Sv: Skrytetråd!
Jeg vil skryte av folks engasjement i en konkret sak her.
Torsdag morgen så ble en hund påkjørt i en av byens hovedveier her. Hunden stakk av etter påkjørselen, og saken ble nevnt i avisene her, samtidig som en sak ble opprettet på facebook.
Jeg ble klar over saken etter å ha lest om den i avisen, og så fulgt link til facebook, og du verden som folk tok tak i dette. Det ble i gangsatt leteaksjon etter hunden. En leteaksjon jeg også tok del i, siden den var observert i mitt nærmiljø.
I 50 strake timer ble det lett etter hunden, og folk var mer enn ivrige. Folk som ikke kjente hverken hund eller eier var ute både dag og natt for å finne den. Jeg på min side var nøytral leter, men gikk turer i områder hvor den var sett, pluss at jeg kjørte omveier for å se etter den når jeg var ute og kjørte.
I går kveld kom det opp en mann fra Nittedal, i ens ærend for å lete etter hunden!! Det sier litt om engasjementet.
Jeg vet ikke hvor mange som var med på dette, men det var mange, og i dag tidlig ble hunden omsider fanget inn, etter 50 timer på rømmen. Tror det var mange trøndere som var glade da, inkludert meg.
And how I got to where I am
|