Sv: All inclusive - ja eller nei?
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Det er da slett ikke sammenliknbart. Problemet med (mye) AI er at man reiser ut i verden, med alt det medfører av reisetid, forurensing etc, og bosetter seg på et generisk sted om ikke viser noe av lokalkulturen, samtidig som mange av dem faktisk ødelegger lokalmiljøet. Man har altså allerede reist langt av gårde, men velger bort landet man faktisk er i.
Jeg syns virkelig ikke det er arrogant å påpeke downsidene en slik ferieform faktisk fører med seg. Jeg har aldri nevnt verken "høyverdig" eller fattigdomsturisme, så de feilkoblingene får du stå for selv.
Nei, ikk arrogant å si noe om ulempene. Men det ble nevnt at det var trist at man dro på slike anlegg. Trist for hvem? Og det med hytta var ikke koblet mot miljø, men at man velger ulike ferieformer, at det ikke er trist selv om man ikke opplever fremmede kulturer.
Man har jo ulike mål for ferie og satt litt på spissen så føler jeg ikke at jeg velger bort Spania om jeg drar på charter. Da drar jeg først og fremst for sol og varme, fine strender og de ferieanleggene de har. Jeg velger selvsagt bort endel, men det er jo ikke det samme å være hjemme.