Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser du til frokost?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-13, 14:37   #41
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

Jeg våkner skrubbsulten så spiser alltid frokost. Hva som helst. - vanligvis brødskiver, knekkebrød, eller skyr. I helgene egg&bacon, omelett etc.

ALLTID kaffe.

Gammel 24-05-13, 14:52   #42
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg spiser frokost hver dag. Jeg er vanedyr og spiser stort sett det samme.
Enten to grove knekkebrød med brunost eller havrefras blandet med cheerios og rosiner.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 14:56   #43
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har blitt litt inspirert av den "franske kvinner blir ikke fete"-greia, og tenker at det ikke er så innmari usunt med et ørlite sukkersjokk på morgenen. Og med litt youghurt i tillegg, litt juice, og bare bittelitt melk i kaffen, så er det ikke en enorm utskeielse, sånn egentlig. Det er mer snakk om mengde enn sammensetning, tenker jeg.

Men franske kvinner (i denne kategorien) spiser jo ikke norsk kosthold resten av dagen heller. De sulter, og er generelt sure.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 14:59   #44
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig varierende. Jeg jobber med standariseringsprosessen nå. Før var det alt fra kornblanding, brødskive, ingenting, kaffe, sjokolade, havregrynsgrøt.

Gammel 24-05-13, 15:01   #45
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg spiser en brødskrive eller en yoghurt. Appelsinjuice og kaffe til.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 15:05   #46
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men franske kvinner (i denne kategorien) spiser jo ikke norsk kosthold resten av dagen heller. De sulter, og er generelt sure.

Ah, ikke de jeg har møtt. De er akkurat som i boken, løper rundt på høye hæler og smiler hele dagen (Pariskvinner går jo mange kilometer om dagen), spiser en treretters (men sunn) lunsj som inkluderer en stor salat og litt ost som avslutning, har et par glass vin i løpet av dagen og spiser gjerne ordentlig til middag også. Men de spiser mye grønt, sitter alltid ved et bord når de spiser og de spiser små mengder. Jeg er naturlig ganske småspist, så jeg tror det passer bra for meg, et sånt kosthold.

Gammel 24-05-13, 15:09   #47
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er typisk ikke småspist, og fransk kosthold holder meg ikke mett lenge. Da kan man ikke ha såpass kalorik frokostmat.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 15:13   #48
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemme: Stort glass vann 0710.
Jobben: To grove skiver med skinke/kalkun og sennep eller gulost og sennep. Eller havregrøt med youghurt. Vann.

Det finnes ikke noe annet man kan spise til hverdagsfrokost.

Gammel 24-05-13, 15:42   #49
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle her er så sunne.

Ingen andre som later som om de er franske her?

Jeg skrev det jeg vanligvis spiser, (æresord) men hvis det å tømme sjokoladeskålen fra fredagskosen til frokost lørdag morgen er å være fransk, ja da er jeg det. (Selv om jeg har en mistanke om at det kanskje er typisk norsk, iallfall hvis det er snakk om mer enn en rute sjokolade....)

Synes for øvrig det er rart at ting som kaker eller youghurt holder noen mett lenge. For meg er det rett opp i blodsukker og så blir jeg sultnere enn noen gang etter to timer. Egg og bacon, derimot, det holder meg mett i timesvis, men det er så upraktisk å spise på hverdager. :dårlig tid:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 15:58   #50
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Et halvt glass mangojuice ved kjøkkenbenken inntas før jeg drar. På kontoret spiser jeg en skyr og drikker 1-2-3 kopper te. Jeg prøver å rekke å få i meg den skyren før lunsj, men av og til blir det bare en halvtime før og da er jeg jo ikke sulten til lunsj. Da må jeg ut og kjøpe mat i ett-halv to-tida, og jeg er litt i usynk med resten av verden.

Størsteparten av livet mitt har lunsj i 11-12-tida vært dagens første måltid i hverdagene. Med et stort og hederlig unntak for svangerskapene. Da gikk det ikke an å skippe frokost, gitt.

Gammel 24-05-13, 16:08   #51
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser ikke frokost for å være sunn og flink, altså. Det er mer at jeg virkelig ikke fungerer hvis jeg ikke gjør det, jeg er alltid kjempesulten om morgenen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 16:10   #52
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser det for å være sunn og flink, jeg liker det egentlig ikke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 16:12   #53
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle her er så sunne.

Ingen andre som later som om de er franske her?

For noen år siden lot jeg som jeg var en blanding av engelsk/amerikansk/trailersjåfør og kjøpte frokost på Shell flere dager i uken. Ikke en liten cookie med cappuccino, det ville vært for raffinert, jeg klinket til med ferdigsmurt sandwich med egg, bacon og majo, en stor sjokolade - gjerne sportlunsj (det høres jo ganske sunt ut) og en flaske brus eller iste. Når jeg skulle variere spiste jeg oste-bacon-pølse. Det var ikke sunt. Ikke billig heller. Men jeg var mett til langt ut på dagen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 24-05-13 kl 16:39.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 16:36   #54
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er alltid sulten om morgenen og spiser alltid frokost. På hverdager spiser jeg ofte havregrøt (med cottage cheese, noen valnøtter og noen blåbær), evt. müsli hvis vi har. Eller et par brødskiver eller knekkebrød med ost eller leverpostei. Drikker boblevann med en skvett appelsinjuice i. Det trenger ikke være mye, men akkurat appelsinjuice er den eneste delen av frokosten jeg "må" ha - jeg kan godt spise noe annet enn jeg pleier. Kaffen venter jeg med til jeg kommer på jobb.

Gammel 24-05-13, 16:36   #55
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker ikke frokost, jeg liker ikke å spise før jeg er skikkelig våken, jeg liker ikke å spise mens det skjer mange ting rundt meg og i det hele tatt. Men jeg er så flink pike at jeg vet at jeg trenger mat, så jeg smører gjerne en skive eller to og spiser i bilen. Mens jeg våkner, hører på P2 og har kvalitetstid med meg selv. Og kaffekoppen.

Gammel 24-05-13, 17:03   #56
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må ha frokost. Nå for tiden er det som regel to knekkebrød med kaviar og gulost. Av og til to brødskiver med gulost og et lass med paprika.

Gammel 24-05-13, 17:07   #57
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig ufransk om morgenen, og har ikke det aller minste lyst på søte og fete ting. Senere på dagen derimot ...

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 17:09   #58
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser ikke frokost for å være sunn og flink, men om jeg ikke tenkte på å være sunn ville jeg valgt en mer usunn frokost .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 17:23   #59
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiser frokost etter at barna er levert, eller på vei til skolen (lang kjørevei).
En skive, en halvpart med grov leverpostei ig en halvpart med skivet baconost. Det er standard, er jeg hjemme er det et glass ekstra lett melk til.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 17:45   #60
Tyttebær
Ny-schmy

Tyttebær sin avatar

Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Jeg er en sløving når det gjelder mat, men frokosten må være på plass. Det er som regel to grove brødskiver med geitost, ett glass juice og en stor kopp kaffe.

Jeg tåler ikke hvetemel og lager mitt eget brød basert på frø, cottage cheese og egg. Glutenfritt brød gir meg ikke den samme frokostopplevelsen.

Som det enkle mennesket jeg er er som regel lunsjen en ren kopi.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.