Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-13, 22:20   #21
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark

I dag var vi i Tusenfryd sammen med et vennepar. De observerte faktisk at et barn ble slått av sin mor, og at en dame kom og sa (rolig) fra til denne mammaen. Jeg ble utrolig glad for å høre at det faktisk er sånn at folk sier fra og håper jeg hadde klart å gjøre det samme om det var meg.

(Hvordan denne mammaen irettesetter barnet sitt hjemme og ellers hvor ingen ser prøver jeg å ikke tenke så mye på. )

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 22:33   #22
Suppehue
Aktiv

Suppehue sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Suppehue er litt kul
Standard

Jeg ville snakket til foreldrene, helt klart. -Hvordan kan du gjøre det mot barnet ditt?
Ble involvert i en lignende situasjon i helgen og sa da ifra.

Klarer ikke å ikke si ifra.

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 22:37   #23
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Suppehue, her.

Ble involvert i en lignende situasjon i helgen og sa da ifra.

Klarer ikke å ikke si ifra.

Hvordan sa du fra og hvordan ble du møtt?

Jeg tenker at det (for meg) ville vært lettere å si fra til en dame enn til en mann. Men at det igjen er greiere (og tryggere) for meg å si fra til en mann enn det ville være for mannen min å si fra til en mann.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 22:44   #24
Suppehue
Aktiv

Suppehue sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Suppehue er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvordan sa du fra og hvordan ble du møtt?

Jeg tenker at det (for meg) ville vært lettere å si fra til en dame enn til en mann. Men at det igjen er greiere (og tryggere) for meg å si fra til en mann enn det ville være for mannen min å si fra til en mann.

Det var en mamma som forlot sin sovende baby i vogn (babyen var vel rundt 8 mnd) for å ta karusell med tre store barn. Minst 50 meter unna, uten sikt. Hun ble borte ca 10 min, det var 28'c..
Jeg spurte hvordan hun klarte å forlate babyen sin på den måten, om hun ante hvilke sjangser hun tok? Hun hånlo av meg; -tenker du på KIDNAPPING? Jeg svarte noe som at det var en av få ting som kunne skje, hun fnøys og gikk sin vei.

Kanskje, kaaaanskje hun tenker seg om to ganger neste gang.

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 21:46   #25
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en mamma som forlot sin sovende baby i vogn (babyen var vel rundt 8 mnd) for å ta karusell med tre store barn. Minst 50 meter unna, uten sikt. Hun ble borte ca 10 min, det var 28'c..
Jeg spurte hvordan hun klarte å forlate babyen sin på den måten, om hun ante hvilke sjangser hun tok? Hun hånlo av meg; -tenker du på KIDNAPPING? Jeg svarte noe som at det var en av få ting som kunne skje, hun fnøys og gikk sin vei.

Seriøst?
Gav du en voksen mor tilsnakk for gå fra en sovende baby i vogn?
Hva mener du kan skje?

Jeg hadde himlet ganske kraftig om noen hadde prøvd å belære meg om det. Virkelig!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 22:04   #26
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Floksa, syns du det er greit å forlate en vogn med baby uten tilsyn på et offentlig sted?

Gammel 24-07-13, 22:08   #27
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det er forskjell på offentlige steder også synes jeg. Det er aldri helt 100% trygt, men å sette den i fra seg på Tusenfryd med alt som reker rundt der synes jeg nok ikke er innafor. Utenfor nærbutikken på et lite sted blir noe annet. (selv om jeg neppe hadde satt fra meg en vogn der heller)

Gammel 24-07-13, 22:42   #28
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Floksa, syns du det er greit å forlate en vogn med baby uten tilsyn på et offentlig sted?

Jeg tenker også at kidnappingsfare i praksis er lik null. Det farligste er vel om barnet greier å velte vogna og sånne ting, og da er det vel så trygt på offentlig sted som i hagen.

Uansett så tenker jeg ikke at det er hårreisende å sette fra seg sovende babyer nei.

Gammel 24-07-13, 22:43   #29
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener det er ganske nært idioti å sette fra seg en sovende baby i en vogn på et sted som Tusenfryd om du ikke engang har den i sikte.

