Sv: Heikki Holmås sin tweet
Jeg syns det var en befrielse da utenlandske medier tok opp dette med FRP, høyrepopulisme, innvandringspolitikken og linkingen til Breivik. Alt sammen er jo 100% oppe i dagen, men ingen vil snakke om det. FRP er eksperter på å la innpakket rasisme og ekstreme meninger henge i lufta. De påpeker stadig at et enkelt medlems mening ikke er forenelig med partiets politikk samtidig som det florerer av ekstreme meninger blant FRP's medlemmer og støttespillere. Det at Breivik mente FRP ikke var radikalt nok tar ikke bort det faktum at FRP er Norges mest høyrepopulistiske parti og at partiet tiltrekker seg innvandringsfiendtlige mennesker. Og det er jo som flere sier vitterlig en kobling til Breivik. 22. juli har ikke, etter mitt syn, lagt noen demper på innvandringsfiendtlighet, tvert imot så er det blitt mer åpenlyst at mange bærer på et stort hat til både innvandrere og til selve Arbeiderpartiet som visstnok har skylden for innvandringen. Frp nører stadig opp under dette hatet. At de nå oppfattes som innvandringsfiendtlige og likestilles med Dansk folkeparti og Sverigedemokratene er ikke merkelig på en flekk.
Jeg blir også ganske oppgitt av at Frp tar kontakt med ambassader for at de skal ordne opp slik at verden skjønner at Frp ikke er Breiviks parti og at de ikke er høyreekstreme. Det er da ingen sak diplomatiet skal ordne opp i sånn jeg ser det.
Må si jeg er spent på fire år med Frp i ledende posisjoner.
Sist redigert av Røverdatter : 13-09-13 kl 08:13.
|