|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsesparkI dag var vi i Tusenfryd sammen med et vennepar. De observerte faktisk at et barn ble slått av sin mor, og at en dame kom og sa (rolig) fra til denne mammaen. Jeg ble utrolig glad for å høre at det faktisk er sånn at folk sier fra og håper jeg hadde klart å gjøre det samme om det var meg. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() |
Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsesparkJeg ville snakket til foreldrene, helt klart. -Hvordan kan du gjøre det mot barnet ditt? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsespark
Hvordan sa du fra og hvordan ble du møtt? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() |
Det var en mamma som forlot sin sovende baby i vogn (babyen var vel rundt 8 mnd) for å ta karusell med tre store barn. Minst 50 meter unna, uten sikt. Hun ble borte ca 10 min, det var 28'c.. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#27 |
|
Off the map.
|
Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsesparkDet er forskjell på offentlige steder også synes jeg. Det er aldri helt 100% trygt, men å sette den i fra seg på Tusenfryd med alt som reker rundt der synes jeg nok ikke er innafor. Utenfor nærbutikken på et lite sted blir noe annet. (selv om jeg neppe hadde satt fra meg en vogn der heller)
|
|
|
#28 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg tenker også at kidnappingsfare i praksis er lik null. Det farligste er vel om barnet greier å velte vogna og sånne ting, og da er det vel så trygt på offentlig sted som i hagen.
|
|
|
#29 |
|
saftig
|
Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsesparkJeg mener det er ganske nært idioti å sette fra seg en sovende baby i en vogn på et sted som Tusenfryd om du ikke engang har den i sikte.
|
|
|
#30 |
|
maler
|
Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsesparkMan skal være litt forsiktig før man tenker at andre foreldre ikke har kontroll i en slik situasjon, man skal vite noe om risikoen, at de helt sikkert er uten sikt hele tiden, at det garantert ikke er andre voksne i følget etc.
|
|
|
#31 |
|
Off the map.
|
Det tenkte jeg også. Det kunne jo sitte en annen på en kafe med klar sikt til vogna.
|
|
|
#32 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg hadde sannsynligvis ikke gjort det, men synes ikke det er alvorlig å gjøre det. Hva er det jeg misser? Hva tenker du er risikomomentene?
|
|
|
#33 |
|
Leser
|
Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsesparkDet er stor forskjell på en potensiell fare (kidnapping av babyen) - spesielt når sannsynligheten er så lav, og en helt reell situasjon som skjer her og nå (som det å slå barn er). Usikker på hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde sett at et barn ble slått.
|
|
|
#34 |
|
maler
|
Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsesparkJeg tenker at den største risikofaktoren er at babyen våkner og blir liggende og skrike uten at noen hører. Det er ille nok hvis det tar litt tid. Ellers har man varme, vognvelt, noen som flytter vogna unna fordi den står i veien slik at den blir vanskelig å finne igjen. Jeg hadde ikke gjort det, men jeg vet ikke om det kvalifiserer for tilstnakk av fremmed voksen på offentlig sted.
|
|
|
#35 |
|
can-jur
|
Det er svært svært langt unna å fike til ungen sin i allefall.
|
|
|
|
#36 |
|
En Som Trener
|
Uten sammenligning for øvrig; http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10105084
|
|
|
#37 |
|
can-jur
|
Andre må gjerne ha kidnapping på lista si over ting de er redd for, men ikke forvent at alle har det.
|
|
|
|
#38 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsesparkDet er mest sannsynlig ikke farlig å forlate et barn som sover. Men jeg innrømmer at jeg synes det er litt merkelig å gjøre det, på et offentlig sted. At en baby våkner og gråter i opp til 10 min, i tillegg når det er veldig varmt, vel, det er ikke noe jeg hadde hatt en god magefølelse på som mor. I tillegg hadde jeg slitt veldig om noe faktisk skjedde.
|
|
|
#39 |
|
maler
|
Sv: Du ser et barn bli slått av foreldrene sine i en fornøyelsesparkJeg har vært med på å trille vogn på skift på et loppemarked. Jeg lurer på om vi var oppe i nærmere en time før foreldrene viste seg.
|
|
|
#40 |
|
can-jur
|
Jeg hadde rugget på vogna og smilt men jeg sa, "småtten våkna" til den som etterhvert dukket opp..
|
|
![]() |
|
|