Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn
Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.
Kynisk? Det er business, verken mer eller mindre. Det er sånn lavprisselskapene driver. De kjører prisene på bånn, og så må man betale for alt mulig i tillegg. Da må man faktisk budsjettere med denne kostnaden hvis det betyr noe å sitte sammen. Eller velge å reise med andre selskap, som kanskje er noe dyrere men har mer inkludert. Man kan ikke både velge å fly ultrabillig og samtidig forvente at disse selskapene opererer som SAS i Janne Carlsson epoken liksom.
For det første er ikke Norwegian så mye billigere enn andre selskap og de gir stort sett helt grei service, for det andre får man ikke bestille billetter til barn under 12 år uten at man enten betaler for reise-alene-service eller reiser sammen med barnet. Og slik det fremsto på nettsidene til Norwegian sist jeg var presentert for det valget var det mest fokusert på at det var for de som ville ha en bestemt plass i flyet. Det er ikke logisk for meg at man ikke linker billettene til medbragte barn til en voksen selv om man ønsker å melke penger. Da bør det i det minste stå med store bokstaver når man kjøper billett (mulig det gjør det nå, det gjorde ikke det før). Jeg synes ikke det er å tro på julenissen egentlig, det er sånn det stort sett fungerer de fleste steder bortsett fra hos RyanAir der man har hørt at man ikke kan regne med det man har betalt for engang.