Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Saft til hverdags

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Får barna saft til hverdagsmiddagen?
Ja, alltid 7 2,97%
Ja, ganske ofte 46 19,49%
Nei, sjelden 105 44,49%
Nei, aldri 75 31,78%
Annet (spesifiser i tråden) 3 1,27%
Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-13, 14:29   #201
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Saft til hverdags

Grøt er ikke middag her i huset, det er til nød lunsj. Havregrøt får være krisemiddag en gang i året eller så.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 16:11   #202
konsulenten
Passiv

Standard

Grøt kokt på melk med smørøye har både karbohydrat, protein og fett og sånn sett er alle tre makronæringsstoffer representert. For meg funker det ikke noe særlig som middag likevel, vi bruker det mer som dessert.

Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 16:58   #203
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Grøt er knapt nok mat, syns nå jeg, men andre må gjerne mene noe annet. :raus:

Gammel 15-06-13, 17:00   #204
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

At man ikke blir ordentlig eller nok mett, mener du? Eller at det smaker dårlig?

Jeg tenker at det jeg lager som hovedmåltid klokka fire er middag, om det nå er grøt, tomatsuppe, laks eller smalahove.

Sist redigert av Skremmern : 15-06-13 kl 17:07.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 17:01   #205
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Det hender vi har grøt til middag må jeg innrømme. Hva skulle det ellers være, da? Frokost? Lunsj?

Gammel 15-06-13, 17:17   #206
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grøt er frokost, mellommål eller kveldsmat hos oss. Noen ganger lunsj på vinteren. Om noen vil ha det som middag er helt opp til Hver, det er bare ikke vår trafisjon.Men en lørdag syns jeg personlig at man bør ha noe festligere enn grøt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 17:22   #207
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er ikke noe grøtfolk her i huset. Jeg liker risengrøt til jul, det hører liksom med, men det er ikke noe vi spiser ellers i året. Ungene liker det så de får det en sjelden gang, men jeg vil ikke ha det til middag. Ikke pannekaker heller, det klarer jeg ikke helt å se på som middag (vet at noen har suppe til, da er det jo bedre). Havregrøt liker ingen av oss. Dessverre, skulle ønske jeg likte det for det er jo sunt og mettende.

Men grøt som dessert? Er det noen som orker det?

Gammel 15-06-13, 17:32   #208
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Grøt er frokost, mellommål eller kveldsmat hos oss. Noen ganger lunsj på vinteren. Om noen vil ha det som middag er helt opp til Hver, det er bare ikke vår trafisjon.Men en lørdag syns jeg personlig at man bør ha noe festligere enn grøt.

Grøt er hverdagsmat her, ikke helgemat. Men det er ikke ofte vi har det.

Gammel 15-06-13, 17:33   #209
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det hender vi har grøt til middag må jeg innrømme. Hva skulle det ellers være, da? Frokost? Lunsj?

Jeg tenker at det avhenger av når på dagen man serverer det.

Gammel 15-06-13, 18:09   #210
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tenker at det avhenger av når på dagen man serverer det.

LilleVenn levde stort sett på risgrøt en periode; Det funket til både lunsj, middag og kvelds

I oppveksten hadde vi ofte grøt til lunsj på lørdager, aldri til middag. Nå spiser vi det gjerne til lunsj på hytta. En gang iblandt har vi rømmegrøt til middag, da servert med strandaskine e.l.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 18:21   #211
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

En liten porsjon risgrøt er vel ikke så ulikt en liten porsjon riskrem? Det hender at ungene får en liten porsjon risgrøt som dessert. Akkurat som de noen ganger får en pannekake etter suppe. Jeg vil ikke at de skal spise bare risgrøt (eller pannekake) til middag, så det er et kompromiss. Men jeg skjønner forsåvidt tankegangen din, jeg spiser det ikke selv.

Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 19:12   #212
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir stapp mett av svært liten mengde risgrøt, og kjempesulten tre kvarter etterpå. Så det funker ikke som middag for min del. Hvis vi har risgrøt er det som regel lørdagslunsj, og annen middag om kvelden.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 19:44   #213
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg blir stapp mett av svært liten mengde risgrøt, og kjempesulten tre kvarter etterpå. Så det funker ikke som middag for min del.

Sånn har jeg det med fiskeboller i hvit saus.

Gammel 15-06-13, 19:56   #214
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir jeg mye mer varig mett av. Da spiser jeg poteter og masse grønnsaker i tillegg. Grøt er jo bare ris og melk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 20:50   #215
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, men vi har pizza til kvelds!

Gammel 15-06-13, 21:10   #216
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Saft suse!

Dette er et av de beste kraftuttrykkene jeg vet!

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Riskrem er jo en del risgrøt og en del pisket krem og en dæsj søt saus, så jeg vil si riskremen er mektigere enn risgrøten. Jeg blir i alle fall fortere kvalm av riskrem.

Gammel 15-06-13, 21:20   #217
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Pizza? Kvelds? Nei, nå har jeg aldri.. Det neste blir vel at pannekaker er frokost.

Gammel 15-06-13, 21:38   #218
millact

Standard

Pizza? Kvelds? Nei, nå har jeg aldri.. Det neste blir vel at pannekaker er frokost.

Selvsagt.

Gammel 15-06-13, 22:14   #219
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Min største innvending mot grøt som middag er at det er jo søtt. Ikke fordi jeg er så redd for litt sukker, altså, men fordi middag må være salt (synes kanskje det engelske ordet "savoury" er mer dekkende) i min verden.

Gammel 15-06-13, 22:18   #220
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har vokst opp med lørdagsgrøt sånn i to-tiden (man spiste grøt, med MELK ikke rød saft til, mens man hørte på hørespillet på radioen), og så hadde man pizza til "kvelds" mens man så på Dynastiet eller hva som nå enn var akutell kveldsunderholdning. Og drakk cola på 1-liters glassflaske til pizzaen. Perfekt 80-talls lørdag.

Dessuten: Klart pannekaker er frokost. Amerikanske pannekaker (hjemmelaget, ikke fra sånn pulverpakke man får kjøpt i butikken) med lønnesirup OG melis på, og kanskje til og med litt sprøtt bacon også, er snasn søndagsfrokost innimellom. Det må derimot innrømmes at det nå er ganske lenge siden vi har hatt det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.