Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåking

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-13, 15:49   #41
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåking

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Dette er en sånn typisk populistisk sutresak. En eventuell gjennomføring vil reise etiske, moralske, juridiske, økonomiske og praktiske spørsmål og dilemmaer herfra til evigheten.

Og det er så typisk "folk flest" å hive seg på at det er en strålende ide at sosialklienter gjør noen drittjobber. Fordi "folk flest" føler at noen andre får penger de selv ikke får. Og det føles urettferdig. I veeeheeerdens rikeste land.

Tull og tøys-og minst like satt på spissen som forslaget fra høyresiden.

Jeg vil ikke ha disse pengene, men jeg er:
-lei av å bo i et samfunn der det er like lønnsomt (eller marginale forskjeller) mellom å jobbe og å ikke gjøre det-det er skummelt, usunt og ikke bærekraftig.
-snømåking, besøksvenn og barnehageassistent blir sett på som drittjobber (ja, ikke for Igor fra Polen, da, men Kari fra Lillestrøm har utvilsomt et verdigere liv på NAV-støtte...)
-der et slikt slikt forslag blir nedstemt pga. "etiske, moralske og praktiske problemstillinger" av de samme folkene som i liten grad er villige til å se på de etiske, moralske og praktiske problemstillingene med ordningene vi har i dag. (Mulighet for nordmenn til å leve rimelig greit uten å løfte en finger et helt liv mens flere enn det er behagelig å tenke på sulter ihjel hver eneste dag.)
Det er mye som er urettferdig, men i "veeeheerdens rikeste land" er det alltid urettferdighet inni vår lille boble som får oss til å rope høyest, uavhengig av hvilken side av den politiske skalaen vi befinner oss på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 15:49   #42
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

At dette kan være nyttig og hensiktsmessig i forhold til unge mennesker, er jeg enig i altså. Men det er det vel åpning for i lovverket også, tror jeg?

Er det åpning for å kreve av folk at de skal gjøre enkle oppgaver for å få stønad? Jeg tror egentlig ikke det?

Gammel 28-08-13, 15:52   #43
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Å motta sosialstøtte og å motta trygd er to veldig forskjellige ting.

Sosialstøtte er en del av trygdeordningen (link) Det er nettopp derfor dette blir så vanskelig å diskutere. Det er veldig stor forskjell på de personene som mottar uføretrygd og de som mottar arbeidsledighetstrygd.

Gammel 28-08-13, 15:52   #44
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen: Jammen så kurs dem da! Glimrende å ha på cven.

Jeg var som student frivillig avlaster for AAN. Avlastet en alenemor noen timer en gang i uka. Koselig for meg som alltid hadde sitter barnevakt, godt for moren som ikke hadde familie som hjalp, og fikk kommer seg ut litt. Dette gjorde jeg gratis. Hadde det vært en nedverdigende jobb om jeg mottok sosialstøtte?

For meg handler det vel så mye om at alle kan væretil nytte, som at man skal "få noe igjen" for sosialstønaden. Jeg tenker det vil være godt for mange å komme seg ut litt. Og at det også for noen vil være et spark i ræva og motivasjon til å ta seg en jobb.

Men Røde Kors må vel kurse folk, om det er nødvendig. Det sitter mange ressurser rundt omkring.

Jeg er selvfølgelig helt enig i at man ikke skal sette dem i jobber andre ville hatt og fått full betaling. Da biter jo det ene problemet det andre i ræva. Men feks en ekstra med hjemmehjelpen rundt, de ville vært en glede for mange eldre, og sikkert lettet arbeidet for hjemmehjelpen også. Og er jo ikke noe samfunnet ville betalt for hvis ikke.

Sosialklienter, i alle fall de fleste, er ressurser. De må kunne brukes.

Gammel 28-08-13, 15:52   #45
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlighet, kjenner dere virkelig ikke nordmenn som jobber med snørydding (gjerne annleggsarbeid om sommeren) og som barnehageassistenter? I vår barnehage (med mange ansatte og over 90 barn) er det en eneste fremmedkulturell barnehageassistent.

Jeg blir sjokkert av at dette ikke oppfattes som skikkelige yrker, men noe hvem som helst fra gata kan jobbe med mens mottar sosialstøtte.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 15:53   #46
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At dette kan være nyttig og hensiktsmessig i forhold til unge mennesker, er jeg enig i altså. Men det er det vel åpning for i lovverket også, tror jeg?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det åpning for å kreve av folk at de skal gjøre enkle oppgaver for å få stønad? Jeg tror egentlig ikke det?

Det er åpning for aktivitetsplikt i lovverket. Fra regjeringslinken min i sted:

Sitat:

Arbeid og aktivitet er et gode. Mottagere av økonomisk sosialhjelp bør derfor i størst mulig grad stimuleres til å jobbe eller delta i andre aktiviteter. Dagens lov gir mulighet til å stille krav til personer som mottar økonomisk stønad til livsopphold. Spørsmålet vi nå skal vurdere er om det er grunnlag for å endre regler eller retningslinjer på dette området, sier arbeidsminister Anniken Huitfeldt.

