Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)
Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.
Poenget mitt var ikke at bygdedyret ikke finnes, men at eksempelet ditt ikke var særlig illustrerende for problematikken du nevnte.
For øvrig undrer det meg i denne saken at ikke det såkalte bygdedyret har dempet Øygards tilnærmede gudestatus. Jeg mener, noen må jo ha visst om disse elskerinnene og ha reagert på Øygards "omsorg" overfor den fornærmede jenta?
Næh, det er jo problemet med bygda, at enkeltpersoner får heltestatus og ingen tør å si i mot. Jeg kjenner veldig godt til et eksempel der en lærer på en barneskole behandlet sine egne barn forferdelig. Fordi hun var lærer, var hun venn med alle de andre lærerne, og fordi det var et lite sted, var hun også venn med alle damene i barnevernet, venn med tannlegen, venn med helsesøster osv. Da barna hennes ble voksne, og sa høyt hva de hadde opplevd, svarte alle de voksne: "Ja, vi skjønte jo at det var noe, men..." Denne damen var som Øygard; veldig omgjengelig, veldig godt likt og ingen kunne troooo noe slikt om henne, selv om alle egentlig så det.
|