Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-07, 11:13   #561
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Mark Haddons A Spot of Bother ligger på nattbordet mitt nå. Begynte i går.

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 30-04-07, 11:25   #562
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

J.M. Coetzee: Youth.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 30-04-07, 12:17   #563
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har 7 uleste bøker på nattbordet mitt.
Døgnet har bare ikke nok timer!
Jeg er dog endelig ferdig med Vindens skygge.

Gammel 30-04-07, 12:48   #564
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

"Min far" av Tore Hamsun.

Gammel 02-05-07, 22:15   #565
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Jo Nesbø - Sorgenfri

Turte er ikke aktiv  
Gammel 02-05-07, 22:18   #566
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

J.M. Coetzee: Youth.

Og den er helt fantastisk! Det beste jeg har lest på lenge! En bok som gir deg ørefik på ørefik!

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 02-05-07, 22:20   #567
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

En svensk pocketkrim, "Eldsdansen" av Helen Tursten.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv  
Gammel 03-05-07, 19:48   #568
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sons and Lovers av D.H. Lawrence. Anbefales!

MsM er ikke aktiv  
Gammel 03-05-07, 21:09   #569
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Og den er helt fantastisk! Det beste jeg har lest på lenge! En bok som gir deg ørefik på ørefik!

SM-tendenser?

Gammel 03-05-07, 21:15   #570
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er ingenting på nattbordet mitt nå. Jeg venter på en stor forsendelse fra amazon.co.uk.

Sist redigert av Slettet bruker : 03-05-07 kl 21:22. Årsak: tastefeil

Gammel 03-05-07, 21:17   #571
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Ellers har jeg "labyrinten" av Kate Mosse liggende. Noen som har lest den?

Den leste jeg for en stund siden, ja. Den engelske utgaven. Den var absolutt bra!

Gammel 03-05-07, 21:19   #572
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The Hidden Assasins av Robert Wilson. Bra krim, men litt vel detaljrike beskrivelser av bestialitet.

Gammel 03-05-07, 21:26   #573
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Den leste jeg for en stund siden, ja. Den engelske utgaven. Den var absolutt bra!

Ja det syns jeg også. Fikk veldig lyst til å dra til Carcassonne.

Muskat er ikke aktiv  
Gammel 05-05-07, 15:33   #574
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

P.G. Wodehouse: Thank You, Jeeves.

Merkelig nok har jeg ikke lest noe Wodehouse før, men det er jo skrikende åpenbart at jeg burde gjort det for lengst. Fra forordet:

Sitat:

Yet many authors think nothing of saying: 'Ready, Miss Spelvin? Take dictation. Quote No comma Lord Jasper Murgatroyd comma close quote said no better make it hissed Evangeline comma quote I would not marry you if you were the last man on earth close quote period Quote Well comma I'm not the last man on earth comma so the point does not arise comma close quote replied Lord Jasper comma twirling his moustache cynically period And so the long day wore on.'

If I started to do that sort of thing I should be feeling all the time that the girl was saying to herself a she took it down, 'Well comma this beats me period How comma with homes for the feeble minded touting for customers on every side comma has a fathead like this Wodehouse succeeded in remaining at large all these years mark of interrogation.'

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 05-05-07, 17:35   #575
Nasse Nøff
Oslojente i eksil

Nasse Nøff sin avatar

Nasse Nøff er litt kul
Standard

Håkan Nesser: Tilbakekomsten

Kate Moss: Labyrinten og Svermen av ??? sparer jeg til sommerferien.

Nasse Nøff er ikke aktiv  
Gammel 05-05-07, 19:33   #576
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

P.G. Wodehouse: Thank You, Jeeves.

Merkelig nok har jeg ikke lest noe Wodehouse før, men det er jo skrikende åpenbart at jeg burde gjort det for lengst. Fra forordet:

Wodehouses Jeeves og Wooster-bøker er så morsomme. Bare moro!

Jeg er bokløs, men tror jeg finner meg en Austen-bok i kveld. Jeg har ikke lest Mansfield park, men den står i hylla mi.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 06-05-07, 15:22   #577
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ferdig med Flickan som lekte med elden og har nå tatt fatt på Nikolaj Frobenius' Teori og praksis. Nå er Frobenius åtte og eldre enn meg, og jeg vokste opp på motsatt side av byen, men drabantbysamfunnene virker ganske like. Er spent på om jeg kommer til å kjenne meg litt igjen.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 08-05-07, 00:33   #578
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg er ferdig med Flickan som lekte med elden og har nå tatt fatt på Nikolaj Frobenius' Teori og praksis. Nå er Frobenius åtte og eldre enn meg, og jeg vokste opp på motsatt side av byen, men drabantbysamfunnene virker ganske like. Er spent på om jeg kommer til å kjenne meg litt igjen.

Vel, hovedpersonen hadde visst en langt mer dramatisk ungdomstid enn meg, men jeg likte boka veldig godt. Den gikk ned på høykant. Nå har jeg tatt fatt på Dag Solstads Armand V. Fotnoter til en uutgravd roman.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 09-05-07, 00:02   #579
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaptein Corellis Mandolin.

Gammel 09-05-07, 00:04   #580
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kaptein Corellis Mandolin.

Liker du den? Jeg syntes den var dønn kjedelig.

Selv prøver jeg å friske opp gymnastysken min ved å lese Eva Hellers "Beim nächsen Mann wird alles anders". Blir vel ferdig i 2010, kan jeg tenke meg ... :treig i tysk:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.