|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bork bork bork
|
Sv: Heikki Holmås sin tweet
...blant de partiene som har representasjon på Stortinget eller noen reell sjanse til å få det, ja. Finnes en del atskillig styggere grums under "Andre".
|
|
|
#22 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Heikki Holmås sin tweetThe truth hurts... |
|
|
|
|
|
#23 |
|
kamerat
|
Sv: Heikki Holmås sin tweetJeg trodde selv FrP selv ville vært enige i at de er et høyrepopulistisk parti.
|
|
|
#24 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Heikki Holmås sin tweetAt FrP syns det er urettferdig å bli kalt "det samme som" Sverigedemokratene" forstår jeg i grunnen godt. De er temmelig forskjellige. Sverigedemokratene ligner vel med på Demokratene, gjør de ikke?
|
|
|
#25 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg også. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Kontrollfrik
Haha, ja det er faktisk helt sant! |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Borte
|
De skal jo i regjering med dem i fire år, så da er det vel greiest å overbevise seg selv og andre om at Frp er et flott og stuerent parti.
|
|
|
#28 |
|
Kontrollfrik
Ja, veldig godt sagt, og jeg skulle ønske du var på Stortinget og kunne fortat dette høyt og tydelig til alle. For det er det ingen som gjør. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Kontrollfrik
Ja, men er det ikke ganske latterlig? De mister troverdighet hos meg så det holder. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Borte
|
Det er jo i tillegg fåfengt. Frp har omdømmeproblemer så det holder og med rette. De får jo ikke fikset det uansett hvor mye de ønsker at Frp var et anstendig og seriøst parti.
|
|
|
#31 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Er så hjertens enig med deg. Det er så ufattelig trist og tragisk å ta innover seg at dette partiet har blitt stuerent i norsk politikk. Det har vært en gradvis prosess med Siv Jensen ved roret som har luket vekk de meste grumsete elemetene på overflaten men det har jo ikke forandret på selve kjernen i partiet.
|
|
|
#32 |
|
Kontrollfrik
Sv: Heikki Holmås sin tweetJeg griner faktisk nesten av det. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Du har så rett. Dette er det andre store traume vi ikke helt klarer forholde oss til etter 22 juli. Omfanget av svikt på alle mulige nivåer - jeg tror enhver statsminister i nesten alle andre land vi kan sammenligne oss med ville gått av. Jeg mener forøvrig at Jens burde ha gått av, ikke hele rejeringen.
|
|
|
#34 |
|
Glamorøs
|
Jeg kan i grunn bare signere denne.
Ikke sant? Frp lever jo av å gjøre det samme med innvandrere og muslimer. Og fakta er jo at Frp tar ikke noe opprør med grumset i partiet sitt, samtidig som de mener en hver muslim skal ta offentlig avstand til gærne fundamentalister. Jeg vil si at man har større grunn til å ta avstand fra ytringer og holdninger fra noen med stilling i samme parti som deg, som noen som tror på samme gud. Frp bruker grumset kynisk til å trekke til seg ekstreme velgergrupper.
Ja, er ikke det rart? For 15 år siden var det ingen som ville ta i dem med ildtang, og alle sa "Pssj, de kommer aldri til å komme i regjering". Så flagget Høyre samarbeidsviljen sin, og mange høyrevelgere var i harnisk. Ved forrige valg var fremdeles mange sjokkert over oppslutningen Frp fikk. Ved dette valget hører jeg mange høyrevelgere (og faktisk endel venstrevelgere) forsvare både samarbeidet og partiet.
|
|
|
#35 |
|
villende
|
Eh, jo, det er i aller høyeste grad ambassadenes jobb å sikre at det inntrykket man har av Norge, herunder Norges politiske partier faktisk stemmer med virkeligheten (og et part som tross alt har fått over 16 % av stemmene, om man liker det eller ikke). |
|
|
|
|
|
#37 |
|
villende
|
Du tror ikke det kommer av at disse velgerne faktisk ønsker en endring, ønsker en annen politikk enn det man har hatt de siste åtte årene, og (ikke minst) innser at det er helt nødvendig å samarbeide med FrP dersom man skal få til denne endringen og denne dreiningen? |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Borte
|
Skal diplomatene ved ambassaden ha som oppgave å redegjøre for Frp's politikk? Jaja. Skal ikke påstå at jeg har særlig peiling på dette, men jeg trodde diplomatiet var til for andre ting. Flere kommentatorer i gårsdagens medier styrket mitt inntrykk av at Frp's forespørsel var litt på siden, selv om UD visstnok bidro der de kunne.
|
|
|
#39 |
|
Glamorøs
|
Selvfølgelig regner jeg med at høyre- og venstrevelgere ønsker en endring. Hallo, jeg er ikke helt teit heller.
|
![]() |
|
|