|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hva spiser du til frokost?
Samme her, men aldri kaffe da.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser du til frokost?2 rugsprø/finn crisp knekkebrød med kalkunskinke eller annet magert pålegg. Tomat og agurk + 1 skyr (melonmani eller bringebærmett) |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Hva spiser du til frokost?Mengder av kaffe er viktigst, men jeg spiser vanligvis en av disse alternativene
|
|
|
#25 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva spiser du til frokost?To knekkebrød med hvitost og paprika eller skinkeost. Jeg må ikke ha frokost, og klarer ikke å spise før jeg har vært våken i minst en time, men jeg vet at det er lurt å spise frokost, og vet at jeg tar det tapte igjen om kvelden hvis jeg dropper den, derfor spiser jeg. I helgene spiser jeg rundstykker, egg og bacon e.l. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg spiser alltid frokost, i hverdagene spiser jeg på jobb. Jeg spiser ofte havregrøt med tørka bær, eventuelt en Yt bar dersom jeg har løpt til jobb. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Hva spiser du til frokost?For tiden er det som oftest krisprolls eller rugsprø med noe pålegg uten alt for mye fett i seg. I tillegg til en god porsjon grønnsaker og frukt. I dag spiste jeg havregrøt med cottage cheese og lettsyltetøy og hadde en skål med agurk og cherrytomater. Jeg teller kalorier for tida og prøver å holde meg på sånn ca. 250-300 kalorier. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg spiser frokost når jeg kommer på jobb. Veldig ofte to knekkebrød med hvitost, og kanskje en yoghurt, vann og kaffe som drikke. I helgene har vi rundstykker til frokost. Da drikker jeg som regel et glass skummet melk til, og kaffe. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg liker ikke frokost, og jeg liker ikke å spise midt i morgenhalloien. Og så liker jeg å være litt fransk på morgenen. Min ideelle frokost er en bitteliten youghurt, litt ferskpresset juice, en cookie el.l. og en cappucino. Det holder meg mett til langt på dag. Men det spiser jeg ikke hjemme, det blir på kontoret, og da er det ikke så ofte at jeg har alt det der. Noen ganger blir det bare en cappucino og to kjeks.
|
|
|
#30 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Hva spiser du til frokost?Må ha frokost hver dag, og det blir som oftest knekkebrød med hvitost.
|
|
|
#31 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg spiser frokost hver dag. Som regel to brødskiver med ost av et eller annet slag. Og en stor kopp sterk kaffe til,for å våkne. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Hva spiser du til frokost?Spiser frokost hver dag. Veldig variert; som regel skiver, av og til knekkebrød en sjelden gang egg og bacon og i helgene rundstykker med og uten bløtkokt egg, røykelaks og litt mer avanserte ting enn hverdagen.
|
|
|
#33 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg spiser alltid frokost. Et Wasa husmann med masse pålegg. Enten egg, skinke,makrell i tomat, ost og kaviar eller leverpostei. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg er periodefrokostspiser. I periodene jeg spiser frokost blir det vanligvis Kefir med All Bran eller lignende. Hvis jeg ikke har så veldig lyst å spise, hender det jeg nøyer meg med å drikke et glass Kefir. Jeg starter alltid dagen med to glass vann og vitaminpiller og Udos choice-olje. Kaffen er det viktigste. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hva spiser du til frokost?Axa multicrush med melk og ferske blåbær.
|
|
|
#36 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva spiser du til frokost?Alle her er så sunne.
|
|
|
#37 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg var ingen frokostspiser selv, men har vennet meg til det. Og det er faktisk bedre å starte dagen på mett mage enn litt sånn halvsvimmel som jeg trodde var normalen.
|
|
|
#38 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skulle gjerne spist litt franskpreget frokost hver dag, men uten å bli for detaljert funker det ikke så godt for magen lenger. Jeg kunne og spiste mer enn gjerne sånn før. (Nå følte jeg meg gammel. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Akkurat frokosten synes jeg det er greit å holde sunn. Resten av dagen derimot.... |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg har blitt litt inspirert av den "franske kvinner blir ikke fete"-greia, og tenker at det ikke er så innmari usunt med et ørlite sukkersjokk på morgenen. Og med litt youghurt i tillegg, litt juice, og bare bittelitt melk i kaffen, så er det ikke en enorm utskeielse, sånn egentlig. Det er mer snakk om mengde enn sammensetning, tenker jeg.
|
![]() |
|
|