Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Noen er likere enn andre - likhet for loven?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-13, 22:39   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen er likere enn andre - likhet for loven?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Hvis man skal gi opphold på grunnlag av dette, bør samtidig foreldrenes omsorgsevne evalueres. Hvordan kan man som foreldre ikke forstå at barna til syvende og sist vil lide hvis sannheten oppdages?

I denne saken er det utelukkende deres dårlige avgjørelser som ligger til grunn for den lange tiden Neda har vært i Norge. Jeg kan nemlig ikke tro at det er Norske myndigheter som anket på sine egne avslag, og jeg mener at vi må gi Jordanske foreldre på lik linje med Norske, såpass resepkt at vi antar de VET hva de driver med.

Man kan vel kanskje forstå det, men er så desperat at man ikke klarer/orker/tørr. Jeg vet ikke. Men jeg tror ikke noen blir sittende så lenge frivillig i mottak dersom de trodde de kunne få det greit der de kom fra.

Gammel 16-06-13, 23:05   #2
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Man kan vel kanskje forstå det, men er så desperat at man ikke klarer/orker/tørr. Jeg vet ikke. Men jeg tror ikke noen blir sittende så lenge frivillig i mottak dersom de trodde de kunne få det greit der de kom fra.

Hvis du søker asyl fra forfølgelse og livsfare, så skjønner jeg godt at du bruker alle midler i et land som har en ordning som tydeligvis lar folk anke og trenere i det uendelige. Hvis du ønsker et bedre liv for deg og dine, er ikke asyl under falsk identitet veien å gå. Hva er "greit" liksom? Ugreit er ikke asylgrunnlag.

Gammel 16-06-13, 23:07   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Men jeg tror ikke noen blir sittende så lenge frivillig i mottak dersom de trodde de kunne få det greit der de kom fra.

Det samme tror jeg. Men jeg mener like fullt at vi ikk kan åpne grenseene for enhver som kommer hit. De aller fleste i verden har det verre enn vi har det her. Det har vi ikke plass og midler til. Jeg ønsker heller ikke at det skal lønne seg å bruke barna, eller å spekulere i at man bør få barn for å øke sjansene.

For øveig meget mulig at jeg er farget av å ha en jobb der jeg tidvis tar svært upopulære avgjørelser som kan få store konsekvenser for folk, slik at de kommer til meg og gråter - mens jeg ikke viker av den grunn. (Dog kan det hende andre synes jeg virker følelsesløs og iskald, men det hender også at disse ikke kjenner hele historien, vet om antall advarsler i forkant og ikke har hørt 1000 liknende historier fra før - med ulik sannhetsgehalt).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.