|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2013
![]() ![]() |
Sv: Noen er likere enn andre - likhet for loven?http://aggiefrost.com/2013/06/12/nattens-tyver/ |
|
|
|
|
|
#2 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen er likere enn andre - likhet for loven?
Veldig bra!
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen er likere enn andre - likhet for loven?Jeg skjønner at myndigheter og saksbehandlere synes disse sakene er vanskelige, når det hele tiden kommer krav om at reglene skal bøyes og tøyes hver gang media finner nye sjokkerende saker å presentere. At Neda er ei flott jente, ordrik og en god talsperson for familien sin er det ingen tvil om. Jeg misliker sterkt at unger brukes som brekkstang for å få opphold i Norge.
|
|
|
#4 |
|
Fartsfantom
|
Helt enig! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Noen er likere enn andre - likhet for loven?De har jo der helt forferdelig nede i Jordan, hvem som helst av oss hadde hatet å havne der også, plutselig å bo i et fattigstrøk der.Men de har det ikke verre enn andre fattige i Jordan, de bor jo hos besteforeldrene somhar bodd slik hele tiden.
|
|
|
#6 |
|
This is normal!
|
Hva i all verden har Mullah Krekar med denne saken å gjøre? Grunnen til at han ikke har blitt utlevert så langt, er at myndighetene i Irak ikke har gitt norske myndigheter forpliktende garanti om at Krekar ikke risikerer dødsstraff.
|
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Men folk bryr seg ikke om det, tror jeg, folk flest sammenligner saker og utkastelsesordre, og synes det er blodig urettferdig at Krekars interesser beskyttes, og ikke 12-åringens. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
This is normal!
|
Da bør folk tenke seg om et par ganger til, synes jeg. Det er ikke Krekars interesser som beskyttes. Det er norsk lov som sier at vi ikke utleverer mennesker til en stat hvis det foreligger en dødsdom som kan bli fullbyrdet. Jeg mener det er Norges interesser som beskyttes ved at loven følges også i de tilfeller det er ubehagelig.
|
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Om hun hadde i stått i fare for å få dødsstraff så hadde hun ikke blitt sendt ut heller.
|
![]() |
|
|