Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor skjer det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-07, 11:26   #141
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skjer det?

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Eller bare latt det bli synlig på forumlisten. Jeg tror noe så enkelt som det også det ville ført til færre spekulasjoner.

Tror du virkelig det?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:27   #142
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våren har kommet og tatt brodden av de heftigste forumdiskusjonene, men det er ikke til å stikke under en stol at man ser lite til pionerene på det Store Åpne FP.

At modder, gamle mailing-listebekjente osv har glede og nytte av å kunne snakke på nett på en mer privat basis, har jeg full forståelse for, selv om jeg ikke får være med. Deres tap!

Derimot synes jeg det er litt trist at resten av forumet blir liggende øde og forlatt av de som begynte det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:27   #143
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller bare latt det bli synlig på forumlisten. Jeg tror noe så enkelt som det også det ville ført til færre spekulasjoner.

Hvorfor? Jeg forstår virkelig ikke hva forskjellen skulle være. Det vil jo uansett være utilgjengelig.

Gammel 02-05-07, 11:31   #144
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener vel egentlig det samme som de to du nevner. Dessuten fleiper jeg litt med "åpenheten" deres i tillegg.

Jeg blir litt sånn... eh what?? :forvirret:

Hva er det som ikke er åpent? Bortsett fra det man prater om, og det er liksom poenget da. At man kan snakke privat.

Gammel 02-05-07, 11:33   #145
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Enig. Og det går jo an å ha med en undertekst som spesifiserer at gruppen er lukket og ikke vil ta inn nye medlemmer. Så blir nye medlemmer gjort oppmerksomme på det fra starten, og der og da ta stilling til om de kan "leve med det" eller ei.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:33   #146
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Derimot synes jeg det er litt trist at resten av forumet blir liggende øde og forlatt av de som begynte det.

Men det er ikke et riktig inntrykk. Det er ikke sånn at noen som før var veldig aktive både på den åpne og den lukkede delen, nå bare er veldig aktive på den lukkede delen. Nettaktiviteten går i bølger for alle, og det må da være lov.

Ellers må jeg si at jeg personlig ikke blir så veldig inspirert til omfattende forumaktivitet når tråder som denne er dagens udiskutabelt heteste tråd.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:34   #147
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor det? Det er jo ingen hemlighet at det finnes? Hvorfor må det stå der?

Opprinnelig lagt inn av Ryli

....basert på informasjon jeg har fått fra andre FP-medlemmer, noen innenfor og noen utenfor det lukkede forumet

Hva er det du prøver på her? Skape splid og usikkerhet? "Noen forteller meg hva du skriver på den lukkede delen av forumet, så du må ikke stole på noen." "Jeg har mine kontakter, jeg vet." Er det dette du prøver å oppnå? At Privatsalongen skal bli åpnet/fjernet, fordi noen "lekker " info til deg? Aner jeg misunnelse, sjalusi og smålighet her?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:35   #148
MokkMokk

MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Hvorfor det? Det er jo ingen hemlighet at det finnes? Hvorfor må det stå der?

Det er jo hemmelig i den forstand at det ikke opplyses om det for nye brukere. At man får et ærlig svar om man spør hjelper jo ingenting, man spør da ikke etter ting man ikke aner eksisterer.

Gammel 02-05-07, 11:39   #149
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lever godt med at det finnes et lukket fora her. Jeg kunne kanskje ønsket meg å være medlem et sånn et sted selv. Jeg tror derimot at det er helt normalt at aktiviteten dabber av utover våren og sommeren, også tar det seg opp igjen til høsten. Jeg synes ihvertfall det er kjekkere å sitte ute med naboer og se på at barna har det kjekt, enn å skrive her med en hånd for å bruke den andre armen til å holde barna borte fra tastaturet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:39   #150
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Enig. Og det går jo an å ha med en undertekst som spesifiserer at gruppen er lukket og ikke vil ta inn nye medlemmer. Så blir nye medlemmer gjort oppmerksomme på det fra starten, og der og da ta stilling til om de kan "leve med det" eller ei.

Du begrunnet det egentlkig godt i dette innlegget, ser jeg, og jeg skjønner hva du mener.

Gammel 02-05-07, 11:41   #151
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Men det er ikke et riktig inntrykk. Det er ikke sånn at noen som før var veldig aktive både på den åpne og den lukkede delen, nå bare er veldig aktive på den lukkede delen. Nettaktiviteten går i bølger for alle, og det må da være lov.

Ellers må jeg si at jeg personlig ikke blir så veldig inspirert til omfattende forumaktivitet når tråder som denne er dagens udiskutabelt heteste tråd.

Selvfølgelig er det lov, og for den saks skyld kan det hende at jeg har det inntrykket bare fordi jeg aldri svipper innom f. eks. Matforumet.

Gammel 02-05-07, 11:44   #152
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk iallefall inntrykk av at den VM klubben var hemmelig i starten. Jeg fikk vite om den, og nevnte den i en tråd - og fikk da en prikkbeskjed om at dette var litt hemmelig - og at jeg ikke trengte å prate om det..

Men jeg antar at VM skjønner at det ikke går an å holde noe sånt hemmelig også, og at dere derfor sier at det ikke er hemmelig. Men jeg synes at det blir det når det ikke er noe alle er informert om når de blir medlem her. At de får svar når de spør er jo en ting, men er ikke så greit å spørre om noe man ikke vet noe om?

