Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

"Smart" telefon

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-13, 18:35   #1
andreas84
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2013
andreas84 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: "Smart" telefon

Artig. Jeg ser temaet treffer en nerve hos de fleste. Folk ble veldig på defansiven.

"Haha, nå klarer jeg dessverre ikke å ta deg seriøst lenger (ikke at jeg har gjort det ellers). Desperat fordi man hører på musikk når man trener? Ja, fysj, noe så uvanlig som å trene til musikk, de må jo være gale?? :skingrestemme: Hvis du er ute etter skarp lykt, kan jeg tipse deg om at disse skumle smarttelefonene har diverse lommelykt-apper. Jeg har et par apper som omtrnet kan skape dagslys midt på natta."

Ikke si dessverre, for det kunne ikke brydd meg mindre
Jeg syns det er tåpelig med en stor, tung boks festet til armen for å høre på musikk, når det fins snasne små mp3 spillere. Da slepper man i tillegg strålingen. Det armfestet regner jeg med Koster litt penger også.
Gratulerer med lys.
Jeg sa at lyset på min gamle mobil var sterkt og godt, og jeg mener å huske det tok litt tid før smart-telefonene kom etter.

"Jeg googlet ham og han fulgte faktisk opp med et innlegg til av samme sorten i år 2000. Etter forrige farsott av artikkelen han spå FB prøvde en avis å få en kommentar, men han ville ikke si annet at han syns det var slitsomt og han har innsett at han tok feil."

Jøss, da har du virkelig googlet hardt. For dette er eneste forumet(utenom kvinneguiden) som jeg kaller meg Andreas84 i. År 2000? 13 år siden altså, så når jeg var 15-16 år mener du? At en annen ved navn Andreas også mener noe av det samme er hyggelige nyheter.

"de uttalelsene han kommer med er jo helt latterlige."
Vennligst utdyp "Dixie"

Sist redigert av andreas84 : 14-10-13 kl 18:43.
andreas84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 18:38   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av andreas84, her.

"Jeg googlet ham og han fulgte faktisk opp med et innlegg til av samme sorten i år 2000. Etter forrige farsott av artikkelen han spå FB prøvde en avis å få en kommentar, men han ville ikke si annet at han syns det var slitsomt og han har innsett at han tok feil."

Jøss, da har du virkelig googlet hardt. For dette er eneste forumet(utenom kvinneguiden) som jeg kaller meg Andreas84 i. Men at en annen ved navn Andreas også mener noe av det samme er hyggelige nyheter.

Jeg googlet ikke deg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 11:36   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er tåpelig med en stor, tung boks festet til armen for å høre på musikk, når det fins snasne små mp3 spillere. Da slepper man i tillegg strålingen. Det armfestet regner jeg med Koster litt penger også.

Så måten å være en bevisst forbruker på, er å kjøpe en ny dings med akkurat samme funksjonalitet som den dingsen man har fra før, bare i noe mindre målestokk. Jeg er jammen glad vi fikk oppklart dette.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 23:13   #4
andreas84
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2013
andreas84 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

"Så måten å være en bevisst forbruker på, er å kjøpe en ny dings med akkurat samme funksjonalitet som den dingsen man har fra før, bare i noe mindre målestokk. Jeg er jammen glad vi fikk oppklart dette."

Mobilen jeg har nå kostet 300,-. 750i husker jeg ikke, men jeg tipper ca 2000,- Nå ville den kostet en del mindre. Sansa mp3 spiller koster 350-400,-

Så ja, jeg vil påstå at det er bevisst pengeforbruk å gi 700,- (eller 2400,- 750i) for en vanlig telefon + mp3-spiller, mot 3-5000,- for touch-telefon.
Jeg synes også det er godt å slippe ekstra vekt på armen, strålingen, og redselen for å ødelegge noe til 3-5000,- når man er ute å trener.

Jeg kan forstå at det ikke frister å kjøpe mer når man allerede har svidd av 3-5000,- på en mobil. Når så mye er brukt, virker det som mange leter frem mange grunner til å forsvare trend-kjøpet.

"Og om du mener en smarttelefon er en "stor, tung dings" lurer jeg på hvilken telefon du har vært borti. Min er slett ikke tung og jeg merker den knapt på armen."

Som sagt, min gamle telefon var Sony Ericsson 750i. Den veide 99g. Den jeg har nå veier 94g. Når det gjelder disse touch-telefonene ligger de nyere på rundt 120-180g. Med et gjennomsnitt jeg tipper til 135g. Evt les å vurder selv http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_HTC_devices
Uansett. De er større og tyngre en de gamle.

"vi har jo fått et zombie-samfunn! Men det betyr jo ikke at TELEFONENE er "teite", det er jo folk som er problemet. Telefonene er helt geniale, de."

Dette Zombie problemet du snakker om, kan minskes. Om disse mobilene bare ikke hadde blitt hypet opp, og prakket på oss så kraftig.
Nå er det vel på barne og ungdomsskolen de begynner å få mobiler.
Mennesker er mennesker, vi er hva vi er utifra situasjonene vi settes i.

Sist redigert av andreas84 : 15-10-13 kl 23:19.
andreas84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 23:29   #5
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Som sagt, min gamle telefon var Sony Ericsson 750i. Den veide 99g. Den jeg har nå veier 94g. Når det gjelder disse touch-telefonene ligger de nyere på rundt 120-180g. Med et gjennomsnitt jeg tipper til 135g. Evt les å vurder selv http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_HTC_devices
Uansett. De er større og tyngre en de gamle.

Ja, oi! Det er jo en vektforskjell på hele 41 gram der. Lurer på hvor mange minutter man shaver av mila om man løper med min vs din telefon.

Gammel 16-10-13, 00:31   #6
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så ja, jeg vil påstå at det er bevisst pengeforbruk å gi 700,- (eller 2400,- 750i) for en vanlig telefon + mp3-spiller, mot 3-5000,- for touch-telefon.

Hvis jeg strekker godvilja langt, så kan jeg gå med på at det kanskje er økonomibevisst å gjøre det på den måten. "Kanskje" fordi det finnes billigere smarttelefoner også, jeg betalte vel ca. 2000 for min smarttelefon (som på ingen måte var noe jeg måtte ha fordi alle andre hadde det, vi var langt uti 2013 før jeg kjøpte min første smarttelefon, og da fordi den klapptelefonen jeg hadde døde), og skulle jeg hatt både en annen, enklere telefon og en Mp3-spiller som støtter Spotify, så hadde jeg fort endt opp på den prisen uansett. Skulle jeg derimot ikke hatt Spotify-støtte på Mp3-spilleren, kunne jo den blitt billigere, men da hadde jo musikken kostet, så totalt hadde det nok ikke blitt billigere uansett.
Det er derimot ikke særlig miljøbevisst å kjøpe to elektroniske dingser når man kan klare seg med én.

Gammel 16-10-13, 06:38   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mobilen jeg har nå kostet 300,-. 750i husker jeg ikke, men jeg tipper ca 2000,- Nå ville den kostet en del mindre. Sansa mp3 spiller koster 350-400,-

Men så slipper jeg også å betale for kalkulator, 7. sans, vekkerklokke, kamera og GPS, så jeg betviler på det sterkeste at min 5000,- kr mobil egentlig har blitt så mye dyrere enn din 300,- ++++ mobil.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.