste opp da vi begynte å studere - og ikke flytte tilbake ever
|
|
|
|
#108 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Én ting er i hvert fall sikkert; det er helt meningsløst å diskutere noe på Internettet.
|
|
|
#109 |
|
lettere utlada
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor 10 min gange fra mine svigerforeldre (hvor min mann trådde sine barneben) og 10 min kjøring fra min mor (hvor jeg vokste opp) så vi er både på 'gamle tomter' og i nærheten av begges foreldre. Vi stortrives med det.
|
|
|
#110 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi flytta til min hjemkommune da vi fikk barn -bevisst valg. Nå bor vi enda nærmere enn bare i samme kommune -har flytta inn i samme gate som foreldrene mine. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Borte
|
Nei, nå må du gi deg.
|
|
|
#112 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Mener du det, altså? Hm. Kanskje du har rett, og jeg tar feil.
|
|
|
#113 |
|
|
Tja. Jo. Jeg har gått fra å påstå at jeg får eksem av å befinne meg utenfor Oslos bygrenser, til å tilbringe masse tid i et gammelt hus lengst inne på landet. Og drømmer om å bo der. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Eklektisk
|
Og risikere at barna dine kan bli bygdetullinger? |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Borte
|
Jeg har sikkert rett (
|
|
|
#116 |
|
© All rights reserved
|
Jeg tenkte sånn at om man må rømme fra landet man bor i pga krig og sult og sånn. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Bor ikke på samme postnummer, men i samme kommune og nabokommune, og ikke lenger enn at noen av dem naturlig kan hente i barnehage. Tar vel ca 30 min å gå hjem til mine foreldre. Jeg skulle gjerne bodd enda litt nærmere dem, men har ikke råd. Bor ikke på beste vestkant, men tilsynelatende slik for en del folk fra andre deler av landet. Sist redigert av Pelle : 18-10-13 kl 14:47. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg har mye å utsette på hjemstedet mitt, men det var nok mat, da.
|
|
|
#120 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Me bur ein halv time fra svigers. Greitt nok, men det var på ingen måte ein avgjerande faktor for at me slo oss ned her. Mamma og pappa flytta til same bygd som oss for tre år sidan. Det var eit svært bevist og modig val av dei, omgå har hatt stor glede av kvarandre. No bur berre mamma her, sidan pappa døydde i vår.
|
|
![]() |
|
|