Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er NAV virkelig så ille?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-13, 01:05   #11
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er NAV virkelig så ille?

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Hadde en liten klinsj med de her for noen uker siden, fordi jeg ble litt satt ut av at de skulle ha en grundig forklaring fra lege om hvorfor jeg var sykemeldt i en del mnd ifjor høst. Og jeg ble vel kanskje litt paff over at arbeidsgiver ikke har krav på den infoen, men at NAV kan komme å kreve det.

Som legen min sa "Jaha, skal DE da bestemme om sykdommen din var god nok for sykemelding i forhold til utbetaling av penger? Det er ikke godt nok at jeg sier at det er den"

Sånn eg har forstått det, så er ei sjukemelding å rekne som eit råd frå legen, medan det er NAV som godkjenner den. Då ved å betale ut sjukepengar. NAV kan altså underkjenne sjukemelding frå lege, dersom det ikkje "heng på greip".

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:56.