Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er NAV virkelig så ille?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-13, 22:00   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er NAV virkelig så ille?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har meir trua på å gjere det mindre lukrativt å vere sjukemeldt over heile linja, enn å begynne å sortere på diagnoser.

Jepp, det er godt mulig. Summa summarum er det lukrativt (som at man ikke taper noe som helt) å være utenfor arbeidslivet i Norge i dag. Jada, man har tap av pensjonspoeng langt fram i tid, redusert inntekt på AAP (eller har man det) men for mange er det et lite "tap" når man ikke helt finner sin rolle i arbeidslivet.

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg er iallefall glad NAV ga meg en sjanse. Som gjorde at jeg fikk hjelp til å finne min vei - sånn at jeg nå, etter noen år på AAP, er ute i full jobb igjen. Hadde jeg ikke fått den, eller blitt foralt hva som kan være bra for min helse, så ville jeg mest sannsynlig ikke vært der jeg er i dag. Selv om man er innom NAV - og systemet - så betyr det ikke at alle blir der. Jeg synes iallefall ikke det var særlig sats.

Vel, tro det eller ei, Nessie, det går an å være glad for at livet til en man "kjenner" har ordnet seg til det bedre, selv om man har en iboende skepsis til enkelte diagnoser.

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg synest vi skal vere litt varsomme med å uttale oss for bastant om kva som er høne og kva som er egg, når vi snakker om desse tinga.

Kanskje det. Samtidig er det frykten for å ikke tråkken noen på tærne (som i å miste velgere) frykten for å støte, frykten for å synse og mene noe når man tross alt ikke kan vite noe om "hva som ligger bak," for å være "frisk og på sin høye hest og sparke nedover" som gjør diskusjonen rundt hva velferdskronene skal gå til såpass betent som den faktisk er.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.