|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du verv i frivillighet/barns aktiviteter? | |||
| Har ikke hatt verv de siste årene/aldri hatt |
|
23 | 13,53% |
| Har ingen verv for tiden |
|
40 | 23,53% |
| Har ett verv verv |
|
50 | 29,41% |
| Har flere verv |
|
57 | 33,53% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter
Personlig så ser jeg det som min plikt/oppgave å bidra med mitt både på skole og fritidsaktivitet. Men ikke nødvendigvis samtidig. Jeg har gått av etter tre år i FAU på skolen, men er aktiv i organiseringen rundt korpset til pøbelprinsessen. Hun går på en aktivitet til, men der er det ingen foreldreoppgaver.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#202 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, selvsagt ikke samtidig. Jeg stiller jo heller ikke opp hvert år, noen år er mer hektiske enn andre, men det å konsekvent aldri stille opp på skolen fordi man er aleneforelder, har et barn som er en veldig aktiv sjakkspiller eller at man har "vegring" |
|
|
|
|
|
#203 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Min vara til FAU er alene med 3 barn, hun sitter i rullestol. Det ene eller det andre utelukker tydeligvis hva hun får til, og jeg har aldri dårlig samvittighet for å spørre henne når jeg ikke kan.
|
|
|
#204 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Hos oss er en klassekontakt en som blir kontaktet ang. mobbesaker i klassen, misnøye med lærere/læringsmiljø (midt i kryssilden mellom foreldre og skole), ureglementert oppførsel av andre slag. De har relativt stor belastning til tider. Jeg er ikke egnet til slikt, og kommer derfor ikke til å melde meg som klassekontakt. Jeg er heller ikke egnet til å arrangere overnattingstur for 50-60 11-åringer, jeg ville grue meg dager og uker i forveien. Jeg er ikke redd for arbeidsbelastningen, det er arbeidstypen jeg ikke klarer å håndtere. Så la meg jobbe i kulissene med andre ting uten at jeg skal ha dårlig samvittighet for ikke å påta meg akkurat den oppgaven, altså. Det å være foreldre betyr ikke at man automatisk blir skikket til å håndtere alle slags situasjoner, men å ikke klare å håndtere alle slags situasjoner betyr ikke at man ikke er skikket til å være forelder! |
|
|
|
|
|
#205 |
|
maler
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg tenker at hvis man har et opplegg gående som er såpass ambisiøst at man ikke greier å rekruttere folk til å gjøre de nødvendige arbeidsoppgavene, så bør man kanskje se på om man må legge ned. Hvis man har en klasse hvor ingen foreldre er villige til å arrangere sosiale arrangement, så må man innse at det ikke blir noen sosiale arrangement. Synd, men sant.
|
|
|
#206 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg tenker at klassekontakt klarer alle å være, det er faktisk ikke store jobben, iallefall ikke her. Jobben er å skrive referat fra foreldremøtet, få et par kakebakere til åpen dag, og ellers er det ikke så mye. Her er det enn så lenge sånn at man også havner i FAU, enten som vara eller som representant.
|
|
|
|
#208 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sånn er det her også. |
|
|
|
|
|
#209 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg tenker som flere av de andre her, deriblant, Pøbel, Polyanna og Tallulah. Jeg engasjerer meg fordi jeg mener at det er viktig å bidra, fordi jeg ønsker at barna mine skal ha et best mulig tilbud og fordi ting ikke gjør seg selv. Jeg engasjerer meg definitivt ikke for å realisere meg selv, selvom verv kan være viktige og meningsfulle. |
|
|
|
|
|
#210 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Jeg synes ikke det er irrelevant. Jeg tenker at man på et eller annet nivå bør bidra; men at ikke alle trenger å bidra innenfor alle aktivitetene/klassene ungene er på.
|
|
|
#211 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg vet ikke om jeg har dannet meg noe inntrykk av om alle bidrar like mye eller ei, men jeg føler at folk i hovedsak er flinke til å bidra (bortsett fra i sameiet jeg var styrer i der vi bodde før). |
|
|
|
|
|
#212 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sånn er det her også. Og vi har små klasser, så de aller fleste må stille i løpet av den tiden de har barn i skolen, en gang per barn. Vi sitter to år på rad. Det er selvsagt noen som ikke vil av ulike grunner, og jeg må innrømme at jeg skjønner ikke helt greia. En eller annen gang i løpet av sju skoleår bør man klare å finne litt tid, med mindre det er helt spesielle grunner bak. |
|
|
|
|
|
#213 |
|
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg sitter i fotballstyret dordi jeg er leder for en stor fotballcup. Jeg har også to oppgaver på håndballen. For det ene laget er jeg lagkontakt og for det andre laget er jeg arrangementsansvarlig. I fjor var jeg trinnkontakt og i løpet av mai arrangerte jeg 17. mai på to skoler og en fotballturnering.
|
|
|
#214 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
|
|
#215 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg har ingen verv. Jeg skulle ønske jeg hadde det, men med mine tre, og eldstemann med Asperger, har jeg ingen overskudd. Jeg bidrar dog med baking til alle aktiviteter som trenger det - gjerne med doble porsjoner. Baking er lett forenelig med hjemmekontor, så jeg får hjulpet litt. |
|
|
|
|
|
#216 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterPga helseutfordringer har jeg ingen sånne verv nei.
|
|
|
#217 |
|
Off the map.
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterNei, ikke på fritidsaktivitetene, ut over dugnader som kommer både titt og ofte. Jeg er i FAU-systemet på 3. Året.
|
|
|
#218 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg har vært to runder i FAU/SU i barnehagen. Jeg ikke tidligere hatt noe verv på skolen, men har bidratt med andre ting. Siden jeg ikke har meldt meg som klassekontakt eller FAU-representant i den andre skoleårene, meldte jeg meg til FAU for Storebrors klasse for dette året. Litt fordi jeg følte jeg "burde", men aller mest fordi jeg ønsket det. Jeg må engasjere meg, det er mine barn og nærmiljøets barn det gjelder. |
|
|
|
|
|
#219 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg er sekretær i fau på femte året, og sitter i styret i borettslaget. Stiller som frivillig på "klubben" når jeg har anledning og er med og organiserer innsamling for tv-aksjonen lokalt. Tidligere har jeg vært trinnkontakt i begge storungenes klasser, og drevet barneteatergruppe, men det ble for mye. Mannen sitter i fau på ungdomsskolen. Neste år grubler jeg på å studere ved siden av jobb, og da må jeg kutte alle verv for å få tida til å steike til.
|
|
|
#220 |
|
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterVi har bare barnehagebarn, men jeg har sittet i brukerråd og mannen i foreldreutvalget. Det er sikkert 50-60 unger i barnehagen og absolutt ingen ville stille til brukerråd så vi ble sittende i to år. Jeg skjønner det faktisk ikke. |
|
|
|
![]() |
|
|