Sv: Hund på flyplass?
Det som er litt ulempen med hund på flyplass for å møte noen de er glad for å se og ikke har sett på en stund er jo mye armer og bein og lyder og kanskje bjeffing og piping og draing i bånd og hopping og oppstuss liksom 
Jeg hadde aldri i livet tatt med noen av mine hunder på en flyplass for å møte noen, men så har jo jeg hatt flat coated retrievere som både er store og i overkant lykkelige for det meste, de kunne jo slengt småbarn veggimellom bare med de glade logrende halene sine lsm 
Men sønnen min, han er livredd hunder. En hund i ankomstområdet på flyplassen - som allerede er mye for han å takle - ville kunne skremt han skikkelig, også fra å fly en annen gang. Nå er jo det bare noe han må lære seg å takle for hunder er det overalt, men det er verdt å tenke over at det kommer unger og folk som har vært lenge ute og reist og er slitne og i det hele tatt, det er ikke sikkert alle er like glade for å bli møtt av en kjempeglad hund.
Disclaimer; ja, jeg vet at dette er en liten, søt, nusselig affære som kan sitte på armen (hadde den ikke hatt løpetid) osv. Gutten min er mer redd hunder dess mindre de er han 
( A propos løpetid: den første merket jeg ikke noe til blod og sånt, vi var veldig mye utendørs, og hun var dessuten flink til å holde seg ren. Men hun stakk av for et godt ord da Den andre var ei kløne på det der og fytti rakkern som det så ut etter henne hvis vi ikke brukte bind og sånt. Alle forsøk på å "la henne lære det selv" var heller udelikate, for å si det forsiktig. Vi var også litt mer innendørs enn med den første hunden så det merktes jo også bedre.)
|