|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtGrunnen til at jeg er opptatt av verdiskapning og gode rammevilkår for næringslivet er ikke bare fordi det er bra for samfunnet at vi får inntekter inn, men også pga alle de enkeltmenneskene som sliter og strever for å skape noe eget, få til noe. Og blir stoppet av et helt hemningsløst byråkrati. Som stakkars bakere som bruker tusenvis av kroner i administrasjonskostnader hver måned, bare for å administrere alle de intrikate delene og spissfindighetene ved sukkeravgiften.
|
|
|
#42 |
|
Off the map.
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumt
Det er sånn de fleste jeg kjenner på Venstresida framstiller det. Men det stemmer ikke med virkeligheten sånn som jeg opplever den i alle fall.
|
|
|
#43 |
|
|
Jeg kjørte bak en buss med Høyre-reklame bakpå i går og ble fryktelig forvirret. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtDet er strengt tatt ikke veldig snilt å kvele brødvinnerne, altså.
|
|
|
#45 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg føler at SV-velgere med inntekt over 6G lider av skyldbetynget klassereising, mens de lavtlønnede mener misunnelse er en dyd på linje med veldedighet.
|
|
|
#46 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Neida. Jeg kjenner en SV-velger i privat næringsliv med ganske høy inntekt. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Dragedytteren
|
Jeg kjenner også en høytlønnet SV-velger i det private næringsliv, han har klart å finne ut hva han skal stemme helt på egenhånd, uten at hans privatansatte, høyt utdannede, ok-lønnede kone maser om det.
|
|
|
#50 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtJeg føler at Krf prøver å skremme vannet av meg
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Hertuginne
|
Og på alle reklameskjermer på Storo Storsenter. Jeg ble litt glad, jeg. :liker Knut Arild:
|
|
|
#52 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Men han har så stort hode
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Off the map.
|
Veldig godt - og viktig poeng.
|
|
|
#55 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Stor overvekt fra offentlig sektor er det nok ja, men jeg kan nok bidra med en håndfull fra min arbeidsplass, som er det private næringsliv. Men selv om ledensen er klar på at vi driver business, og folket lojalt støtter opp om dette, så er det likevel en stor sånn der "andre er viktigere enn oss selv"-tankegang hos oss da. Frivillig arbeid og sånn der. Ideelle organisasjoner er jo da også kundemarkedet vårt, som de fleste assosierer seg med og tilhører...
|
|
|
#56 |
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtSånn ellers så vet jeg ikke om jeg kommer til å stemme dumt, idalistisk eller egoistisk enda. Ettersom jeg ikke er helt sikker på hvilken ideologi jeg eeeeegetlig er helt enig med, og heller ikke aner hva jeg skal stemme.
|
|
|
#57 |
|
|
Ditto, bortsett fra at hans kone er offentlig ansatt, relativt høyt utdannet og sånn greit lønnet.
|
|
|
|
#58 |
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtjeg tror også de fleste stemmer for det de mener er best for landet, både den ene og den andre, ja. Sammen med ingling her :kumbayah:
|
|
|
#59 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtDiskusjonen minner meg på ein artikkel eg las av Agnes Ravatn i Dag og Tid, som heitte "Den hjartelause høgresida". Ser ikkje ut til at den er på nett. Men den skildra sjokket ho fekk da ho opplevde at høgrefolka, som ho i heile oppveksten fekk høyre var slemme kapitalistar, faktisk var hyggelege og likandes
|
|
|
#60 |
|
awesom
|
Nesj da, de stemmer FrP. Det er vel få velgere som pisser så mye i senga for å holde på varmen som akkurat FrP-velgerne. Snyltere evner ikke å temke tanken at det kunne vært lurt å stemme SV, de lokkes alt for mye av billig sprit og bensin. At de ikke har penger til å betale for billig sprit og bensin når sykelønnsordningen er fucket, det er selvsagt invandrernes feil.
|
![]() |
|
|