Jeg tolker ikke snømåkingsutspillet (som jeg syns var skikkelig teit, slik det fremstår i media) som at man etterspør lovendring, men som en kraftig tilstramming av praksis.

Gammel 28-08-13, 15:53   #47
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hva med å tenke god gammeldags snømåking med spade? Hva med å tenke supplement til det som allerede er der ute, og ikke kjøre frem "sosial dumping" som argument.

Dersom gaten måkes og Knut på 72 år med et dårlig kne trenger hjelp til innkjørselen sin, hvorfor skal ikke Marte, 19 år uten opptjente dagpenger kunne hjelpe til?

Gammel 28-08-13, 15:59   #48
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

-snømåking, besøksvenn og barnehageassistent blir sett på som drittjobber (ja, ikke for Igor fra Polen, da, men Kari fra Lillestrøm har utvilsomt et verdigere liv på NAV-støtte...)

Nå er vel ikke besøksvenn et yrke. Hvem er det som ser på snømåking og barnehageassistent som drittjobber egentlig? Her jeg bor er dette helt vanlige jobber der man har flere søkere hvis de lyses ut. Snømåking krever i mange tilfeller noen ekstra bokstaver i førerkortet vil jeg tro. For barnehageassistenter mener jeg at et minimum burde være fagarbeiderutdanning barne- og ungdomsarbeider (eller hva det heter).

Gammel 28-08-13, 16:01   #49
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er for gode tiltak som får folk tilbake i jobb. Jeg synes du og andre i denne tråden har et litt lettvint syn på hva som kreves i dag for å gå inn i ulike jobber, f.eks. i barnehager, vaskejobber, renovasjon osv.

Eller kanskje det er samfunnet som gjør ting litt komplisert? Det vil jo ikke være snakk om å gå ut på gata en morgen, plukke opp en tilfeldig fyr, og droppe ham av i en barnehage.

I mange andre land jobber de aller fleste med et eller annet, fordi det ikke kommer inn penger ellers. Mange av de jobbene finnes ikke i Norge, fordi det ikke finnes mennesker som vil gjøre dem, eller fordi vi ikke har råd til å lønne dem. Som eksempelet jeg ga fra "min" matbutikk i USA, hvor gutten med Downs la varer i poser. Han hadde en jobb. Sannsynligvis ikke verdens best betalte, men han var nyttig. I Norge ville man vel neppe kunne ansatt ham. Og det er synd. Samme med ikea-mannen. Enkel, men stor og sterk. Gjorde en jobb alle var takknemlig for. Han strålte når han fikk hjelpe til. Hva er alternativet i Norge? Hvor ofte leser man ikke om folk som mister sitt "arbeid for trygd" og henvises til å bare gå og henge?

Ok, så vil lønnen være liten i forhold til mange andre jobber? Men er det sosial dumping, eller er det å sørge for at mennesker er nyttige, og at arbeidsoppgaver som ellers ikke ville bli gjort, blir gjort?

Gammel 28-08-13, 16:01   #50
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

noen: Det var Røverdatter som mente det var drittjobber. Jeg gjør ikke det. Jeg snakker for øvrig om folk som går "på toppen" ikke om at en sosialklient skal erstatte en barne-og ungdomsarbeider. Som de fleste kanskje kjenner til, er det ikke akkurat snakk om overbemanning i de yrkene der.
Og hvem har nevnt noe om snømåking med snøfreser? Er det bare jeg som gjør det manuelt, eller?

Gammel 28-08-13, 16:01   #51
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehager og annen jobb med mennesker må kun brukes der personen er egnet tenker jeg.

Men at det konsekvent innvilges en eller annen form for praksisjobb eller samfunnstjeneste for spesielt yngre søkere tror jeg ikke er noen dum tanke.

Gammel 28-08-13, 16:01   #52
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er vel ikke besøksvenn et yrke. Hvem er det som ser på snømåking og barnehageassistent som drittjobber egentlig? Her jeg bor er dette helt vanlige jobber der man har flere søkere hvis de lyses ut. Snømåking krever i mange tilfeller noen ekstra bokstaver i førerkortet vil jeg tro. For barnehageassistenter mener jeg at et minimum burde være fagarbeiderutdanning barne- og ungdomsarbeider (eller hva det heter).

Her også. Jeg håper virkelig det bare er i de store byene at disse yrkene er mindreverdige, for kategoriseringen til rine får meg til å se rødt på vegne av alle de som utfører dette som et ærlig og skikkelig arbeid.

Noen ganger tar FP-akademiker-pompøsheten så mye av at jeg skammer meg over å være aktiv her.

Gammel 28-08-13, 16:03   #53
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

, for kategoriseringen til rine får meg til å se rødt på vegne av alle de som utfører dette som et ærlig og skikkelig arbeid.

.

