Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - katter og løsgjengeri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-13, 12:06   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Klart det er kjipt med kattetiss i hagemøbler.

Det er kjipt , ikke uhyrlige eller et ordentlig stort problem.

Jeg sliter sikkertrd mye, men ikke på empatifronten. Kattetiss (og hundebæsj for min del) er noe som i min verden ikke er verdt en opphetet debatt eller massevis av irritasjon. Det handler ikke om mangel på empati. For meg er det god mentalhygiene å ikke la hundebæsj eller naboens latterlig bråkete gressklipper få påvirke egen hverdagstrivsel i nevneverdig grad.

Gammel 02-07-13, 12:47   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg sliter sikkertrd mye, men ikke på empatifronten. Kattetiss (og hundebæsj for min del) er noe som i min verden ikke er verdt en opphetet debatt eller massevis av irritasjon. Det handler ikke om mangel på empati. For meg er det god mentalhygiene å ikke la hundebæsj eller naboens latterlig bråkete gressklipper få påvirke egen hverdagstrivsel i nevneverdig grad.

Nei det er ikke et problem i skala "atombombe" eller "sult i Sudan", men det er absolutt et økonomisk spørsmål og noe som kan være helsefarlig. Jeg hadde ikke likt å måtte bruke penger på å kjøpe nytt fordi tilfeldige katter tisset ned ting på vår terrasse. Er katteeiere villig til å punge ut for nye puter uten at man vet at det er akkurat DERES katt som har tisset hos naboen? Det er også en grunn til at mennesker bæsjer på do på steder i verden hvor mennesker bor tett. Når hunder og katter bor tett (noe som ikke er så naturlig det heller) bør det av hygieniske årsaker tas hånd om avføringen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 14:31   #3
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

(...)

For meg er det god mentalhygiene å ikke la hundebæsj eller naboens latterlig bråkete gressklipper få påvirke egen hverdagstrivsel i nevneverdig grad.

For meg er det god mentalhygiene å lufte min katte-irritasjon på FP.

Jeg må innrømme at jeg rett og slett fremdeles ikke forstår hvorfor det skal være fritt fram for katter i min hage. Noen eier dem jo! Det er ikke fritt fram for andres hunder, marsvin eller ildere i min hage. Hvis de er i hagen min, så ville jeg - om jeg klarte - fanget dyret og forsøkt å finne eieren. For da hadde dyret rømt. Jeg syns det er helt merkelig at det skal være annerledes for katter.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 14:55   #4
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker katter, og fryder meg når nabolagets tallrike arter av slaget er innom hos oss for litt kos. Mannen min hater katter, men vi er fremdeles lykkelig gift. Og så har jeg en teori om at dersom man er snill mot pusene; snakker litt hyggelig til dem og klør dem bak øret, så driter de ikke i hagen din.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 00:44   #5
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg elsker katter, og fryder meg når nabolagets tallrike arter av slaget er innom hos oss for litt kos. Mannen min hater katter, men vi er fremdeles lykkelig gift. Og så har jeg en teori om at dersom man er snill mot pusene; snakker litt hyggelig til dem og klør dem bak øret, så driter de ikke i hagen din.

Det stemmer ikke. Vi snakket hyggelig til nabokatta i lang tid før den begynte å snike seg inn for å tisse.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.

Sist redigert av Teflona : 03-07-13 kl 00:50.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 06:45   #6
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Det stemmer ikke. Vi snakket hyggelig til nabokatta i lang tid før den begynte å snike seg inn for å tisse.

Jeg sa at de ikke driter i hagen din om du klør dem bak øret. Inn for å tisse er noe helt annet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 09:04   #7
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg sa at de ikke driter i hagen din om du klør dem bak øret. Inn for å tisse er noe helt annet.

Å, men de driter i hagen også, men det koster meg ikke så mye, annet enn tid og arbeidsinnsats, så for meg er det det minste problemet.

Gammel 02-07-13, 17:26   #8
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

For meg er det god mentalhygiene å lufte min katte-irritasjon på FP.

.

Jeg ser den!

Gammel 02-07-13, 18:06   #9
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

...skriver på iPhone på ferie og får ikke til rette opp feilene i de lange innleggene - beklager!

Gammel 03-07-13, 00:47   #10
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Problemet er snarere at vi har det for godt. Vi klager og bitcher og kaster bort tid på å irritere oss over katter og bæsj og trær og unger som ammes i det offentlige, og vi har i grunnen for mye tid til overs og for lite å ta oss til.

Du hadde blitt irritert av å bruke x antall kroner på å erstatte sko, gardiner osv som er tisset på av hankatt. Jeg lover. (Aner ikke hvorfor innlegget til Madicken kom to ganger og gidder ikke fikse det)

Gammel 03-07-13, 10:49   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du hadde blitt irritert av å bruke x antall kroner på å erstatte sko, gardiner osv som er tisset på av hankatt. Jeg lover. (Aner ikke hvorfor innlegget til Madicken kom to ganger og gidder ikke fikse det)

Jeg hadde ikke oppbevart sko, gardiner, hageputer osv. der hvor sånt kan skje. Jeg har daglige runder i hagen (når jeg har fri) og sjekker hage og enten kjeppjager sløve unger til å plukke opp tingene sine, eller så gjør jeg det selv hvis ungene som ved magi har forsvunnet. Vogn settes inn i garasjen umiddelbart pga regn, katter, unger, fugler som driter. Jeg oppbevarer hageputer inne eller under rumpa mi og det hadde ikke kostet meg 2 kalorier å si til naboen at hannkatten hans tisser på hvadetmåttevære, men kattene heromkring er kastrerte, og bæsj er ikke noe problem. Og jeg driter såklart i de som ikke sier noe skulle det være et provblem, da får de for pokker si fra.

