![]() |
#221 |
maler
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
Du kan så si. Jeg skal jobbe tre uker til og to hele helger. Mao nonstop frem mot ferie.
![]() |
#222 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriNoen - irriter deg så mye du vil. Vi kan ikke gå rundt i en evig lykkeboble fordi vi konstant gleder oss over at vi ikke er utsatt for krig og sultkatastrofe.
![]() |
#223 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriNoen - irriter deg så mye du vil. Vi kan ikke gå rundt i en evig lykkeboble fordi vi konstant gleder oss over at vi ikke er utsatt for krig og sultkatastrofe.
![]() |
#224 |
This is normal!
|
Selvfølgelig er dette et lite problem i den store sammenhengen. Men for meg er dette med kattehold like mye et spørsmål om å ta hensyn til andre. Det gjelder generelt for hvordan vi lever livene våre. Skaper jeg med min aktivitet, hobby, jobb eller mitt dyrehold ulemper for andre? Når eget kattehold faktisk skaper en del ulemper eller begrensninger for andre, bør man ta inn over seg det og ikke ture fram.
![]() |
![]() |
#225 |
This is normal!
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriOg hatefulle ytringer? Er det mange av dem i denne tråden?
![]() |
![]() |
#226 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg synes heller ikke det akkurat flommer over av hatefulle ytringer i denne tråden, sel. Om jeg er litt overrasket over reaksjonene til noen av katteeiere her inne. Jeg har hund. Hun er på størrelse med en katt. Jeg har henne alltid i bånd, plukker alltid opp etter henne us sett h or jeg er og om noen ser meg eller ikke. Jeg slipper henne ikke ut på egen hånd. Jeg tar ansvar for at mitt dyr ikke skal plage andre.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriDet er jo ikke noe viktig å ha katt, folk i verden lever uten hus og mat, så det må være greit å klare å stable opp livskvalitet uten å ha katt.
![]() |
#228 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriKlart det er kjipt med kattetiss i hagemøbler.
![]() |
#229 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriGreit nok å fokusere på Zen. Men dyreavføring er faktisk en helserisiko. Ergo synes jeg det er en uting. Og jeg sy es faktisk ikke man kan ha katt og bare bestemme at naboen har feil verdier hvis vedkommende synes at slikt er uønsket i egen hage.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Bør lage seg en tittel selv
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Nei det er ikke et problem i skala "atombombe" eller "sult i Sudan", men det er absolutt et økonomisk spørsmål og noe som kan være helsefarlig. Jeg hadde ikke likt å måtte bruke penger på å kjøpe nytt fordi tilfeldige katter tisset ned ting på vår terrasse. Er katteeiere villig til å punge ut for nye puter uten at man vet at det er akkurat DERES katt som har tisset hos naboen? Det er også en grunn til at mennesker bæsjer på do på steder i verden hvor mennesker bor tett. Når hunder og katter bor tett (noe som ikke er så naturlig det heller) bør det av hygieniske årsaker tas hånd om avføringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriTenk i en perfekt verden *drømme*
![]() |
#233 |
This is normal!
|
Men hvordan kan det da være så viktig for deg at du skriver 24 innlegg i denne tråden? Er ikke det intensitet og engasjement på lik linje med de som ser katter som et problem?
![]() |
![]() |
#234 |
maler
|
Jeg synes ikke helt det holder å spørre om det skaper ulemper for andre. Fordi det er veldig ulikt hva vi opplever som ulemper i så måte. Litt ulemper påført av naboer må vi tåle når vi velger å flytte inn i tettbygd strøk. Noe finnes det regler for, man kan for eksempel ikke ha vill fest om natten eller klippe plen i kirketiden på søndag hvis man har naboer som plages av sånt. Noe er imidlertid kanskje mindre regulert enn det burde være. Og jeg synes det er helt på sin plass å diskutere hva som bør være grensene for dyrehold i tettbygd strøk, og for dyrehold generelt med dyrevelferd som fokus. Men å ikke irritere naboen er ikke mulig her jeg bor i hvertfall. Vi har nemlig en nabo som irriterer seg over absolutt alt. (Og som er tilsvarende irriterende selv, men alle andre har rundere kanter).
Nei, det er skikkelig ekkelt. Man trenger ikke hate katter for å synes at det er ekkelt.
![]() |
#235 |
This is normal!
|
Godt innlegg som jeg er helt enig i.
![]() |
![]() |
#236 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For meg er det god mentalhygiene å lufte min katte-irritasjon på FP.
![]() |
#237 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg elsker katter, og fryder meg når nabolagets tallrike arter av slaget er innom hos oss for litt kos. Mannen min hater katter, men vi er fremdeles lykkelig gift. Og så har jeg en teori om at dersom man er snill mot pusene; snakker litt hyggelig til dem og klør dem bak øret, så driter de ikke i hagen din. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
By the Sea
|
Se hvor mange innlegg jeg har på FP! Det meste jeg skriver om her inne er temmelig uviktige saker!
![]() |
#239 |
By the Sea
|
Jeg ser den!
![]() |
#240 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri...skriver på iPhone på ferie og får ikke til rette opp feilene i de lange innleggene - beklager!
![]() |
|
|