Jeg driter, for å være helt ærlig, i underklubber og privatklubber. Det har ikke så mye å si for meg. Jeg føler jeg er en aktiv bruker som skriver masse og deltar ganske mye her inne. Jeg synes bare på lik linje med Zol at det er synd at enkelte med utrolig mange innlegg så og si nesten aldri vises her inne på det åpne forumet. Men jevnt over opplever jeg at VM også er aktiv her "ute".

Dessuten tror jeg de har det ganske kjedelig der inne Diskuterer sikkert bare strikkeoppskrifter, Odd Molly og livet i seg selv...

Når det gjelder treff så synes jeg at det kan være opp til hver enkelt om man tar det offentlig eller på privaten.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:44   #153
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Hva er det du prøver på her? Skape splid og usikkerhet? "Noen forteller meg hva du skriver på den lukkede delen av forumet, så du må ikke stole på noen." "Jeg har mine kontakter, jeg vet." Er det dette du prøver å oppnå? At Privatsalongen skal bli åpnet/fjernet, fordi noen "lekker " info til deg? Aner jeg misunnelse, sjalusi og smålighet her?

Nei, jeg prøver ikke på det, Liven. Jeg har mer enn nok plass å utfolde meg på jeg, i hvertfall nå som M2 er åpnet. Det var vel bare et teit forsøk på å si at det er ikke jeg som sitter og finner på disse ryktene for moro skyld.

Det er jo hemmelig i den forstand at det ikke opplyses om det for nye brukere. At man får et ærlig svar om man spør hjelper jo ingenting, man spør da ikke etter ting man ikke aner eksisterer.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:48   #154
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvorfor skal det opplyses at noen snakker privat sammen, bare fordi det skjer på denne serveren? Det skjer jo hele tiden at noen danner mailinglister, finner nye forum etc. Jeg skjønner ikke vitsen med å forklare at her på FP finnes det en vennegruppe som har sitt chattested her, i stedet for på MSN, Yahoomail el.

Det har aldri vært hemmelig.
Det er ingen opptakskriterier eller invitasjoner.
Moddene har forklart at skravletråder der ikke teller i meldingstall.
Moddene har også presisert med all mulig tydelighet at det ikke snakkes om andre brukere der inne.

Jeg skjønner ikke at forumet er mindre attraktivt for folk fordi om noen av brukerne her inne snakker med andre et annet sted. Sånn er det jo overalt. Det er ingen som har forpliktet seg til å dele alt med alle på bare dette forumet så lenge vi lever, amen.

Gammel 02-05-07, 11:50   #155
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Men hvorfor skal det opplyses at noen snakker privat sammen, bare fordi det skjer på denne serveren? Det skjer jo hele tiden at noen danner mailinglister, finner nye forum etc. Jeg skjønner ikke vitsen med å forklare at her på FP finnes det en vennegruppe som har sitt chattested her, i stedet for på MSN, Yahoomail el.

Det har aldri vært hemmelig.
Det er ingen opptakskriterier eller invitasjoner.
Moddene har forklart at skravletråder der ikke teller i meldingstall.
Moddene har også presisert med all mulig tydelighet at det ikke snakkes om andre brukere der inne.

Jeg skjønner ikke at forumet er mindre attraktivt for folk fordi om noen av brukerne her inne snakker med andre et annet sted. Sånn er det jo overalt. Det er ingen som har forpliktet seg til å dele alt med alle på bare dette forumet så lenge vi lever, amen.

Greit nok det.
Men når noen opplever at de blir hysjet ned når det ble nevnt dette forumet.
Og når noen opplever at de får tilbakemelding om at de har blitt snakket om på dette forumet, så blir det en del skepsis.
I og med dette lukka forumet er en del av dette forumet, hadde det nok vært mest ryddig og hatt en opplysning om det på forhånd.
For da hadde man slippet spekulasjoner og følelsen av at dette er hemmelig. Da hadde man hatt det å forholde seg til da man ble medlem.

Gammel 02-05-07, 11:51   #156
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Du kan lese i mine tidligere innlegg hvorfor jeg syns det er mindre attraktivt. Andre kan jeg ikke snakke for.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:52   #157
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Nei, jeg prøver ikke på det, Liven. Jeg har mer enn nok plass å utfolde meg på jeg, i hvertfall nå som M2 er åpnet. Det var vel bare et teit forsøk på å si at det er ikke jeg som sitter og finner på disse ryktene for moro skyld.

Men å spre rykter - det er OK? Hvilken kjerringmentalitet er det?

Gammel 02-05-07, 11:54   #158
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

*litt stressa over hva Adrienne og Polyanna snakker om*

Jeg synes en loggføring over alle private samtaler som inneholder et FP-nick og FP sagt på den ene eller andre måten er på sin plass.

Gammel 02-05-07, 11:54   #159
MokkMokk

Standard

Men hvorfor skal det opplyses at noen snakker privat sammen, bare fordi det skjer på denne serveren?

Hvorfor ikke? Denne tråden viser jo tydelig at mange reagerer litt på forumorganiseringen, så når man først sier at ingenting egentlig er hemmelig, hvorfor ikke gjøre det allment kjent en gang for alle - uten at man må gjette og spørre for å få vite?

For min del må man gjerne ha et slikt lukket underforum, men jeg stusser likevel litt på at det er en "skjult" del av et åpent forum når det nå er sånn at andre brukere uansett aldri vil få tilgang. Men det er meg, da.

Gammel 02-05-07, 11:55   #160
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Men å spre rykter - det er OK? Hvilken kjerringmentalitet er det?

Jeg tror det meste av ryktespredningen ville vært unngått om det hadde vært åpent om dette forumet fra starten av.
Da ville de som lurte faktisk spurt åpent om ting, istedet for å lure litt i gangene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.