Gammel 24-07-13, 22:43   #30
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man skal være litt forsiktig før man tenker at andre foreldre ikke har kontroll i en slik situasjon, man skal vite noe om risikoen, at de helt sikkert er uten sikt hele tiden, at det garantert ikke er andre voksne i følget etc.

Gammel 24-07-13, 22:46   #31
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Man skal være litt forsiktig før man tenker at andre foreldre ikke har kontroll i en slik situasjon, man skal vite noe om risikoen, at de helt sikkert er uten sikt hele tiden, at det garantert ikke er andre voksne i følget etc.

Det tenkte jeg også. Det kunne jo sitte en annen på en kafe med klar sikt til vogna.

Gammel 24-07-13, 22:48   #32
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener det er ganske nært idioti å sette fra seg en sovende baby i en vogn på et sted som Tusenfryd om du ikke engang har den i sikte.

Jeg hadde sannsynligvis ikke gjort det, men synes ikke det er alvorlig å gjøre det. Hva er det jeg misser? Hva tenker du er risikomomentene?

Gammel 24-07-13, 22:52   #33
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er stor forskjell på en potensiell fare (kidnapping av babyen) - spesielt når sannsynligheten er så lav, og en helt reell situasjon som skjer her og nå (som det å slå barn er). Usikker på hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde sett at et barn ble slått.

Gammel 24-07-13, 22:59   #34
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at den største risikofaktoren er at babyen våkner og blir liggende og skrike uten at noen hører. Det er ille nok hvis det tar litt tid. Ellers har man varme, vognvelt, noen som flytter vogna unna fordi den står i veien slik at den blir vanskelig å finne igjen. Jeg hadde ikke gjort det, men jeg vet ikke om det kvalifiserer for tilstnakk av fremmed voksen på offentlig sted.

Gammel 24-07-13, 23:12   #35
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er svært svært langt unna å fike til ungen sin i allefall.
Og den største risken er at bayen våkner og skriker.
Og i verstefall at den velter vogna.

Man må gjerne være redd kidnapping, meteorittnedslag og plutselig selvantenning men ta det ikke ut på andre!

Gammel 24-07-13, 23:13   #36
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Uten sammenligning for øvrig; http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10105084

Denne saken skremte hvertfall min elleveåring nok til at han ikke stakk avgårde som han har gjort i parker tidligere når han ikke har fått viljen sin!

Gammel 24-07-13, 23:16   #37
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Uten sammenligning for øvrig; http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10105084

Denne saken skremte hvertfall min elleveåring nok til at han ikke stakk avgårde som han har gjort i parker tidligere når han ikke har fått viljen sin!

Og la meg sitere hva som står i artikkelen:

Sitat:

- Det er høyst uvanlig at et barn bortføres av en ukjent person, sier kriminologiprofessor Jerzy Sarnecki til det svenske nyhetsbyrået TT.

Andre må gjerne ha kidnapping på lista si over ting de er redd for, men ikke forvent at alle har det.

Gammel 24-07-13, 23:18   #38
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mest sannsynlig ikke farlig å forlate et barn som sover. Men jeg innrømmer at jeg synes det er litt merkelig å gjøre det, på et offentlig sted. At en baby våkner og gråter i opp til 10 min, i tillegg når det er veldig varmt, vel, det er ikke noe jeg hadde hatt en god magefølelse på som mor. I tillegg hadde jeg slitt veldig om noe faktisk skjedde.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 23:19   #39
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg har vært med på å trille vogn på skift på et loppemarked. Jeg lurer på om vi var oppe i nærmere en time før foreldrene viste seg. Ikke farlig, men ikke-lenger-sovende-baby var litt mellomfornøyd med løsningen.

Gammel 24-07-13, 23:21   #40
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det er mest sannsynlig ikke farlig å forlate et barn som sover. Men jeg innrømmer at jeg synes det er litt merkelig å gjøre det, på et offentlig sted. At en baby våkner og gråter i opp til 10 min, i tillegg når det er veldig varmt, vel, det er ikke noe jeg hadde hatt en god magefølelse på som mor. I tillegg hadde jeg slitt veldig om noe faktisk skjedde.

Jeg hadde rugget på vogna og smilt men jeg sa, "småtten våkna" til den som etterhvert dukket opp..
Og ja, det har jeg faktisk gjort, og opplevd selv.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.