|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Får barna saft til hverdagsmiddagen? | |||
| Ja, alltid |
|
7 | 2,97% |
| Ja, ganske ofte |
|
46 | 19,49% |
| Nei, sjelden |
|
105 | 44,49% |
| Nei, aldri |
|
75 | 31,78% |
| Annet (spesifiser i tråden) |
|
3 | 1,27% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Saft til hverdagsGrøt er ikke middag her i huset, det er til nød lunsj. Havregrøt får være krisemiddag en gang i året eller så.
|
|
|
|
#202 |
|
Passiv
|
Sv: Saft til hverdagsGrøt kokt på melk med smørøye har både karbohydrat, protein og fett og sånn sett er alle tre makronæringsstoffer representert. For meg funker det ikke noe særlig som middag likevel, vi bruker det mer som dessert. |
|
|
|
#204 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Saft til hverdags
At man ikke blir ordentlig eller nok mett, mener du? Eller at det smaker dårlig? Sist redigert av Skremmern : 15-06-13 kl 17:07. |
|
|
|
|
|
#205 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsDet hender vi har grøt til middag må jeg innrømme. Hva skulle det ellers være, da? Frokost? Lunsj?
|
|
|
#206 |
|
|
Sv: Saft til hverdagsGrøt er frokost, mellommål eller kveldsmat hos oss. Noen ganger lunsj på vinteren. Om noen vil ha det som middag er helt opp til Hver, det er bare ikke vår trafisjon.Men en lørdag syns jeg personlig at man bør ha noe festligere enn grøt. |
|
|
|
|
|
#207 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Saft til hverdagsVi er ikke noe grøtfolk her i huset. Jeg liker risengrøt til jul, det hører liksom med, men det er ikke noe vi spiser ellers i året. Ungene liker det så de får det en sjelden gang, men jeg vil ikke ha det til middag. Ikke pannekaker heller, det klarer jeg ikke helt å se på som middag (vet at noen har suppe til, da er det jo bedre). Havregrøt liker ingen av oss. Dessverre, skulle ønske jeg likte det for det er jo sunt og mettende.
|
|
|
#208 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Grøt er hverdagsmat her, ikke helgemat. Men det er ikke ofte vi har det.
|
|
|
#210 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
Passiv
|
En liten porsjon risgrøt er vel ikke så ulikt en liten porsjon riskrem? Det hender at ungene får en liten porsjon risgrøt som dessert. Akkurat som de noen ganger får en pannekake etter suppe. Jeg vil ikke at de skal spise bare risgrøt (eller pannekake) til middag, så det er et kompromiss. Men jeg skjønner forsåvidt tankegangen din, jeg spiser det ikke selv. |
|
|
|
#212 |
|
Fortynnet
|
Sv: Saft til hverdagsJeg blir stapp mett av svært liten mengde risgrøt, og kjempesulten tre kvarter etterpå. Så det funker ikke som middag for min del. Hvis vi har risgrøt er det som regel lørdagslunsj, og annen middag om kvelden. |
|
|
|
|
|
#215 |
|
Yes, we can!!
|
Åh, men vi har pizza til kvelds!
|
|
|
#216 |
|
Tatt på
|
Dette er et av de beste kraftuttrykkene jeg vet!
Riskrem er jo en del risgrøt og en del pisket krem og en dæsj søt saus, så jeg vil si riskremen er mektigere enn risgrøten. Jeg blir i alle fall fortere kvalm av riskrem.
|
|
|
#219 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|