|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Gresk matJeg liker ikke gresk mat så godt. Jeg vet ikke hva det er - jeg syns den er kjedelig, og en del av ingrediensene setter jeg lite pris på (kresen). Jeg syns tyrkisk mat er tusen ganger bedre (bare ikke dessertene). |
|
|
|
|
|
#22 |
|
kamerat
|
Sv: Gresk mat
Definitivt. Som sagt, man må finne de rette stedene.
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Jeg har ikke sansen for gresk mat, og har aldri spist på AI.
Jeg syns det er kjedelig mat, rett og slett. Og veldig feit. Jeg brekker meg bare ved tanken på lammefett og spiser heller ikke indiske lammeretter av samme grunn. Jeg foretrekker mat med flere nyanser, rett og slett.
|
|
|
#24 |
|
Epikur
|
Sv: Gresk matMat i Hellas er kjempegodt! Jeg elsket de små stekte rekene fra Symi, den helt ferske hvite middelhavsfisken - grillet, med sitron, grillet geitekilling med timian og rosmarin, alle de deilige smårettene, lammekjøttet, de nydelige dessertene med honning og nøtter (og på den øya vi var hadde de en mørk honning som smakte pinje/timian/rosmarin). Namnamnam! Gresk kaffe er ikke så godt, den smaker svidd. Gresk bakst er fryktelig søt, men hvis man er tidlig nok hos bakeren får man tak i den før den er dyppet i sukkerlake.
|
|
|
#26 |
|
Epikur
|
Sv: Gresk matJeg syntes ikke maten var spesielt feit der vi var. Det var mye grillet kjøtt og fisk der.
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Nei, selvsagt trenger den ikke være det. Men mye er det. Og det liker jeg ikke. Det må vel være fair å ikke like gresk mat? Jeg syns ikke krydderblandingene er interessante heller.
|
|
|
#28 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Gresk matJeg er veldig enig, dvs. ikke enig med de som sier at maten ikke er noe å skryte av. Ordentlig god, gresk mat er jo utrolig godt. Og det er sjelden man finner så saftige, gode tomater og agurker som i Hellas. Jeg har hatt mange slående gode, kulinariske opplevelser på mine (etterhvert mange) reiser og ferieopphold i Hellas.
|
|
|
#29 |
|
Fortynnet
|
Sv: Gresk matSelvfølgelig er det helt valgfritt å like gresk mat, på samme måte som all annen mat i verden. Men grunnen til at jeg startet denne tråden var at jeg syns gresk mat ofte rakkes litt ufortjent ned på. Det er ikke sånn for alle at Hellas er et sted man reiser til på tross av maten, liksom. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Det synes ikke jeg heller. Det kommer jo veldig an på hva man bestiller. Jeg er heller ikke glad i mat dynket med olje eller fet mat. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Gresk matJeg elsker gresk mat!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#34 |
|
intro
|
Enig - en del kjipt og smakløst, synes jeg.
|
|
|
|
#35 |
|
kamerat
|
Sv: Gresk matDet er jo ingen tvil om at Italia har et mye mer sofistikert og variert kjøkken enn Hellas har – gresk mat på sitt beste er jo som regel veldig enkel husmannskost basert på nydelige, solmettede råvarer. Spania synes jeg ligger et sted imellom, men de har jo hatt en veldig bølge for innovativ middelhavsmat. Jeg har ennå ikke vært utsatt for hipsterversjonen av gresk mat, men jeg regner jo med at den finnes – dog neppe på de knøtteøyene jeg alltid vil til.
|
|
|
#36 |
|
By the Sea
|
Engelske gastropuber
|
|
|
#37 |
|
Glamorøs
|
Det er mer smaksdybde i italiensk, spansk og nordafrikank mat, syns jeg. Hipstergresk høres interessant ut.
|
|
|
#38 |
|
kamerat
|
Sv: Gresk matJeg tenker alltid at det der har en eller annen sammenheng med at Italia og Spania også produserer fantastisk vin, men ikke Hellas. Mystisk.
|
|
|
#40 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Er noe der. Jeg gjør det enkelt og tar en øl. |
|
|