At det var? Og dette kommer fra den eneste personen i tråden som har brukt ordet drittjobber? Hvilken kategorisering er det egentlig du snakker om?

Gammel 28-08-13, 16:05   #54
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Som eksempelet jeg ga fra "min" matbutikk i USA, hvor gutten med Downs la varer i poser. Han hadde en jobb. Sannsynligvis ikke verdens best betalte, men han var nyttig. I Norge ville man vel neppe kunne ansatt ham. Og det er synd.

I USA er det et stort problem at det finnes jobber som du ikke kan leve av. Jeg tenker at det må være minimumskravet til lønn, at hvis du jobber 100% at du kan leve av lønnen din.

Gammel 28-08-13, 16:06   #55
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

noen: Det var Røverdatter som mente det var drittjobber. Jeg gjør ikke det. Jeg snakker for øvrig om folk som går "på toppen" ikke om at en sosialklient skal erstatte en barne-og ungdomsarbeider. Som de fleste kanskje kjenner til, er det ikke akkurat snakk om overbemanning i de yrkene der.
Og hvem har nevnt noe om snømåking med snøfreser? Er det bare jeg som gjør det manuelt, eller?

I artikkelen sto det da ingenting om barnehageassistent. Søppelplukking var nevnt sammen med flyttehjelp og vedhugging. Og jeg trodde det kom greit fram at jeg la frem tankene til folk flest om at dette var drittjobber, og ikke at jeg selv mener det. Det skal jeg dog ta min kappe, for tonen i innlegget kan alltid leses bokstavelig og det er fort gjort å glemme når tonen er sarkastisk inni mitt hode.

Gammel 28-08-13, 16:07   #56
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

At det var? Og dette kommer fra den eneste personen i tråden som har brukt ordet drittjobber? Hvilken kategorisering er det egentlig du snakker om?

Ja, som sagt, jeg tar det på kappe at det kunne misforstås det jeg skrev.

Gammel 28-08-13, 16:08   #57
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Herlighet, kjenner dere virkelig ikke nordmenn som jobber med snørydding (gjerne annleggsarbeid om sommeren) og som barnehageassistenter? I vår barnehage (med mange ansatte og over 90 barn) er det en eneste fremmedkulturell barnehageassistent.

Jeg blir sjokkert av at dette ikke oppfattes som skikkelige yrker, men noe hvem som helst fra gata kan jobbe med mens mottar sosialstøtte.

Du misforstår meg. Jeg mener ikke man skal ta skikkelige jobber - som snømåking med maskin og barnehageasaistenter er. Jeg mener at man feks kan la Olga på 75 få måkt innkjørselen sin og at man kan ha besøkstjeneste på sykehjem, fengsler, eller kanskje til og med asylmottak. Kanskje ha en barnevaktpool for aleneforsørgere med anstrengt økonomi? Noen som kan hjelpe gamle Kari med å holde orden på hagen, slik at hun orker å bo lengre i huset sitt. Jobber som man i dag ikke har råd til å ansette noen i, men som set er hyggelig at noen gjør likevel.

Sånn at når Mari har måket for gamle en stund, så kan hun kanskje bli ansatt et sted. Og han som hjelper gamle folk å skifte lyspærer eller fikse en tett vask, han kam kanskje bli vaktmester etter hvert?

Jeg tror man kan få til en ordning som både er nyttig for samfunnet og nyttig for sen som utfører oppgavene.

Man har jo småjobbsentral for ungdommer. Man burde kunne få til noe for voksen og.

Gammel 28-08-13, 16:11   #58
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Hva med å tenke god gammeldags snømåking med spade? Hva med å tenke supplement til det som allerede er der ute, og ikke kjøre frem "sosial dumping" som argument.

Dersom gaten måkes og Knut på 72 år med et dårlig kne trenger hjelp til innkjørselen sin, hvorfor skal ikke Marte, 19 år uten opptjente dagpenger kunne hjelpe til?

Klart hun kan. Men hvem skal administrere det? Hvem skal Knut si fra til at han trenger hjelp, og hvem skal sende Marte til Knut og hvem skal Knut si fra til hvis Marte ikke dukker opp - eller gjør en dårlig jobb?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 16:11   #59
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men var det ikkje dette vi kom fram til at var den beste løysinga, her på FP, i den kilometerlange NAV-tråden før sommaren?

Eg er absolutt for å stille strengare krav til mottakarar av trygdeytelsar (meg sjølv inkludert). Eg trur det er den einaste vegen å gå for å unngå at velferdssystemet kollapser, nemleg å gjere det mindre attraktivt å vere brukar av systemet.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 16:12   #60
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Milfrid: Å måke snø eller holde orden på hagen for eldre er også jobber som løses av enkeltepersoner eller firmaer i dag. Mener du at det skal være behovsprøvd i forhold til den som skal få hjelpen, eller skal gjerrige eldre kunne utnytte en ordning og slippe å betale f.eks. et vaktmesterfirma?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.