Sv: Skrytetråd!
Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.
Jeg vil skryte av folks engasjement i en konkret sak her.
Torsdag morgen så ble en hund påkjørt i en av byens hovedveier her. Hunden stakk av etter påkjørselen, og saken ble nevnt i avisene her, samtidig som en sak ble opprettet på facebook.
Jeg ble klar over saken etter å ha lest om den i avisen, og så fulgt link til facebook, og du verden som folk tok tak i dette. Det ble i gangsatt leteaksjon etter hunden. En leteaksjon jeg også tok del i, siden den var observert i mitt nærmiljø.
I 50 strake timer ble det lett etter hunden, og folk var mer enn ivrige. Folk som ikke kjente hverken hund eller eier var ute både dag og natt for å finne den. Jeg på min side var nøytral leter, men gikk turer i områder hvor den var sett, pluss at jeg kjørte omveier for å se etter den når jeg var ute og kjørte.
I går kveld kom det opp en mann fra Nittedal, i ens ærend for å lete etter hunden!! Det sier litt om engasjementet.
Jeg vet ikke hvor mange som var med på dette, men det var mange, og i dag tidlig ble hunden omsider fanget inn, etter 50 timer på rømmen. Tror det var mange trøndere som var glade da, inkludert meg.
Åh, så flott engasjement!! Blir alltid rørt når folk gjør noe ekstra for andres dyr, altfor mange tenker "det er bare en hund!". Åh, nå ble jeg varm i hjerterota! 
Gikk det bra med hunden da?