Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hund på flyplass?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-13, 23:32   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.968
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hund på flyplass?

Er det lov å ta med (liten) hund i ankomstterminaler på flyplasser? Og hvis det er lov, er det stuerent å gjøre det?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 23:33   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.191
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund på flyplass?

Jeg har sett det, men vet ikke reglene. Og så skjønner jeg ikke helt poenget?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 23:37   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.968
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund på flyplass?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har sett det, men vet ikke reglene. Og så skjønner jeg ikke helt poenget?

Ikke annet enn at alternativet er at hunden må vente i bilen, og den er ikke trent opp til det og liker det dårlig. Dessuten vil den jo bli usannsynlig glad for å se eieren igjen..

Men jeg kan jo fint stå utenfor, det er ikke det. Bare litt kaldt og kanskje lenge å vente.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 23:46   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.191
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund på flyplass?

Det er veldig lurt å trene hunden til å være alene i bil altså. Men av og til så går jo ikke det, f.eks hvis det er veldig varmt og sånn.

Det kan hende hunden blir skremt og stressa av et sånt sted, bare nevner det. Masse folk, trillevogner, bråkete kofferter etc.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 00:21   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund på flyplass?

På gardermoen la jeg nettopp merke til et hunder ikke tillatt-skilt i avgangsetasjen hvertfall, rett før en av de roterende dørene. Jeg la merke til det fordi folkene bak meg snakket om det, de hadde med seg en hund i bur som skulle sendes avgårde.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 07:32   #6
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.651
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund på flyplass?

I bur er vel ok, men jeg ville ikke tatt den med inn i bånd. Jeg ville ventet utenfor.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 08:10   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.968
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund på flyplass?

Ok, takk for svar!

Magica, klart det, men hun er bare en valp, og hun har vært i bilen noen minutter, men på flyplassen blir det jo fort snakk om minst en halvtime dersom man skal hente noen fra utlandet. Ofte mer. Hunden er vant til folk og blir ikke stresset av trillevogner etc, så det ser jeg ikke som et problem. Og hunden hadde jo blitt kjempehappy over å få være med og å møte eieren. Skal ikke gjøre det dersom det ikke er lov, selvsagt. Eller hvis folk reagerer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 08:13   #8
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.381
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund på flyplass?

De hundene jeg har sett på norske flyplasser har blitt båret. Men jeg har ikke peiling på hva reglene sier. Men kan du bære henne, hun er jo liten?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 08:15   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.968
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund på flyplass?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

De hundene jeg har sett på norske flyplasser har blitt båret. Men jeg har ikke peiling på hva reglene sier. Men kan du bære henne, hun er jo liten?

Ja, jeg kan fint bære henne. Hun er bare fire kg. Men hun har løpetid.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 08:20   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund på flyplass?

Har valper løpetid?

Bur da? Er det mulig?
Hvor liten snakker vi om?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 08:26   #11
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.381
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund på flyplass?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, jeg kan fint bære henne. Hun er bare fire kg. Men hun har løpetid.

Bruk en liten bleie og shorts. Eller kanskje skjørt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 08:27   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.968
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund på flyplass?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Har valper løpetid?

Bur da? Er det mulig?
Hvor liten snakker vi om?

Hun er sju måneder. Og har løpetid, ja. Det er et sabla gris, og jeg vurderer sterilisering, men det er jo en annen sak.

Hun er ikke vant til bur. Hun er fire kg.

Men jeg står utenfor, det er da virkelig ikke noe fuzz. Bare lurte. I tilfelle det var "normalt" å ha med hund der.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 08:30   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund på flyplass?

Løpetid høres grisete ut, ja.

Lykke til, uansett hva løsningen blir. :-)

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 08:30   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.968
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund på flyplass?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Bruk en liten bleie og shorts. Eller kanskje skjørt.

Hjemme går hun i My Little Pony-truse i str 86.. Med truseinnlegg i. Og hull til halen. Men hun slipper å gå sånn ute. (Hvis det ikke er lov med hund trenger hun ihvertfall ikke å tiltrekke seg den oppmerksomheten..)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 08:32   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.968
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund på flyplass?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Bruk en liten bleie og shorts. Eller kanskje skjørt.

Pokker at jeg har lagt alle ungene sine Build-a-bear-ting på loftet! :klask:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 10:19   #16
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund på flyplass?

Da vi reiste med fly med hunden vår, så hadde jeg han i bånd inne i avgangshallen helt til jeg måtte sende han av gårde i buret. Når jeg hentet han, kom han ut av buret med en gang i ankomsthallen.

Jeg tror det går helt fint å ta hun med seg inn. Men det er veldig mange lukter og lyder og folk, så hun kan fort bli stresset av det.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 12:11   #17
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.074
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund på flyplass?

Gjør oppmerksom på at noen er hyperaallergiske for hund, og da er det kjedelig å eksponeres for dem på steder hvor man overhode ikke forventer det, eller kan unngå allergenene fra huden.

Hilsen hun som lurte på om vi måtte ringe 113 da en ansatt kollapset på jobb fordi en kunde hadde med en hund i håndveska inn på apoteket...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 12:30   #18
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund på flyplass?

Men på flyplasser må man jo forvente hund. Folk flyr jo med hundene sine. Og kattene sine for den saks skyld.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 12:58   #19
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.074
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund på flyplass?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Men på flyplasser må man jo forvente hund. Folk flyr jo med hundene sine. Og kattene sine for den saks skyld.

Men ikke løse i bånd utenfor buret kanskje? Jeg hadde ikke forventet en burløs, vilter hund i ankomsthallen hvertfall. Uansett, jeg tipper de som er ekstremt allergisk for det ene eller andre er ekstrordinært observante i alle slike situasjoner, så de klarer nok å holde seg på avstand.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 13:12   #20
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.817
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund på flyplass?

Jeg opplever at de fleste hundeeierne beholder hundene i bånd lengst mulig, og i bur minst mulig på flyplassen. Så jo, jeg har mange ganger opplevd hunder i bånd både i ankomsthall og avgangshall.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no