Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All inclusive - ja eller nei?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-13, 11:11   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

men at det er "trist at man ikke får sett mer av verden", dårlig hensyn til miljø osv blir jeg litt forundret over. Tror ikke mange hadde synes det var ok om jeg hadde sagt at det var trist for xxxs barn som bare fikk oppleve hytta i Sverige og ikke reise ut i verden.

Det er da slett ikke sammenliknbart. Problemet med (mye) AI er at man reiser ut i verden, med alt det medfører av reisetid, forurensing etc, og bosetter seg på et generisk sted om ikke viser noe av lokalkulturen, samtidig som mange av dem faktisk ødelegger lokalmiljøet. Man har altså allerede reist langt av gårde, men velger bort landet man faktisk er i.

Jeg syns virkelig ikke det er arrogant å påpeke downsidene en slik ferieform faktisk fører med seg. Jeg har aldri nevnt verken "høyverdig" eller fattigdomsturisme, så de feilkoblingene får du stå for selv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.