|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Får barna saft til hverdagsmiddagen? | |||
| Ja, alltid |
|
7 | 2,97% |
| Ja, ganske ofte |
|
46 | 19,49% |
| Nei, sjelden |
|
105 | 44,49% |
| Nei, aldri |
|
75 | 31,78% |
| Annet (spesifiser i tråden) |
|
3 | 1,27% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Saft til hverdagsVann smaker jo noe. Her jeg bor smaker vannet veldig godt, hjemme hos kjæresten min smaker det mindre godt.
|
|
|
|
#122 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Saft til hverdags
Ikke sant? Nå drikker vi bare vann til maten (unntaket er lørdag), men å påstå at ungene blir avhengig av det hvis de f.eks. drikker et glass for dagen? Merkelig påstand, spør du meg. Storesøs har saft med på skolen, men drikker vann resten av dagen, også til middag og kvelds. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsGanske ofte. Fiun Light, som jo er enda værre. Til grøt har vi vanlig husholdningssaft, og til tur har vi solbærtoddy. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Samme her. På skolen drikkes det vann. Hjemme melk og innimellom saft. Ikke så veldig sjokkerende egentlig. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Kakemonster
|
Sv: Saft til hverdagsJeg ble sjokkert her om dagen, av en mor jeg anser som oppegående. Hun sto og dyttet ettåringen sin på huska, og så tente hun seg en røyk. Jeg ble helt himmelfallen. Etterpå fortalte jeg det til mannen, som ble like forundret. Jeg tror ikke vi skal så veldig mange år tilbake før jeg ikke hadde løftet et øyenbryn, men for meg, i 2013, var det altså svært overraskende. Klart man blir sjokkert iblant! Selv om man vet det skjer.
|
|
|
|
#126 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saft til hverdagsVi drikker vann til maten.
|
|
|
#127 |
|
|
Sv: Saft til hverdagsJa, jo, det drikkes saft til hverdagsmåltider, kanskje et par ganger i løpet av to uker, men ikke hver uke, lissom. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Epikur
|
Sv: Saft til hverdagsNei, sjelden.
|
|
|
#129 |
|
Fortynnet
|
Vann ser jeg på som et primærbehov, på samme måte som luft. Det må ikke smake noe spesielt. Jeg har bodd ett sted der drikkevannet ikke var godt, det smakte veldig klor. Det var svært uvant når en er vant til at vannet i springen er skikkelig godt og friskt. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Textrovert
|
Sv: Saft til hverdagsJeg husker jeg spurte litt forbauset her inne, eller kanskje det var på NM, om hvorfor folk sa at de ikke likte vann. Jeg hadde aldri hørt om det før. Og jeg fikk skikkelig pepper av folk som syntes jeg var så teit som ikke hadde forståelse for at vann smakte skikkelig PYTON, osv., osv.
|
|
|
#131 |
|
Unik
|
Sv: Saft til hverdagsEg er blant dei som ikkje likar vatn. Det smakar rett og slett fælt. Metallisk og eg får ikkje den smaken vekk. Det hender eg tvinger meg sjølv til å drikke vatn sjølv om, men det høyrer med til sjeldanheten. Har prøvd å drikke vatn med smak, og klarar nesten å drikke vatn med sitronsmak utan å brekke meg no.
|
|
|
#132 |
|
By the Sea
|
Jeg er litt der jeg, også.
|
|
|
#134 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Saft til hverdagsDet er så sjeldent vi kjøper saft at egentlig burde jeg krysset av for aldri. Når vi først har saft så får de det innimellom. En saftflaske kan vare i flere måneder. De er ikke spesielt glade i saft, tror jeg.
|
|
|
#135 |
|
Passiv
|
Næsj. Det er et vanvittig fokus på å drikke vann, synes jeg. Man får jo i seg væske på andre måter også, det er mye mat som inneholder en del væske. Jeg drakk ikke så mye jeg heller da jeg vokste opp. Og jeg streiker litt nå også, i grunnen. Jeg passer på å drikke litt hvis jeg svetter mye (trening eller hagearbeid i solsteik), men ellers gidder jeg ikke gå rundt og gulpe ned vann i tide og utide. |
|
|
|
#136 |
|
Epikur
|
Sv: Saft til hverdagsJa, askese eller utagerende kurer er jeg skikkelig lei av å høre om.
|
|
|
#137 |
|
Absolute Beginner
|
Jeg er litt slik, har aldri vært av dem som heller i seg glass etter glass av noe som helst. Ei heller vann. |
|
|
|
|
|
#138 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Saft til hverdagsJeg og tvillingene drikker bare vann hver dag, men bonusbarna drikker kun saft. De er bare her 2 dager i uken, og mannen orker ikke å ta den kampen. Da blir det bare klaging fra mor osv.
|
|
|
#139 |
|
Absolute Beginner
|
Du skulle smakt svigerfars selskapssaus, som serveres til kalkunen nyttårsaften og slikt. Vann og mel og kanskje litt margarin vispes sammen, og tilsettes litt salt og pepper. Kanskje litt buljong om man har. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Textrovert
|
|
![]() |