|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtForbehold: Jeg er ingen kløpper på statistiske metoder, og er litt skeptiske til hva de egentlig kan forklare også. Og jeg har ikke lest noen av artiklene som HV linket til. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtJa, men HV slo fast at alle Høyrevelgere stemte ut av egeninteresse (i motsetning til SV-velgere). Enten av egeninteresse nå, av egeninteresse senere eller av egeninteresse in denial. Og at dette var underbygget av forskning. Men det eneste forskningen viste var at 1/3 av Høyrevelgerne ville tjene på partiets politikk (ganske likt som SV, altså), 1/3 hadde forventninger om å tjene på det (men de er ikke spurt om det var derfor de tjente på det) og 1/3 hverken tjente på det nå eller i fremtiden.
|
|
|
#25 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtDet Poly sa. Og det er vel lite som gjør meg hissigere, ref tidligere diskusjoner.
|
|
|
#27 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtJeg tror snyltere som planlegger å utnytte NAV på det groveste for aldri mer å jobbe i sitt liv stemmer SV fordi de beskytter sykelønnsordninger.
|
|
|
#29 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtJeg tror svært få SV-velgere jobber i det private næringsliv. Er det noen som vet om jeg har rett?
|
|
|
#30 |
|
Textrovert
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumt
Jeg føler i alle fall at du har rett. :ensom ulv:
|
|
|
#31 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtJeg fant bare noe fra 1993, men der står det at SV har størst tilslutning blant offentlige funksjonærer med ganske høy utdanning og middels inntekt.
|
|
|
#32 |
|
Yes, we can!!
|
Denne er fra i år.
|
|
|
#33 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtJeg føler ofte, her inne og live, at SV- og Rødtvelgere rett og slett ikke er veldig interesserte i privat næringsliv. Det er liksom noe som bare foregår litt på siden. Litt som i veldedige organisasjoner der det definitivt har mest status å jobbe i felt eller politisk, og VELDIG lav status å jobbe med simpel innsamling.
|
|
|
#34 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtIfølge denne http://www.ssb.no/a/publikasjoner/pd...tat_201129.pdf (tabell A1) er det stor overvekt av SV-velgere i offentlig sektor. Det samme gjelder i Rødt. Ap og sentrumspartiene har omtrent like mange velgere i privat og offentlig sektor, mens Høyre og FrP har overvekt av velgere i privat sektor. Tabell A2 gir ytterligere partiprofil for SV hvis noen skulle lure... |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtRødt-velgere er de mest ulykkelige velgerne (det er nok all misunnelsen
|
|
|
#37 |
|
Yes, we can!!
|
Man blir det når man blir lugget ofte nok.
|
|
|
#38 |
|
Off the map.
|
Jeg stemmer Høyre (mest sannsynlig, 20% åpning for Venstre fortsatt) av nøyaktig samme grunn. Det er prinsippielle årsaker som gjør at jeg stemmer sånn, at jeg synes det er det beste for samfunnet. Hvis det stemmer det dere sier om Årebrot så synes jeg det høres litt rart ut.
|
|
|
#39 |
|
Trøtt
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtJeg elsker det når Poly og Candy diskuterer politikk. Hvorfor stiller dere ikke bare til valg for Venstre, så blir valget _enda_ mindre vanskelig for slike som meg?
|
|
|
#40 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtJa, mkj, jeg kunne like gjerne sagt "borgerlig", jeg bare benytter enhver anledning til å si Venstre om dagen.
|
![]() |
|
|