Jeg hadde erstattet ødelagte hageputer uten å blunke, jeg hadde anskaffet kattedo over natta hvis bæsj overalt var et problem. Men jeg er pokker så glad for at LilleMeg ikke er min nabo, for katten min spaserer over naboens plen rett som det er.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 10:57   #12
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg driter såklart i de som ikke sier noe skulle det være et provblem, da får de for pokker si fra.

Nok en gang, vi vet ikke hvem som eier kattene som holder til i hagen vår. Hvordan mener du vi skal finne eierne? I en radius på 2 km fra oss er det mange hundre husstander.

At du ikke har fått klager, kan skyldes at katten din ikke er til genanse for andre, men det kan også bety at de som plages ikke vet at du er eieren.

Gammel 03-07-13, 10:59   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Nok en gang, vi vet ikke hvem som eier kattene som holder til i hagen vår. Hvordan mener du vi skal finne eierne? I en radius på 2 km fra oss er det mange hundre husstander.

At du ikke har fått klager, kan skyldes at katten din ikke er til genanse for andre, men det kan også bety at de som plages ikke vet at du er eieren.

Da foreslår jeg 1) nabomøte, 2) klage til lokalavis eller 3) rifle og kamuflasjeklær.

Gammel 03-07-13, 11:06   #14
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da foreslår jeg 1) nabomøte, 2) klage til lokalavis eller 3) rifle og kamuflasjeklær.

Jeg vet ikke hvor alvorlig ment forslagene dine er når jeg leser nr.3. Poenget til mange i denne tråden er at det er dyreeierne som har ansvaret for å løse problemet. Ikke vi som plages av kattene.

Vel, vi får fortsette å bruke penger på luktstoff mot katter, og vi spruter vann på de vi ser som kommer nærme nok.

Gammel 03-07-13, 11:13   #15
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

I et hjørne av kjøkkenhagen min i dag, med relativt nysådde frø hadde jammen en eller annen nabokatt gravd i natt. (Den ene planta som står der er den eneste som overlevde sist jeg sådde og kattene hadde gravd et par ganger).

Jeg har satt hyssing over halvparten av kassa, men katten bryr seg ikke, altså, den graver like gjerne der.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMAG0688.jpg (525,5 KB, 23 visninger)
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 11:14   #16
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg vet ikke hvor alvorlig ment forslagene dine er når jeg leser nr.3. Poenget til mange i denne tråden er at det er dyreeierne som har ansvaret for å løse problemet. Ikke vi som plages av kattene.

Og det er akkurat dette jeg ikke kan se at dyreeierne er interessert i. Hadde de virkelig vært interessert hadde de spurt naboene i en viss omkrets om katten deres plaget dem på noen måte. Og tilbudt å gjøre tiltak.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 11:03   #17
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Jeg hadde ikke oppbevart sko, gardiner, hageputer osv. der hvor sånt kan skje. Jeg har daglige runder i hagen (når jeg har fri) og sjekker hage og enten kjeppjager sløve unger til å plukke opp tingene sine, eller så gjør jeg det selv hvis ungene som ved magi har forsvunnet. Vogn settes inn i garasjen umiddelbart pga regn, katter, unger, fugler som driter. Jeg oppbevarer hageputer inne eller under rumpa mi og det hadde ikke kostet meg 2 kalorier å si til naboen at hannkatten hans tisser på hvadetmåttevære, men kattene heromkring er kastrerte, og bæsj er ikke noe problem. Og jeg driter såklart i de som ikke sier noe skulle det være et provblem, da får de for pokker si fra.

Jeg hadde erstattet ødelagte hageputer uten å blunke, jeg hadde anskaffet kattedo over natta hvis bæsj overalt var et problem. Men jeg er pokker så glad for at LilleMeg ikke er min nabo, for katten min spaserer over naboens plen rett som det er.

Gardinene henger i stua, katta sniker seg inn. Mener du virkelig at vi skal holde vakt ved åpne vinduer om sommeren eller synes du det er naturlig at vi holder alle vinduer stengt fordi naboen har en katt som markerer inne hos oss?

Gammel 03-07-13, 11:06   #18
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Jeg er veldig glad i katter, altså. Ikke i uansvarlige katteeiere.

Gammel 03-07-13, 11:23   #19
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Gardinene henger i stua, katta sniker seg inn. Mener du virkelig at vi skal holde vakt ved åpne vinduer om sommeren eller synes du det er naturlig at vi holder alle vinduer stengt fordi naboen har en katt som markerer inne hos oss?

Jeg bor som nevnt i et nabolag med mange katter og har aldri opplevd at noen av dem kommer inn, men hvis det kom katter inn og tisset på gardinene mine ville jeg forsøkt å spore opp eieren. Sånt går jo ikke an og er ikke normal oppførsel heller, så vi snakker ukastrerte katt her tydeligvis. Er det mulig å fange den, få den kastrert og sende regning til naboen?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.