Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-07, 11:35   #541
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Akkurat nå leser jeg The Swarm av Frank Schätzing. Jeg var i utlandet i helgen og måtte ha en skikkelig tykk og lettlest bok for å slå i hjel tid på fly og flyplasser. Det er en slags øko-thriller.

Fra bokkilden: Det dukker opp små tegn på at alt ikke er som det skal omkring i verden. Det begynner med oppdagelsen av uforklarlige stimer av fisk, noen underlige børstemark og giftige hummere. Deretter eskalerer det til hendelser som tar livet av noen dusin i slengen. Millioner av giftige krabber invaderer USAs østkyst. Og så raser kontinentalhylla i Nordsjøen sammen.

Muskat er ikke aktiv  
Gammel 20-04-07, 18:55   #542
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nå leser jeg "the tower on the rift" - bok 2 i Ian Irvines serie "the wiew from the mirror". Fantasy, så klart.

Gammel 21-04-07, 13:40   #543
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kongepudler, den leses flittig mens Zadie Smith Autografmannen får en liten pause.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 21-04-07, 13:43   #544
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er akkurat ferdig med Marekors av Jo Nesbø, og har nå begynt på Frelseren. På vent ligger Arsenikktårnet av Anne B Ragde.

Gammel 22-04-07, 00:06   #545
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Jeg har endelig kommet i gang med den første boka om Harry Hole av Jo Nesbø. Flaggermusmannen.

Turte er ikke aktiv  
Gammel 22-04-07, 10:46   #546
Nasse Nøff
Oslojente i eksil

Nasse Nøff sin avatar

Nasse Nøff er litt kul
Standard

Jeg leser Kim Novak badet aldri i Genesaretsjøen av Håkan Nesser.

Jeg har endel bøker som jeg skal lese fremover, bl.a. Labyrinten av Kate Moss, Svermen av Frank Schätzing og noen til.

Nasse Nøff er ikke aktiv  
Gammel 22-04-07, 19:29   #547
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse Nøff, her.

Jeg leser Kim Novak badet aldri i Genesaretsjøen av Håkan Nesser.

Å ja, er ikke de bøkene skjønne? Hvis du ikke allerede har dem, anbefaler jeg også Och Piccadilly Ciccus ligger inte i Kumla samt Skuggorna och regnet.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 22-04-07, 19:59   #548
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har begynt på en ny fantasy-serie av Garth Nix. Den første boka heter Sabriel. Foreløpig er jeg litt forsiktig avventende. Den er ganske morbid.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 22-04-07, 20:22   #549
Nasse Nøff
Oslojente i eksil

Nasse Nøff sin avatar

Nasse Nøff er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Å ja, er ikke de bøkene skjønne? Hvis du ikke allerede har dem, anbefaler jeg også Och Piccadilly Ciccus ligger inte i Kumla samt Skuggorna och regnet.

Den har jeg ikke. Takk for tipset. Og ja, Håkan Nesser skriver utrolig bra. Carambole har verdens beste start på en bok, mener nå jeg da. Det grøsser oppover ryggraden når du leser det første avsnittet.

Nasse Nøff er ikke aktiv  
Gammel 25-04-07, 11:39   #550
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Foreldrehjelpen : oppdragelse som virker / Egil Launes og Knut Halfdan Svendsen
Veldig konkret og rett på sak.

I påsken leste jeg Hanne-Vibeke Holsts trilogi: Thereses tilstand, Det virkelige livet, En lykkelig kvinne
Likte dem veldig godt. Ikke så "rosa" som jeg hadde trodd, og siden forventningene ikke var så store, var bøkene desto bedre.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv  
Gammel 25-04-07, 11:41   #551
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

I påsken leste jeg Hanne-Vibeke Holsts trilogi: Thereses tilstand, Det virkelige livet, En lykkelig kvinne
Likte dem veldig godt. Ikke så "rosa" som jeg hadde trodd, og siden forventningene ikke var så store, var bøkene desto bedre.

Jeg synes de to siste var litt for rosa, jeg.

Nå har jeg endelig tatt fatt på Stieg Larssons Flickan som lekte med elden.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 25-04-07, 11:44   #552
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg synes de to siste var litt for rosa, jeg.

Nå har jeg endelig tatt fatt på Stieg Larssons Flickan som lekte med elden.

Forventninger er vel stikkordet her. Jeg hadde ingen, og ble positivt overrasket. De kommer i serien "litterære drops", og jeg syntes liksom de var bedre enn det. (forutintatt)

Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv  
Gammel 25-04-07, 11:44   #553
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flickan som lekte med elden ligger på hold hos meg, jeg har begynt på Mark Haddons A Spot of Bother i stedet. Jeg liker Lisbeth Salander, men ble litt lei av de andre folka.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 25-04-07, 12:17   #554
scilla

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Er i ferd med å avslutte Brooklyn follies av P. Auster og på vent har jeg Døren av Magda Szabó (aposrofen kom riktig vei ). Den gleder jeg meg til. Noen som har lest den ?

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv  
Gammel 25-04-07, 22:56   #555
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jenta som lekte med fyrstikker er på hold hos meg også, må lese ferdig Diana Galadon siste bok, Trommenes sang. Og nå skal jeg begynne på Kate Moss.

Gammel 25-04-07, 22:59   #556
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fool's errand av Robin Hobb. Fantasy. Bra saker!

Gammel 25-04-07, 23:03   #557
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Har noen ytterst få sider igjen av Frelseren av Jo Nesbø.

Tror jammen jeg skal hoppe i køya med en gang :borte:.

Skytte er ikke aktiv  
Gammel 26-04-07, 09:35   #558
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Shampoo Planet av Douglas Coupland.

Claire er ikke aktiv  
Gammel 26-04-07, 11:02   #559
KristinS
Aktiv

Medlem siden: Mar 2007
KristinS er litt kul
Standard

Cecelia Ahern - Der regnbuen ender.

Litt "rart" skrevet, så jeg vet ikke om jeg kommer til å lese den ferdig nå.

KristinS er ikke aktiv  
Gammel 26-04-07, 11:10   #560
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Standard

Så har jeg endelig fått lest "Drageløperen". Den grep meg veldig.

Ellers har jeg "labyrinten" av Kate Mosse liggende. Noen som har lest den?

Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.