|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Får barna saft til hverdagsmiddagen? | |||
| Ja, alltid |
|
7 | 2,97% |
| Ja, ganske ofte |
|
46 | 19,49% |
| Nei, sjelden |
|
105 | 44,49% |
| Nei, aldri |
|
75 | 31,78% |
| Annet (spesifiser i tråden) |
|
3 | 1,27% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
maler
|
Sv: Saft til hverdags
Hvorfor ikke?
|
|
|
#182 |
|
By the Sea
|
Poenget mitt er vel helst at jeg ikke synes det er problematisk å drikke annet enn vann til mat innimellom. Jeg drikker masse vann, men liker å variere med farris/m sitron, brus, et glass vin. Barna mine drikker også masse vann og liker å variere med saft og brus innimellom. Helt fint, synes jeg. Jeg er innmari opptatt av å ikke stemple noe som FY (med mindre det er giftig). Jeg har et litt anstrengt forhold til mat selv (med lange perider med en innmari lang FY-liste) og jeg ønsker at mine barn skal ha et avslappet forhold til mat og å glede seg over å spise mye forskjellig - også søte ting.
|
|
|
#183 |
|
Fortynnet
|
Sv: Saft til hverdagsFordi jeg ikke ønsker at ungene mine (eller jeg selv) skal ha søte drikker som hverdagsvane. Et par av ungene mine har spist mindre enn ønskelig også i perioder, saft til middag ville garantert fortrengt noe av maten også. Og jeg syns det er en bra vane å drikke vann til middag, sånn generelt. Jeg blander meg ikke opp i hva andre gjør, men det var nå engang det som ble diskutert i denne tråden. |
|
|
|
|
|
#184 |
|
maler
|
Sv: Saft til hverdagsVi har også vann til hverdags, men jeg vet ikke om jeg kan si at jeg synes det er noen dårlig vane å servere noe annet enn vann til middag. Gitt at man har ett glass juice om dagen, er det noen grunn til at det ikke skal være epleijuice til middag?
|
|
|
#187 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsUhyre sjelden. Saft er ikke noe jeg har drukket mye av i mitt liv, ungene bryr seg ikke så mye om det heller. Jeg og minsten er veldig glade i brus da.
|
|
|
#191 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nope, stjeling er ikke bra. Og så er det jo en viss fare for at man starter morkakeproduksjon med oppdrett av gravide kvinner og sånt om mange nok får smaken på det, vettø.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 15-06-13 kl 11:17. |
|
|
|
|
|
#192 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsVi drikker nesten aldri saft. Ungene får det en sjelden gang hvis de skal noe spesielt på skolen. Men de velger som oftest vann selv om de får tilbud om saft.
|
|
|
|
#193 |
|
maler
|
Sv: Saft til hverdagsJeg skal tilstå at jeg liker saft til mat.
|
|
|
#194 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsJeg er i grunnen mest sjokkert over at grøt, enten det nå er med eller uten saft, defineres som middag.
|
|
|
#195 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsHva om man halverer mengden sukker på grøten, er det greit med et glass sukkerholdig saft til da? Neida!
|
|
|
#197 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Saft til hverdagsUngene kan få saft når de vil.
|
|
|
#198 |
|
Yes, we can!!
|
Tja, fraværet av grønnsaker og proteiner gjør det jo i hvert fall til noe som ikke er et veldig velbalansert måltid, vil jeg tro.
|
|
|
#199 |
|
Ringskrømt
|
Jeg tenker Veslemøya kan varme seg en brokkolikvast og ha ved siden av, så tenker jeg det blir bra. |
|
|
|
|
|
#200 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|